20/12/2015
Zoals onze trouwe fans misschien wel opgevallen is en wat men tot in zak en as brengt is dat de Winterstop is begonnen. Na een fabuleuze start van het seizoen is het tijd om een aantal dingen op orde te krijgen, mijn voorkeur gaat uit naar het aanschaffen van de beloofde bus!!
De mannen van Zeeuwsche Bazen 1 begonnen deze seizoenshelft simpelweg grandioos! Met in de eerste 5 wedstrijden nul tegendoelpunten! Dit was natuurlijk te danken aan de inbreng van de nieuwe coach. Zoals aangekondigd hebben wij afgelopen zomer afscheid genomen van onze oude coach Jorboes. Jorboes was toe aan een stap hoger, hij dacht zoals als vaak aan zichzelf(maar goed wie doet dat niet!). De nieuwe coach, Joris, bracht een nieuwe strategie mee; aanval is de beste verdediging en 'afzeggen kan iemand anders ook heus wel doen'. Meer woorden zijn niet nodig, hebben we ook niet.
Na deze super start, en op eenzame hoogte op de ranglijst, werden wij natuurlijk onderworpen aan een aantal issues waar elk topteam mee te maken heeft, echter hadden wij nog niet met dit bijltje gehakt...Allereerst werden wij 'uitgedaagd'. Het werd een doel van de tegenstander om ons van de nul af te helpen. Daar werden we moe van dus hebben we daar zelf een einde aangemaakt, jawel u leest het goed Roy de Zomer, ook wel 'vedette', was klaar met dit gejaag van de tegenstander dat hij besloot zelf de eerste tegentreffer op zn naam te schrijven.
Eerste issue afgehandeld maar daarmee nog lang niet allen. Steeds vaker werd er aan onze mannen getrokken, het grote geld lonkt. Steeds vaker zagen we onze mannen bij andere teams hun kunsten vertonen. Toivonen zijn we hierdoor wel kwijt geraakt. Onderhandelingen zijn gaande om hem terug te krijgen, het enige waar het op stuk loopt is hoeveel pitchers hij nodig heeft om het vertrouwen van de mannen terug te winnen. Maar goed ik dwaal weer af. Doordat de mannen steeds vaker werden 'uitgeleend' werden ze natuurlijk ook meer en meer blessure gevoelig; Zef, aka Scanio, zien we niet meer op het veld doordat zn draaicircel te groot is geworden. David, aka kangaroooo, heeft op de intensive care van de TU Delft gelegen vanwege een gaatje in zn been. Dannis, aka Danus/Michael, loopt al weken met tape rond zn knie waarom weet niemand. Roy, aka vedette, is zn haarband kwijt. Olivier, aka Jeroen Verhoeven, is pardoes afgevallen(geen zorgen de kerstdagen komen eraan). Tim, aka kippieroosteraar, die is al weken ziek, iets met last van zn bal en handen. Thijs, Foxie, die is dus een lens verloren, je kan je het plezier vanaf de zijlijn voorstellen. En tot slot een oproep van de Politie; Heeft u de heer Brendan Scherpen*sse gezien, zo ja neem dan zsm contact met ons op want we maken ons ernstig zorgen of die uberhaupt nog wel weet wie we zijn!
Al met al een super begin van t seizoen. We zijn ondertussen wel wat afgezakt op de ranglijst maar daar treuren wij niet om. Onze doelstelling blijft hetzelfde als aan t begin van t seizoen; Top van de verliezers worden!
Tot na de kerst dotjes van me, 21hr op TU sportcomplex! xx