14/07/2023
✍️Sporcularda sezon sonu antrenmanlara ara verildığinde 3 hafta spor yapmasam ne kadar kondisyon kaybederim? İlk akla gelen sorulardan biridir...
👉Antrenmanlarla kazanılan adaptasyonlarda 3 hafta ara verildikten sonra belirgin bir düşme kaçınılmazdır.
.Aerobik kapasite (V̇O2max) kardiyorespirator,dayanıklılık performansımız düşecektir
. Kas glikojen depolarımız ve laktat eşiğimizde düşme.
. Kas kuvvet ve gücündeki gerilemeler
.Kas dayanıklılığındaki düşmeler
.Hız, çeviklik ve esneklikteki gerilemeler olacaktır.
Bu tür kayıpların kapsamı hangi seviyelerde olacağı bireyseldir ve birçok faktöre bağlıdır.
✍️Yaş, antrenman geçmişi (yani, ne kadar süredir antrenman yaptığınız ve haftalık ortalama hacim), yaşam tarzı alışkanlıkları ve diğer birçok değişken, antrenmanlara ara verme oranını etkileyecektir.
✍️En önemli konulardan biri rekabetçi spor ortamında bu ara verme dönemini pasif geçiren sporcular ; sezon icerisindeki başarısızlıklarına bahane bulma eğilimi yüksektir.
Günümüz elit sporcularının başarısı sezon dışı yapılacak doğru planlı antrenmanlardan geçmektedir.
"Gerçek şampiyonlar bahane üretmez adanmışlıkla çalışarak büyük sporcu olurlar"
Spor Eğitmeni Erhan ALKAYA