31/12/2021
Önskar Ett Gott Slut på det gamla året & Ett Riktigt Gott Nytt År, alla!
Kom även ihåg alla dem som inte har någon att fira in det nya året med! ❤
Jag hoppas också att ni minns att fira utan raketer och smällare, eftersom nyårsfirande ensamt släpper ut lika mycket tungmetaller som all biltrafik under ett helt år (eller till och med ännu mer) i Sverige! Tungmetaller i luften, markerna och vattnen är en allvarligt bidragande risk för oss människor och vår hälsa och bidrar till den allmänna ohälsan. Låt inga raketer eller liknande ligga och skräpa någonstans - de innehåller skadliga och farliga ämnen!
Dessutom stör raketerna och smällarna de vilda djuren, som flyr i ren skräck och ofta skadar sig eller till och med dör!
Även våra tama djur, som hundar, hästar, m.fl. kan fara väldigt illa av nyårssmällar! Så värna om våra djur och vår natur och titta hellre på vackra festligheter på annat sätt, t.ex. större anordnade fyrverkerier, om ni så önskar! Eller fira en annorlunda och fridfull nyårsafton! Tillsammans kan vi bidra till en bättre värld! ❤
Varma nyårshälsningar!