06/03/2024
Har inte delat något om NTK’s situation på denna sida på länge. Det har helt enkelt inte funnits några ord eller någon energi efter förlusten mot vår egen kommun. Det är med stor sorg i våra hjärtan som vi ser att tennis-och padelanläggningen nu monteras ned och forslas bort bit för bit.
Vi vill tacka alla er som trott på oss och som stöttat oss genom processen! Vi har kämpat med näbbar och klor. Men som Heléne skriver i insändaren idag, när bollen väl var i rullning och den allmänna platsmarksfrågan plötsligt var (och är) det viktigaste som hänt Ystads Kommun så fanns det tydligen ingen chans att se till byns allra flesta invånares önskemål och behålla anläggningen. 😌
Kvar finns fina minnen av möten och gemenskap mellan åretruntboenden och sommargäster på platsen. 🌸
/Styrelsen NTK
Så har tennisklubbens stuga och banor monterats ner för att forslas bort. Det är så sorgligt att denna tråkiga affär slutat på detta sätt. Ytterligare en otrolig händelse inom Ystads kommun.