Yoga2.0

Yoga2.0 Vi erbjuder flera nya yogaformer i Tyresö. Yoga för alla - atleter, unga, gamla, män, kvinnor, ko

Det är häftigt att med stigande ålder fortfarande bli mer och mer stark med mindre och mindre smärta (jämfört med tex i ...
29/04/2026

Det är häftigt att med stigande ålder fortfarande bli mer och mer stark med mindre och mindre smärta (jämfört med tex i 30-årsåldern). Samtidigt som jag nu strax 60 år gammal mer förstår min dödlighet och kan leva mer närvarande, känner jag mig yngre i meningen mer rörlig och med mer frihet. Det är fantastiskt!
Vi är flera i vårt yogagäng som vittnar om att vårt sätt att yoga, andas och träna medvetet och funktionellt har gjort oss så mycket starkare! Förr tränade vi kanske för lite, för hårt, för ensidigt och tog oss för lite sömn, vila och återhämtning. Det blir man svagare av, får spänningar, sjukor och kanske smärta - förutom själva tröttheten då.
Det blir magi när vi börjar andas, lyssna in och respektera vår kropp, oss själva. Den mentala processen kommer liksom av sig själv med hur vi rör oss. Vi börjar se förändringar i livet. Det blir helt enkelt yoga!
Och rent fysiskt - att vi jobbar så mycket mer med lednära styrka nu, stabilisering, ”riktig” coreträning och konstruktiv balansträning - det ger resultat! Vi ger våra sidor lika mycket vård som våra fram- och baksidor, våra insidor lika mycket som våra utsidor. Vi släpper på riktigt mer och mer av prestationen och ja - den kan vara rejält förödande i yogan den där prestationen..
Så vi har liksom börjat bli mer tredimensionella på flera sätt!? Och t.ex. på vår älskade Fierce Grace-klass igår kändes det efter fem och tio år ihop (för somliga av oss!!) som om vi nu kunde stå stadigt hur länge som helst i våra tuffa ställningar! Av lust, i trygghet och med glädje. Då växer livskraften sannerligen i vår gemenskap. Låt oss aldrig aldrig sluta att yoga tillsammans! 🙏🙏🙏

Hur kan 2,5 timme passera så fort? Vad var vi med om ikväll egentligen? 12 vackra själar flöt iväg eller sjönk in i sig ...
17/04/2026

Hur kan 2,5 timme passera så fort? Vad var vi med om ikväll egentligen? 12 vackra själar flöt iväg eller sjönk in i sig själva. Några kom för första gången. Andra har detta som en återkommande vana, har erfarit effekten långsiktigt av restorativ yoga. Avslappning och återhämtning. Total närvaro. Lugn i att vila utan sysselsättning eller distraktion. Ett ifrågasättande av behovet att alltid ta in, scrolla, tycka, vilja förbättra. Allt får här vara bara precis som det är. Gemenskap och trygghet i tystnad. Magi! En Fredags-AW värd namnet helt enkelt. Fler tillfällen kommer i höst! Tack för denna termins AW:ar. Och tack för att ni kommer och återkommer, ger mig förtroendet. Vet om att jag också tar emot och får av detta. Tusen tusen tack! Hoppas att det är tolv kroppar som sover extra lugnt och skönt i natt. Nu är det fredag kl. 22 och god natt! ❤️

FULLT!! Världens mest påfyllande AW? En troligen sista chans för terminen kommer den 17 april!Du kan se fram emot en möj...
07/04/2026

FULLT!!
Världens mest påfyllande AW? En troligen sista chans för terminen kommer den 17 april!

Du kan se fram emot en möjlighet till djup återhämtning i liggande och sittande ställningar där du stannar länge och mjuknar och väntar in avslappning ombäddad och stöttad av kuddar och filtar. Du guidas in i närvaro genom att uppmärksamma kroppen och hur allt kommer och går. Sinnet får vila och du får större kontakt med dig själv. Stressen lägger sig. Detta passar på riktigt alla. Mjuka sköna kläder, kanske en extra skön huvudkudde eller en sjal att kunna lägga ansiktet mot kan vara bra att ta med. Om du har eget yogamaterial så ta med det - du kan aldrig få nog många kuddar! Annars finns allt på plats som du behöver.

Anmälan är bindande, men du kan sätta annan deltagare i ditt ställe.

Boka via länk här: https://yoga20.yogobooking.se/frontend eller via hemsidan www.yoga2punkt0.se där du letar dig fram till event/evenemang.
Meddela om du behöver hjälp eller tex behöver skjuta på din betalning. Mail: [email protected]

Varmt och innerligt välkommen att dela detta ljuvliga med mig! ❤️

/Sara - Yoga2.0

Tillbaka i stan! Från rufs till fixat fejs. Från berg och hav till teater och konsert. Från familj, ö-grannar, kor och m...
07/04/2026

Tillbaka i stan! Från rufs till fixat fejs. Från berg och hav till teater och konsert. Från familj, ö-grannar, kor och mufflonfår till vänner och efterlängtade yogadeltagare och så mer familj förstås. Från bärande av stockar och räfsande av tonvis av eklöv till styrke- och kondisträning. Från timmar vid bordet mumsandes vilt eller i soffan med en bok tillbaka ner mer på golvet igen - till yogamattans oändliga möjligheter att röra på kroppen eller stundtals i stillhet bara känna, medvetet i närvaro i andningen. Älskar växlingarna!

Nu har vi bara sju-åtta veckor före sommaruppehållet. Så kom och passa på. Vad vill ni ha för teman? Missa inte lunchklasserna! En perfekt paus i jobbet eller trädgårdsfixandet onsdagar och fredagar.

Kul att se några nya namn i veckans bokningar. Varmt välkomna!

/Sara

Tack Stockholm och mars! Nu pausar vi jobb, träning, scenkultur och krogliv och ökar dosen ytterligare av vila, natur, b...
28/03/2026

Tack Stockholm och mars! Nu pausar vi jobb, träning, scenkultur och krogliv och ökar dosen ytterligare av vila, natur, bokläsande, matlagning, familj och barngos. Påsklov! 🐣

Vilken vecka! Om jag ska vila lite extra i morgon före träning, födelsedagsbesök och jobb? Svar ja. Även kul kan bli för...
23/03/2026

Vilken vecka! Om jag ska vila lite extra i morgon före träning, födelsedagsbesök och jobb? Svar ja. Även kul kan bli för mycket. Så återhämtning måste noggrant bokas in. Men kul är det.
I fredags: morgonjobb och sen nya favoriten på Friskis (där jag kört prova-på-vecka med massor av härliga pass och bestämt mig för att signa upp på den närliggande lokala mysiga anläggningen invid Sickla köpcentrum) - coreflex miniband. Tog i hela kroppen skonsamt men rejält tydligt. Så kom svärsonens föräldrar från Skåne. Drink hos oss innan vi for på middag hos gamla vänner medan de tog båten över till vår favoritkvarterskrog. Föredömliga gäster tog frukost på kondis så vi fick sova ut. Det behövdes efter en sen kväll/natt med lite väl många goda viner..
Lördag långpromenad, 4H-gård, 3-årskalas hos oss som gick över till middag.
Söndag testade jag yoga på Friskis och den var riktigt bra! Så ljuvligt att själv få ledas in i kroppen och andningen i ett härligt häng.
Sen ynnesten att få vara barnvakt när andra gjorde annat viktigt. Återsamling hos oss med Skånefamiljen. Därefter fika hos andra dottern och sen vidare för fantastisk föreställning på Scalateatern på kvällen.
Nu är det måndag och jag pustar ut och andas in och tar mig en ensam sopplunch på bästa stället och laddar för veckans mest intensiva jobbdag efter ett spinningpass som kommer kännas i benen och törsten. Galen svett! Mycket skönt.

En vecka kvar, sen är det påsklov måndag-måndag v 14(/15). Därefter sju veckor av yogajobb. Sen lååångt sommaruppehåll! Nu ser man liksom sommaren komma!

Det gäller att se läget som det är. Jag är en på/av-person. Jag kör järnet nu på alla fronter och älskar det, men jag vet att det till slt kommer surt efter och numera skapar jag utrymme för den återhämtning som behövs. Genom luckor i veckoschemat vikt för att ”ha tråkigt” och genom långa ledigheter mellan terminerna. Det funkar! Fortfarande kan jag säga att jag blir starkare och starkare i både kropp och sinne. Det är inte illa pinkat av en trähäst som inom kort lägger sin 60:e årsring till livet, friskare än vid 30. Jag tackar gener och möjligheter men framförallt mig själv. Bara jag kan göra jobbet som krävs. Eller hur? ❤️

Världens mest påfyllande AW? En ev sista chans för terminen kommer den 17 april!Du kan se fram emot en möjlighet till dj...
17/03/2026

Världens mest påfyllande AW? En ev sista chans för terminen kommer den 17 april!

Du kan se fram emot en möjlighet till djup återhämtning i liggande och sittande ställningar där du stannar länge och mjuknar och väntar in avslappning ombäddad och stöttad av kuddar och filtar. Du guidas in i närvaro genom att uppmärksamma kroppen och hur allt kommer och går. Sinnet får vila och du får större kontakt med dig själv. Stressen lägger sig. Detta passar på riktigt alla. Mjuka sköna kläder, kanske en extra skön huvudkudde eller en sjal att kunna lägga ansiktet mot kan vara bra att ta med. Om du har eget yogamaterial så ta med det - du kan aldrig få nog många kuddar! Annars finns allt på plats som du behöver.

Anmälan är bindande, men du kan sätta annan deltagare i ditt ställe.

Boka via länken här där du letar dig fram till event/evenemang i bokningssystemet: https://yoga20.yogobooking.se/frontend eller via hemsidan www.yoga2punkt0.se
Meddela om du behöver hjälp eller tex behöver skjuts på din betalning. Mail: [email protected]

Varmt och innerligt välkommen att dela detta ljuvliga med mig! ❤️

/Sara - Yoga2.0

12/03/2026
28/02/2026

Lunchyoga i bygdegården onsdagar 11-12, fredagar 11.15-12.15. Kom och testa! Anpassas helt till gruppen för dagen. Vi leker loss, andas och spänner av. Vi bygger detta tillsammans som vi vill ha det.

Kom!!

/Sara

Adress

Tjärnstigen 13
Tyresö
13561

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Yoga2.0 postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Yoga2.0:

Dela