Sweden Trophy

Sweden Trophy Arabhäst-fest 28/6 2026 på Stall Lindsta (Uddevalla Ryttarförening) i Uddevalla. En show för alla arabhästälskare där både nybörjare och proffs är välkomna.

09/06/2026

Tråkiga nyheter. Jag tvingas ställa in Sweden Trophy 2026. Varför då? Ja det är inte av ekonomiska skäl. Jag har så många generösa sponsorer att jag skulle kunna köra en show utan hästar…
MEN det är vi ju alla säkert överens om att det skulle bli en tråkig show. Och det är antalet anmälda hästar som är bekymret. 12st anmälda..
I min analys från de senaste 3 åren, ser jag att det är hästar från våra stuterier som saknas. För 10-12 år sen var stuteriernas hästar majoritet på shower i Sverige. Då fanns det 3-4 shower varje sommar + Riks. Man visade sina uppfödningar för att få kvitto på avelsarbetet. Stuterierna (inte show-arrangören!) pushade sina hästköpare att visa hästarna så att man fick ytterligare kvitto på sitt avelsarbete. Man visade sina avelsston och hingstar för att göra reklam och för att synas så kunderna hittade en. Och man VILLE åka på show för att träffa likasinnade, nya och gamla vänner man inte träffade under resten av året, för på showerna hade vi fantastiskt roligt! Det var fest och grillning, folk bodde i husvagnar, tält och i transporter på anläggningen. Och majoriteten var som sagt stuterier. Såklart att en-häst-ägare också var med och folk som hade ridningen som huvudsak. Så min slutsats är att så länge endast ett eller ett par stuterier är intresserade av att visa på shower (utöver Riks) i Sverige så finns det ingen marknad längre. Vi såg ungefär samma läge på Bränninge cup.
Det är så ledsamt att behöva ställa in efter alla timmar jag lagt på förberedelser sen december, och pengar (flera tusen kronor som jag betalar för tex ansökningsavgift till ECAHO) som jag aldrig får tillbaka… Men jag brinner för arabhästen och tycker det är vansinnigt kul att arrangera show, så jag klurar på ett nytt koncept, för de 10-talet personer som tycker att show är kul, så håll utkik inför 2027!

04/06/2026

Skynda att anmäla! :)
Blir det 20 eller mer hästar sänker jag anmälningsavgiften till 450kr och om du äger 2 eller fler och anmäler dessa betalar du 50% för resterande hästar!

03/06/2026

Hej på er!
Jag vill ha många hästar till showen i år! 😊🙏🌸🇸🇪

Så jag har skapat en omröstning på ”Nya Forumet för arabiska fullblod” där jag frågar vad ni hästägare helst vill ha: - prispengar eller - lägre anmälningsavgift

Just nu är det övervägande för Lägre avgift.

Så jag tänker så här:
- 20 anmälda hästar senast lördag = sänkt avgift från 700kr till 450kr. Du anmäler i helgen och betalar på måndag.

- om Du äger och anmäler minst 2 av dina hästar så får du 50% rabatt på häst nummer två och fler.

Jag har inte möjlighet att förlänga anmälan så det är NOW OR NEVER !! ☀️

🌼 Välkommen och var med och skapa sommarens häst-fest! 🌼

01/06/2026

Dags att anmäla :)

29/05/2026
A grateful thank you to our Silver sponsor 2026:
23/05/2026

A grateful thank you to our Silver sponsor 2026:

Adress

Gullborga 305
Svenshögen
44497

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Sweden Trophy postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Sweden Trophy:

Dela