03/10/2025
✨ Värdegrundsmånad ✨
Visste du att vi varje februari & oktober lyfter fram vår värdegrund lite extra? 🙌
➡️ Februari = fokus på våra fantastiska tränare
➡️ Oktober = fokus på gymnasterna & gemenskapen
Sedan 2009 har vår förening arbetat aktivt med värdegrundsfrågor. Från början valdes värdeorden Glädje – Respekt – Utveckling. Efter utvärderingar och erfarenheter ändrades de för några år till Glädje - Trygghet – Utveckling.
Vår värdegrund är hjärtat i allt vi gör 💛:
💛 Glädje – känslan när du klarar något nytt, blir sedd & peppad, och när alla får bidra.
💛 Trygghet – respekt för varandra, gemenskap och alltid säkerhet först.
💛 Utveckling – att växa i sin egen takt, lära nytt och vara en del av gymnastikens framtid.
För oss är värdegrunden mer än ord – det är något vi lever varje dag i hallen 🤸♀️
👉 Vi har också gjort tre filmer (en för varje ord) där våra gymnaster berättar vad värdegrunden betyder för dem. Kika in på vår hemsida för att se dem! 🎥
💬 Vilket av våra tre värdeord tycker du är viktigast i gymnastiken – Glädje, Trygghet eller Utveckling? Kommentera nedan 👇
Värdegrundsarbetet genomförs tillsammans med .stockholm