30/08/2022
Sedan den 1 juni har Storlien Högfjällshotell, inkl liftar, fastigheter och 3200 hektar mark, fått ny ägare. Vi är i full gång med arbetet att renovera och rusta upp där ca 50 miljoner kronor satsas.
70 hotellrum rivs ut och renoveras. Hotellet får ny entré och fasad. Slalombacken och elljusspåret får ny ledbelysning. Byggnation av ordentliga cykelleder pågår.
Utöver det jobbar vi med service- och underhållsarbeten av liftar, nya snökanoner, maskiner mm.
Det är ett stort arbete som kommer ta tid men målet är att öppna hotellet redan den 1 december i år.
Vi kommer att göra allt vi kan för att återigen bli en attraktiv familjedestination. Hoppas vi ses i vinter!