20/02/2026
Orsa Grönklitt visade upp sig från sin bästa sida! 😍⛷️❄️☀️
För några veckor sedan var Idrottens IF iväg på ett traditionsenligt skidläger i Orsa Grönklitt. Faktum är att denna tradition i år firar 10-årsjubileum. Likt de flesta av de tidigare åren lyckades föreningen samla en full stuga med tolv hungriga och potenta skidlöpare som gjorde sitt yttersta både i spåren, i köket, i bastun och på puben. Förutom glädjen i att ha en full stuga var det extra glädjande att lägret i år nästan var jämställt (sju pojkar och fem flickor) och att det var tre helt nya medlemmar som vågade åka med det lite mer luttrande och erfarna Orsa Grönklittsgänget.
Orsa Grönklitt levererade i övrigt, som vanligt, ett hejdundrande vinterlandskap med dubbla minusgrader (lättvallat), spår i alla väderstreck och en fotogenisk lördag som slår det mesta. Lägret var därmed som helhet lyckat med hjärtlig och familjär idrotten IF-stämning, suverän hemlagad mat, gröt och spenat i massor och naturligtvis en öl eller två både i toppstugan och i bastun. Lägret fungerade även, likt tidigare som bra uppvärmning och förberedelse för Stafettvasan, Vasalopp och Engadin Ski Marathon för somliga.
Nästa år ser vi framemot återkomst och kanske kan vi till och med fylla upp två stugor?