Ellinor coaching

Ellinor coaching Coachande terapeut

Jag ser ju att du finns där bakom. Jag ser din inre värld fylld av känslor, personlighet och tankar. Men jag ser också v...
16/01/2022

Jag ser ju att du finns där bakom. Jag ser din inre värld fylld av känslor, personlighet och tankar. Men jag ser också väggen du byggt, hur du stänger världen ute.

Den var säkert nödvändig när du byggde den, för att skydda dig själv från det där som gjorde så ont. Men sen blev den bara kvar och glappet mellan vem du är på insidan och vem du visar för världen blev tillslut olika personer.

Och nu känns kanske bara tanken på att visa ditt riktiga jag, säga vad du känner på riktigt och sluta lyssna på den där hårda rösten som säger åt dig att vara perfekt, kall, inte bry dig - både svår och läskig.

Men hur ska du kunna bli sedd och älskad för den du är när du inte låter människor se dig? Inte låter dom lära känna den du är på insidan?

Du kanske tänker att du är hård, tuff, manlig. Men jag ser hur ensamt det är där inne. Jag vet.

Snälla riv den, kom ut.
Låt oss se vad du har på insidan på utsidan.
Låt oss berätta för dig hur härlig och fin du är, precis som du är 💜

Hej där högpresterare, har du verkligen tänkt igenom dina nyårslöften? Högpresterare, som du, som tar massor av ansvar b...
10/01/2022

Hej där högpresterare, har du verkligen tänkt igenom dina nyårslöften?

Högpresterare, som du, som tar massor av ansvar behöver sällan sätta mål för att anstränga sig mer, prestera bättre och pusha sig förbi sina gränser.

Vi behöver inse hur bra vi är, sluta ta ansvar för andra och sätta fler och tydligare gränser. Säga nej, sluta vara så himla duktiga hela tiden och våga vara lekfulla, känna efter och ta rast.

Om du är som jag kommer du känna dig lat och obekväm bara av att läsa stycket ovan. Vad fan skriver jag? Inte prestera?

Och sen när du inser att jag har rätt och börjar kommer det kännas förvånansvärt läskigt att inte gå på högvarv dygnet runt för att pleasa din omgivning.

Men hur hade du egentligen tänkt att livet skulle kännas härligt när du är så upptagen att du inte har tid att känna efter?

Några av mina nyårslöften i år är att bli lite mindre disciplinerad, dansa mer och ge mig själv space att följa min magkänsla.

Vet du vad? Det får faktiskt vara nog nu. Du kan inte kompromissa med dig själv eller dina drömmar längre. Det går inte....
16/12/2021

Vet du vad? Det får faktiskt vara nog nu. Du kan inte kompromissa med dig själv eller dina drömmar längre. Det går inte. Sluta göra saker som tar emot, säga vad du tror att dom vill höra eller låtsas som att du inte vet vad du vill. Att svika dig själv gång på gång gör dig liten, velig och tillslut bitter.

Tro på mig när jag säger - Du är inte en dålig person för att du prioriterar dig själv och ser till att du får du behöver för att må bra. Du är inte självisk för att du gör som du vill. Du är en självständig, vuxen människa som tar ansvar över ditt liv 💜

Så vad är egentligen mitt jobb som din coach? Jag utmanar dig förbi det som känns bekvämt och håller din hand när det bl...
12/12/2021

Så vad är egentligen mitt jobb som din coach?
Jag utmanar dig förbi det som känns bekvämt och håller din hand när det blir övermäktigt. Jag hjälper dig se din potential och skrapa bort alla lögner du berättar för dig själv om varför du inte kan, inte förtjänar det, inte har resurser, måste vänta tills det "passar bättre". Jag pushar dig, inspirerar dig och petar på dig tills du blir förbannad eller stänger ner av frustration och sen börjar vi om.

Varför? För att jag ser att du har mer att ge till världen, du har mer att ge till dig själv. Jag vill öppna dina ögon och få dig att se vilken jävla gåva det är att leva och hur du kan förverkliga alla dina drömmar om du faktiskt, på riktigt, försöker. Du förtjänar att få veta hur livet känns när du får leva ut vem du verkligen är och göra vad du verkligen vill. Jag tror på dig 💜

Så länge ditt välmående hänger på att någon annan ändrar sig så kommer du inte ha kontroll över ditt liv. Läs det igen ☝...
01/12/2021

Så länge ditt välmående hänger på att någon annan ändrar sig så kommer du inte ha kontroll över ditt liv.

Läs det igen ☝️

Så mycket kärlek 🥰✨Ni rörde mitt hjärta och min själ. Tack 💜retreat - en upplevelse som inte går att beskriva. Åk dit, n...
21/11/2021

Så mycket kärlek 🥰✨
Ni rörde mitt hjärta och min själ. Tack 💜
retreat - en upplevelse som inte går att beskriva. Åk dit, nu, helst igår.
📸

Internationella mansdagen, vad fan är det? En dag för att fira patriarkatet, kvinnohatare och förtryck? Jag ska inte lju...
19/11/2021

Internationella mansdagen, vad fan är det? En dag för att fira patriarkatet, kvinnohatare och förtryck? Jag ska inte ljuga, tidigare har jag skrattat irriterat åt den här dagen.

Men senaste åren har jag mött er på ett annat sätt, sett er på ett annat sätt. Funderat och känt efter vad jag stört mig på och jobbat med det.

Och som jag älskar er. Dels alla vackra, inspirerande, kloka män jag har äran att ha i mitt liv. Dels er jag möter i mitt coachingrum eller ser i andra sammanhang. Ni som vågar ta hjälp, sätta ord på era känslor och prata om vad som pågår inuti er, på riktigt.

Ni som vill uttrycka era känslor fast ni inte vet hur men försöker ändå. Som bär på en skam av otillräcklighet och slår knut på er själva för att inte göra fel men ändå gör ert bästa. Jag ser er.

Ni som vågar vara som ni är, stå upp för vad som är rätt och är sanna mot er själva. Som vågar rannsaka era liv, titta på vad ni gör och hur det påverkar andra och sen tar ansvar. Det är så fint att se 💜

Jag tycker den här dagen är viktig av tre anledningar:

1. Att uppmärksamma den psykiska ohälsan och vad normerna gör med våra pojkar och män
2. Att säga att jag ser er. Allt fint ni gör, hur mycket ni bryr er och älskar. Det är så vackert, snälla visa det mer. Ta plats med er starka, sårbara, fina maskulina energi. Vi behöver er.
3. Att berätta att det finns hjälp att få, livet måste inte kännas så tungt och hårt. Jag lovar 💜

Vad är det som gör att jag mår så dåligt? Jag kan ju inte svara helt säkert men om du bad mig gissa så skulle jag säga.A...
14/11/2021

Vad är det som gör att jag mår så dåligt?
Jag kan ju inte svara helt säkert men om du bad mig gissa så skulle jag säga.
Att trycka ner dina känslor, ljuga, gömma dig, kritisera dig själv, stänga in dig, springa ditt allra snabbaste utan mål och vägra lyssna inåt.

Tvinga dig själv göra saker du inte vill, trycka ner dig i mallar som inte passar, glömma vem du är, vad du känner, vilka behov du har, vad som känns rätt, vad som känns fel.

Att vara tyst när du vill prata, att säga att det är bra när du skriker inombords, att se att något är fel men göra det ändå. Att noja över andras åsikter, att svika dig själv för att var andra till lags och vara feg när du behöver vara modig, sårbar och ärlig mot dig själv. Att inte vila fast kroppen skriker efter det.

Du ger dig ju inte ens en chans att må bra 💜

Hur vet man vad man vill då? När jag insåg att det var upp till mig att leva som jag vill så kändes det faktiskt lite fö...
15/06/2021

Hur vet man vad man vill då?
När jag insåg att det var upp till mig att leva som jag vill så kändes det faktiskt lite förvirrande, hur fan gör man det? Vi människor använder kompasser för att basera våra beslut på och om vi inte medvetet bestämmer hur vi ska kalibrera den är det lätt att det blir andra saker som bestämmer. Några av mina tidigare favoriter inför beslut har varit:
✔️ Vad skulle göra min kompis/mamma/pappa/partner/lärare/chef gladast?
✔️ Vilket alternativ minimerar alla risker så att det i alla fall inte kan gå åt he***te på något sätt?
✔️ Vad är jag van vid och känner igen trots att det är destruktivt?
Inspirerande? Inte särskilt.. 😂
Att veta vad man vill kräver en del reflektion på vad som verkligen är din röst, vad som är viktigt för dig, vad du är nyfiken på och vad som känns spännande. För mig har det även varit så värdefullt att bolla med någon. Om du behöver någon att bolla med så finns jag här 💜

Han tittade på mig och sa: ”Du lever inte för dig själv. Du är fast i andra människors agendor och när du är klar med at...
02/06/2021

Han tittade på mig och sa: ”Du lever inte för dig själv. Du är fast i andra människors agendor och när du är klar med att göra allt du gör för alla andra så orkar du inte göra något mer.”

Det kändes som en käftsmäll, jag hade aldrig tänkt på det så. Man måste väl hjälpa alla andra först? Annars är man väl en hemsk person? Självisk? Du menar alltså att jag ska känna efter vad jag vill och sedan göra det? Kan det vara så enkelt verkligen? Får man göra så?

”Ja det är precis vad du ska göra, annars kommer du vara fast i hela livet med att försöka hjälpa andra för att få deras bekräftelse och aldrig ens få chansen att se hur långt du kunde gå.”

Adress

Stockholm

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Ellinor coaching postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela