16/01/2022
Jag ser ju att du finns där bakom. Jag ser din inre värld fylld av känslor, personlighet och tankar. Men jag ser också väggen du byggt, hur du stänger världen ute.
Den var säkert nödvändig när du byggde den, för att skydda dig själv från det där som gjorde så ont. Men sen blev den bara kvar och glappet mellan vem du är på insidan och vem du visar för världen blev tillslut olika personer.
Och nu känns kanske bara tanken på att visa ditt riktiga jag, säga vad du känner på riktigt och sluta lyssna på den där hårda rösten som säger åt dig att vara perfekt, kall, inte bry dig - både svår och läskig.
Men hur ska du kunna bli sedd och älskad för den du är när du inte låter människor se dig? Inte låter dom lära känna den du är på insidan?
Du kanske tänker att du är hård, tuff, manlig. Men jag ser hur ensamt det är där inne. Jag vet.
Snälla riv den, kom ut.
Låt oss se vad du har på insidan på utsidan.
Låt oss berätta för dig hur härlig och fin du är, precis som du är 💜