19/05/2023
Förra helgen besöktes Norrefors.
12 förväntansfulla individer äntrade scenen.
Innan uppackning så är det traditionsenliga kramkalaset.
Innan vår gemensamma kvällsmiddag så fiskade vi lite på eftermiddagen/kvällen på fredagen.
Gick väl sådär diplomatiskt.
Kvällsmaten denna gång var pastasallad där man kunde plocka vad man ville av pasta, sallad, gurka, tomat, paprika (gul&röd), rödlök, ost, fetaost, skinka, kyckling, bacon, bröd, hemmagjort vitlökssås och 4 andra såser.
Var så mkt att vi kunde varit 24st utan problem 😂😁.
Lördag morgon började tidigt, de som trilla av lite tidigare och somnar direkt fick väl snällt 5tim sömn.
3h är närmare snittet.
Fisket börja lika dåligt som kvällen innan men efter nån timme så började lite spö böjas på några håll.
Och några i gänget drillade på medan andra drillade mkt mindre.
Lite krav fanns från en medverkade denna gång, blev det ingen fisk på denna tur så var det sista gången han flugfiska och nån annan kunde ta hem prylarna..
Vet inte vad vi andra hoppades på 🤣🤣.
Jo såklart att spöt skulle bockas och en fisk drillas 🍌❤️!
Och visst skulle det böjas några spö fram till frukosten 😁.
Men inte var det hans...
Med frukost köper man sig lite tålamod 👊.
Och trägen vinner för helt plötsligt plingar det till i telefonen och en landad båge visas!
Prylarna fick följa med hem igen 👍.
Och inte nog med det, två till drillas men tappas vid håvning.
Så på den fronten blev det ett lyckligt slut!
Summering av turen så hade vi fantastiskt väder ☀️, trevligt sällskap, god mat som vanligt men fisket var inte vad vi är vana vid riktigt, men kunde varit sämre såklart.
4st fiskade fullt, övriga fick en eller ingen.
Men i Juni är det upp på hästen igen och återbesök till brottsplatsen för ett helgfiske.
Då är det dags att fisket levererar gammal god standard 😍 då de två senaste besöken varit trögare och vi håller tummarna för liknande väder.
En kul bonusfisk högg och det var en Sutare vilket vi inte visste simma runt där.
Och sen har vi en riktig djurvän i gruppen som såg en fågel sitta fast med fiskelina runt sig i fågelholken.
Detta löste han galant och fågeln blev fri från skiten.
Så se till att plocka upp efter er när ni är ute i naturen 🙏❤️.