22/02/2026
Vi är så glada att vi har en slalombacke i Ramsele! Ett ställe att träffas, åka skidor, fika gott och ha kul under vintern. Men det finns en del regler som alla måste följa. Snälla ni - föräldrar, barn och ungdomar - läs och hjälp oss att sprida följande:
- Vi åker max två st i liften!
Alltför många incidenter sker när man åker för många i liften så där behöver vi sätta stopp! Enda undantaget är om nybörjare behöver åka framför en vuxen.
- Sicksack-/slalomåkning upp i liften får inte förekomma!
Väldigt många åker iväg med liften långt utanför liftspåret vilket kan innebära skador på liften och i värsta fall även personskador. Om liftvajern spårar ur blir det långa driftstopp och vi vill absolut undvika att någon gör sig illa pga felaktigt beteende i liften.
- Respektera avstängda områden!
Det är inte tillåtet att plocka bort pinnar/nät som satts upp i säkerhetssyfte.
- Utförsåkning i liftspåret är inte tillåtet!
I liftspåret åker vi endast uppåt! Inte heller när liften stängts är det okej att åka utför i liften då spåret är så smalt och en olycka lätt kan hända.
Om dessa regler inte följs kan det leda till avstängning och även indraget liftkort.
Vi är rädda om er och vår slalombacke, våra regler är till för allas säkerhet ❤️
Nu ser vi fram emot härliga sportlovsdagar framöver och tackar på förhand för er hjälp att sprida information kring våra regler!
//Liftpersonalen