28/04/2026
Hallå mina vänner, jag har skjutit på det här meddelandet länge nog.
Jag kommer inte sälja några årskort som sträcker sig längre än februari 2027 då det finns en överhängande risk att jag kommer lägga ner, främst på grund av likviditetsproblem.
Det har funnits några kronor över varje månad som har gått tillbaka i återinvesteringar till gymmet men jag har under alla år fått stoppa in eget kapital för att stötta upp gymmet, de senaste två åren har det varit mycket otacksamhet från människor som tror att gymmet är en guldgruva och att jag sitter där nere och rullar tummarna, sabotage och fusk med medlemskap, det är helt enkelt inte roligt längre.
Som pricken över i:et blev jag anmäld till miljö & hälsa under våren och den lilla slanten som fanns kvar varje månad går numera till städbolaget som gör ett fantastiskt jobb.
Det kommer komma nya ställbara bänkar nästa vecka och jag ska klä om dynorna på maskinerna som är slitna, det betyder inte att framtiden ser annorlunda ut.
Jag kommer uppdatera epassi ikväll och ta bort 10 månaders perioden.
Det finns tusen anledningar till men jag behöver inte skriva en novell här, jag har fått till mig att gymmet anses vara samhällsviktigt för att göra molkom mer attraktivt för framtiden och stadsvisionen men handlingar väger tyngre än ord.
Det finns en pytteliten risk att jag fortsätter efter februari, isåfall kommer det vara stängt en längre tid för renovering så att jag kan rättfärdiga ett högre pris.
Att jag inte bara höjer priset idag är för att jag tror att jag är färdig och skulle jag sälja fler årskort så skjuter jag bara på nedläggningen hela tiden.
Ryggdunkningar och erbjudanden om hjälp undanbedes.
/Daniel - Next Gym