11/05/2026
I helgen var det serie premiär för grabbarna. Man åker för Skara MK i seriesammanhang o man var med o tog upp dem till finrummet när man ifjol vann o återfinns nu i den högsta o bästa divisionen.
Det skulle köras både lördag o söndag, Stenungsund resp Alingsås. Skara gjorde inte bort sig o hade stora fina klubbar bakom sig som Alingsås, Örebro. Serien är knallhård med SM eliten med, som tex Gole, Gerhardsson m.fl.
8 lag med 9 förare i varje lag deltager. Sebastian körde bra o tog sig enkelt till A final. Där blev det 13e plats efter att ha varit med top 5-6 under första halvan av finalen. Han kroknade mot slutet men detta var oxå hans första tävlingsheat för i år. De bådar gott inför SM. Sebastian hade bestämt innan att bara köra lördagen då han vill fokusera på att få ihop hela cirkusen med cross, jobb o familj för att komma förberedd till helgens MXSM. Under söndagen blev Victor bäste förare i laget då han kom 7a i B final. Han körde bra i kvalet o va ytterst nära A final. En dålig start i B finalen där han jobba upp sig från 15 till 4 efter mycket bra körning. Blev dock trött de sista varven o slutade 7a. Men detta var oxå hans första tävlings helg för året.
Ken Roczen fick äntligen lyfta SX bucklan (gråtande) over there o blev AMA Supercross mästare. Helt otroligt bra. Han har lotsat sin kickstartande hoj på ett formidabelt sätt o kunde sätta alla konkurrenter med fabrikshojjar på plats. Det ni !
Vilken käftsmäll !
💛💪💛💪💛💪💛💪💛💪💛💪