13/12/2025
Ute är mörkt och kallt, men inne i fäktsalen var det varmt, ljust och fullt av glädje när vi firade termminavslutning med Julstöten på Luciadagen.
Två barngrupper deltog – våra yngsta fäktare i åldern 9–11 år och de lite mer rutinerade 12–14-åringarna. För de yngre barnen var det allra första gången de fick testa att fäktas på riktiga pister – och detta klarade de galant! Alla barnen belönades med medalj och godispåse 👏🥇
Vår tränare och sektionsledare Jonas Eriksson höll ett fint tal där han summerade terminen som gått och blickade framåt mot nya utmaningar och möjligheter. Därefter serverades det korv med bröd, glögg, julmust, pepparkakor och lussekatter. Totalt var vi runt 40 personer i lokalen, med vårdnadshavare, syskon och vänner på plats som hjälpte till och bidrog till den härliga stämningen – stort tack till er alla! ❤️
Efter barnens fäktning var det dags för de vuxna fäktarna att inta pisten. Sju deltagare körde en alla-mot-alla-tävling, utan direkteliminering men med mycket entusiasm och kämpaglöd. Även här delades det såklart ut priser.
Tack till alla som deltog och gjorde Julstöten till en så stämningsfull Luciadag. Nu önskar vi er alla en riktigt god jul och ser fram emot en ny fäkttermin tillsammans! 🤺