11/06/2026
Först är planen nästan tyst.
Några ledare på plats. Någon börjar plocka fram bollar. En grill som ska tändas. Det där lugnet innan allt drar igång.
Och sedan händer det.
Planen fylls av röster, rörelse och föreningsliv.
150 barn och unga på planen. Minst lika många vuxna runt omkring. De yngsta spelarna tillsammans med våra äldsta ungdomar. Föräldrar som hejar, grillar, hjälper till och stannar kvar. Ledare som lägger tid, lust och glädje. Funktionärer som fixar, stöttar och gör dagen möjlig.
Det är lätt att prata om fotboll. Men dagar som den här handlar om mer än så.
Om gemenskap och tillhörighet. Om barn och ungdomar som kommer på träningarna, bär våra kläder och färger, och representerar vår förening med stolthet.
Om vuxna som engagerar sig och hejar sig hesa. Om ett Hovmantorp som sluter upp.
Det är dagar som igår som bygger vår förening och vår gemenskap.
Tack till alla er som kom. Tack till alla er som bidrog.
Tack för en avslutning vi länge kommer att bära med oss.
Glad sommar till er vi inte träffar förrän i höst och till er andra: vi ses redan nästa vecka på Simons fotbollsskola. 💙🤍