14/06/2026
Ruggigt väder idag söndag 14/6 såhär dagen före Sveriges premiär i VM. Men hos oss på Umeå Golfklubb har vi haft i det underbara vädret😁
Bra kämpat av alla inblandade juniorer, det finns gott hopp om framtiden🏌️♀️🏌️♂️
I ovädret så har det blåst ner en hel del träd men vi har rensat så att alla vägar ska vara promenadbara med golfvagn. Golfbilsförbud gäller fortsatt och vi hoppas att banan kan torka upp snabbt i början på veckan som kommer.
Shopen håller öppet till 16.00 idag, Restaurangen är stängd från 14.00 men varuskåpet vid shopen är påfyllt med mackor, dryck och bars.
För er som utmanar vädret i eftermiddag och spelar, ta hand om banan och er själva. Undvik de blötaste partierna på banan och lägg tillbaka torvorna då det blir stora limpor när det är så mjukt.
Hejja Sverige, nu laddar vi🙏💪