19/06/2024
Hej Löparvänner,
Med en blandning av stolthet och vemod vill vi meddela att vårt sista pass med Löparglädje Rydebäck ägde rum idag, den 19 juni 2024.
Varje onsdag i över 10 år har vi haft glädjen att samlas för att springa tillsammans, med allt från intervallpass och löpskolning till styrketräning och upplevelselöpningar. Under denna tid har vi tillsammans säkerligen sprungit ett antal varv runt jorden, även om det mestadels varit runt Rydebäck med omnejd.
Deltagare har kommit och gått, några med stora ambitioner och personliga mål, andra nöjda med våra onsdagspass. På toppen hade vi runt 30 deltagare per pass, och några trogna själar har varit med oss sedan starten, oavsett väder.
Tyvärr har antalet deltagare minskat det senaste halvåret, och vi har insett att vi kanske inte lyckats rekrytera nya deltagare eller ta hand om de som kommit så väl som vi borde.
Vi som har haft ansvaret de senaste fem åren känner att tiden är mogen för oss att lämna över stafettpinnen. Efter samtal med våra mest hängivna deltagare har vi gemensamt beslutat att avsluta vår resa med Löparglädje Rydebäck i dess nuvarande form. Kvällens pass är därmed det sista med Löparglädje i Rydebäck.
Om någon känner ett starkt engagemang och vill fortsätta att driva Löparglädje Rydebäck, antingen i nuvarande form eller med en ny inriktning, är ni varmt välkomna att kontakta oss.
För dem som vill så finns Löparglädje Helsingborg som säkert kan erbjuda minst lika bra onsdagsglädje. För mer information följ dem på Facebook – Löparglädje Helsingborg.
Även om detta beslut fattats med vemod är vi oerhört tacksamma och glada över att ha fått dela denna resa med alla er fantastiska människor. Vi kommer säkert att ”springa” på varandra längs vägen.
Tack för allt och trevlig sommar!
/Henrik och Anders