Fiskeäventyr.se

Fiskeäventyr.se Följ våra fiskeäventyr här på Facebook, instagram och blogg!

/ Lasse, Marie, Magnus o Tommy

Fiskeäventyr.se är en privat sida som drivs ideellt av Magnus, Lasse, Marie och Tommy.

En liten gädda blev intresserad av chatterbaitet i sista stund, när draget bryter ytan ser jag ett stort gap som slukar ...
31/07/2025

En liten gädda blev intresserad av chatterbaitet i sista stund, när draget bryter ytan ser jag ett stort gap som slukar det. 4,7 kg 84 cm.
Foto: Marie Wärnbring

Det blev en underbar dag på Vättern!Strålande sol perfekt sällskap, dock inte så mkt fisk. Men en fin öring blev det i a...
21/04/2023

Det blev en underbar dag på Vättern!
Strålande sol perfekt sällskap, dock inte så mkt fisk. Men en fin öring blev det i alla fall 🙂 Å så fick jag åka snabbt på ett spegelblankt Vättern 🙌🏻 Vilka båtar dom gör grabbarna på Innovator Boats 😍

Stort tack Niklas och Tindra för att ni tog med tanten ut 🤗

/ Marie

Nytt år Nya äventyr 🐟Hoppas på mer fiske i år än förra året som för min del mest bestod av sjukdom.Men många ljuspunkter...
17/02/2023

Nytt år Nya äventyr 🐟

Hoppas på mer fiske i år än förra året som för min del mest bestod av sjukdom.

Men många ljuspunkter ändå såklart. Lasse och jag fick vårat första lilla barnbarn Ivar, en härlig grabb som jag var med när han kom till världen ❤️🙏🏻 Han har såklart redan fått sitt första fiskespö av morfar Lasse 😉

Lasse, jag och Magnus var ju även på vår första resa till Älvdalen.
Samma stuga är bokad i år 🙂 🐟

Jag har hunnit med en premiärtur till Baltak nu i veckan, det var så kul. Jag har inte varit där på över ett år. Strosade runt och bara njöt, fick en fin liten båge som pricken över i 😉

Hoppas att få komma ut och fiska lite abborre med vår stora tös och hennes sambo. Det är dax för mig att få någon runt kilot tycker jag 😆

Önskar er en fin helg 🐟

/ Marie

Foto på vår tös med en av hennes senaste fångst ❤️🐟

20/11/2022

Måndagen den 14/11 var jag (Lasse) och Marie med en vän och provade laxfisket från land i Vättern. Det var första gången vi testade detta och det blev ett bompass på några timmar. Men det kommer bli flera tillfällen att testa lovar jag. Tight lines // Lasse och Marie

Hemma efter en dag på Vättern med chefen och hans sambo. Jakten på vätterlaxen gav inget idag dom vi pratat med sa att d...
30/10/2022

Hemma efter en dag på Vättern med chefen och hans sambo. Jakten på vätterlaxen gav inget idag dom vi pratat med sa att det var trögt över lag idag och vi fick reda på att dom fiskar som tagits idag har tagit hyfsat djupt, runt 20 meter, vi har körtpå 5-15m. Men men, man lär så länge man lever👍🏻

Tight Lines Magnus

En härlig kväll på stråken med bröderna Karlsson. Magnus regerade ikväll, flera fiskar upp. PB på gädda och en fin abbor...
30/07/2022

En härlig kväll på stråken med bröderna Karlsson. Magnus regerade ikväll, flera fiskar upp. PB på gädda och en fin abborre på 32cm. Jag fick 2 små abborrar och Lasse fick en liten gädda. Jag var trött idag och slängde i betet utan att ha fäst det i linan…så nu har jag ett chatterbait mindre 😂 Imorgon blir det att vila från fisket 😉 (tror jag 😆)

/ Marie

En dag i Ulricehamn på Åsunden 🎣Igår vid Lunch åkte jag, Lasse,Elin och Erik till Ulricehamn för att fiska Gös. Vi mötte...
30/07/2022

En dag i Ulricehamn på Åsunden 🎣

Igår vid Lunch åkte jag, Lasse,Elin och Erik till Ulricehamn för att fiska Gös. Vi mötte upp Frida och Kenneth vid rampen.
Erik visade snabbt vad skåpet skulle stå, landade en fin gös på 85cm.

Det blev en mycket lyckad dag på alla vis. Fisk, bad och underbart sällskap🤩
Roligt att få landa för mig och Lasse vår första Gös.

Detta måste vi göra om!

Och för dem som tycker att det är en lätt match att landa fisk genomatt använda ekolod mm har nog inte testat. För det är verkligen inte smidigare, däremot en hjälp att hitta den.

Tack Frida och Kenneth för alla tips och fantastiskt sällskap 🤗

/Marie

Igår den 28/7 var vår svärson Erik, hans pappa Anders och jag ute på Vättern. Vi lade i båten i Hjo, vertikala efter röd...
29/07/2022

Igår den 28/7 var vår svärson Erik, hans pappa Anders och jag ute på Vättern. Vi lade i båten i Hjo, vertikala efter röding stod på schemat. Vi såg en hel del eko från fisk och Anders fick första påslaget men den klev av. En hel del följen men inget som högg innan det small på en öring på 2kg. Vi körde runt ett tag och letade och fiskade och letade. Öring nummer 2 lurades till hugg och vilken fajt jag fick. Till slt visade den sig och vi såg stor öring vilket gjorde att man blev skakis i benen, bara jag inte tappar den. Väl i håven konstaterade vi 4,6kg och 76cm nytt pb för mig. Anders ville gå i land så vi körde in till Hjo och släppte av han. Vi gick ut en vända till jag och Erik. En hel del eko såg vi innan ytterligare en öring klev på. Den släpptes utan att behöva lämna vattnet. Idag ska vi ut på gösfiske. Ha en bra dag / Lasse

IKväll har jag och vår stora tös Elin varit och fiskat i Mullsjö. Med oss var också Lasses ena bror Tobias och hans son ...
28/07/2022

IKväll har jag och vår stora tös Elin varit och fiskat i Mullsjö. Med oss var också Lasses ena bror Tobias och hans son Anton. Ingen vidare fiskelycka, Tobbe fick en liten gädda och jag fick två små abborrar. Men vi hade en mysig stund och gott fika som Tobias och Anton hade med sig. Magnus kom förbi och kollade läget 🙂
Lasse och Erik har varit ute på Vättern. Hur det gick för dem får Lasse skriva om 😉

Imorgon skall vi fiska efter gös, det har jag aldrig gjort tidigare.
🎣

/ Marie

Idag tog Lasse och jag en tur med vår lilla båt på stråken. Det blev några abborrar, två för mig och några fler för Lass...
23/07/2022

Idag tog Lasse och jag en tur med vår lilla båt på stråken. Det blev några abborrar, två för mig och några fler för Lasse. Min var inte ens lönt att mäta 🤪 Lasses va 35cm 😎
Tack snälla Mimmi och Axel för hjälpen med Ginza ❤️
Marie

Älvdalen! Vi tog det lugnt upp, såååå skönt. Kom iväg runt nio på förmiddagen. På vägen stannade vi till i Vansbro och s...
10/07/2022

Älvdalen!
Vi tog det lugnt upp, såååå skönt. Kom iväg runt nio på förmiddagen. På vägen stannade vi till i Vansbro och sa hej till Anna och susann som var på väg hem från särna. Vi var framme vid 16.30 på Älvdalens Fiskecenter. När vi kom in i receptionen skrek herrn som tog imot oss ( Stefan ) efter vakt 😂🤷‍♀️
Stugan vi bor i ligger en meter från fiskecentret 😅
När vi hade packat in i stugan så tog jag med bröderna Karlsson på promenad för att få något att äta 😉 Mycket goda burgare på Restaurang Dalgatan 118.
Imorgon blir det fiske 🎣 eventuellt redan ikväll 🙃

/ Marie

Dåligt med uppdatering här…Det har inte blivit så mycket fiske av olika anledningar. Lasses och Magnus far, min älskade ...
03/07/2022

Dåligt med uppdatering här…

Det har inte blivit så mycket fiske av olika anledningar. Lasses och Magnus far, min älskade svärfar somnade in nu den 16/6. Två dagar innan hans 78:års dag. Han är så saknad! Han var ofta här hos mig och Lasse då jag är hemma mycket. Många samtal vid köksbordet om allt möjligt. Jag älskade att höra hans berättelser från förr. Vid varje tillfälle vi pratade fiske berättade han när han var vid havet och fiskade och råkade kasta ut hela sitt fiskespö. Sedan dess har han inte fiskat. På fredag tar vi ett sista farväl av vår älskade ”far”
Sedan åker vi upp till Älvdalen på söndag, jag, Lasse och Magnus för en veckas fiske.

På bilden här under är det Anton ( Lasses och Magnus brorson) som testar fiskelyckan med mig för en vecka sedan.

/Marie

Adress

Habo

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Fiskeäventyr.se postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Fiskeäventyr.se:

Dela