05/10/2022
Hej alla padelkompisar i Hökerum!
Mitt namn är Mikael Axelsson, jag bor med min familj i Mastunga, fyra km från Hökerum. Det är en sådan lyx att ha padelhallen precis runt hörnet, den måste vi utnyttja ännu mer så att den inte försvinner!
Många padelspelare i Hökerum önskar hitta nya spelvänner, kontakter och roliga matcher, därför tänkte jag att det är dags att dra igång en padelstege i Hökerum.
Börjar med att hitta en spelpartner och anmäl er så fort som möjligt så kör vi igång! Har ni ingen spelpartner kan jag hjälpa er att hitta en.
Anmäl er genom att maila namn på båda spelarna, samt telefonnummer till mig, [email protected]. Det går även att hoppa in på padelstegen under pågående säsong.
Maila [email protected] om du vill köpa 10-kort. Just nu erbjuder Pugh Padel extra bra priser (260 kr/timma) om du köper 10-kort innan 14 oktober!
En padelstege kan se ut enligt följande:
1) Mikael Axelsson / Kalle Andersson
2) Kalle Carlsson / Caroline Andersson
3) Erik Johansson / Emma Andersson
4) Frida Eriksson / Johan Svensson
5) Fredrik Svensson / Åsa Svensson
6) Karin Axelsson / Jenny Karlsson
Dessa regler kommer att gälla när vi kör igång:
1.
Kontakta ett spelpar högst tre placeringar ovanför er, eller (för de som ligger högt upp på rankingen) 1-3 placeringar under sin egna placering. Gör upp om en tid, matcherna kan spelas både på helger och vardagar, och bestäm om ni vill spela 1h eller 2 h. Boka bana som vanligt i bokningssystemet Matchi. Alla fyra spelarna delar på spelkostnaden.
2.
Den som utmanar ansvarar för att det finns bollar.
3.
Regler vid 1 h: Man spelar i 55 minuter, 5 minuters inbollning. När det återstår fem minuter spelas pågående game klart. Antalet vunna game räknas (kan t.ex bli 11-8). Vid oavgjord ställning spelas ett avgörande tiebreak till bäst av 5 vunna bollar med två bollars marginal.
Regler vid 2 h: Spela med samma regler som för 1 h men förläng inbollningstiden om så önskas, bestäm tillsammans en stopp-tid. T ex inbollning 15 minuter, spel 1 ½ h och 15 minuters reservtid för eventuellt tiebreak.
4.
Vid vinst mot ett par som är högre rankad tar man det parets ranking efter spelad match, förlorar man mot ett lägre rankat par åker man ned till de lägre rankades placering. Segraren i varje match meddelar resultatet till [email protected] Jag kommer att uppdatera listan för padelstegen/rankinglistan kontinuerligt.
5.
Man kan tacka nej till spel högst 1 gång utan giltig anledning, sedan förlorar man på walk over och man åker ner på rankinglistan.
Om intresset blir stort och ni önskar ytterligare spelformer, seriespel eller turneringar så vore det självklart roligt att även testa dessa!
Om några veckor tänkte jag bjuda in till en Americano-turnering, återkommer med mer information. Padelstegen kan också utvecklas till dam, herr och mix om så önskas men nu i uppstarten tror jag att det är lämpligast att alla spelar mot alla.
Ha det fint så hoppas jag att vi ses på padelbanan inom kort!
VAMOS
Mikael Axelsson