09/04/2026
När vi går promenad på nytt ställe får Yra alltid ha sele och expanderkoppel som är fäst i mitt midjebälte. För att vara snäll mot oss båda!
Kommer det att lösa "problemet" att hon drar igång kopplet? Nope. Kommer det sabba ett fint koppelgående för framtiden? Also Nope!
Jag vet att det är svårt för henne att "hålla sej på mattan" bland allt nytt och spännande, det är dessutom en kall morgon så mina händer och leder är helt värdelösa.
En kamp om fint koppelgående är bara som gjort för misstag, som slutar i en frustrerad hund som är i en aldeles för svår situation och en människa som bölar av smärta i sina händer.
Vartefter promenaden sker, hon får utlopp för sin nyfikenhet och jag fått möjligheten att festbelöna varenda incheckning hon gör åt mitt håll - så kommer även det slaka kopplet! 😍 om så bara i två meter!
Hon inser alltså att det är mer värt att hålla koll på mej där i andra änden kopplet än vad det är att kika på allt annat.
Det handlar om att göra det Lätt att göra Rätt. För att kunna boxa ihop Måste vi först släppa ut!
Välj när och var du tränar på att gå fint i koppel, och se till att ge hunden rätt förutsättningar att lyckas. Alltid!