20/04/2014
Tankar efter SM.
Jag vill tacka alla som hjälpte till under SM både från HBK och GTB.
Jag räknade att det sammanlagt var 60-70 personer som på något
sätt deltog.
SDN och polisen räknade att totalt hade ca:7000 personer
besökt Sjumilahallen. Detta är ett grymt publiktryck.
Våran Speaker Olof Johansson var som vanlig toppen. Också ett bra samarbete med
SBFs Sussane K. och Håkan S.
Jag tittar på finaldagen 16 matcher. Detta tog med prisutdelningar
och paus 6 timar och 15 minuter.
Jag frågar mig kan vi köra tävlingar på 6 timmar? Naturligtvis inte
vi måste ner till högst 3 tim. Vad ska vi göra?
Dela upp SM hur? Fler dagar? Damer för sig.
Så här kan jag tänka mig.
Damer för sig själv ev med dam Juniorer och ungdomar.
Herrar själva.
Ev. att köra SM på 2 olika tävlingsomgångar. Då både damer och herrar.
Så att lätta avdelningen går första helgen. Då med 49 kg,56,64,75,91kg.
Nästa helg 52kg,60,69,81,91+. Och då lika med damerna.
Vi måste också tänka på att arrangören verkligen ser till att det kommer åskådare. Vi såg vilket tryck det blev i Sjumilahallen.
Pressen i Gbg var denna
gång på vår sida stora artiklar i både GP o GT, radion bevakade hela tiden.
Webb TV var ypperlig Norrmännen var jätte bra och mot slutet var massor
som tittade på.
Tacksam för synpunkter och åsikter vi måste lufta vad vi gör.
K.W