01/08/2019
🏊🏊På lördag tävlar Ted Ås tillsammans med Åsa Lundström i mixklassen. Ted har under många år tävlat med Oscar Olsson och de har under flera Race tagit första platsen i Öloppet.
Vi pratade med Ted och undrar hur det känns inför årets Race!
"Det blir spännande och en ny upplevelse att tävla i mixklassen. Båda Åsa och jag ser verkligen fram emot tävlingen. Vi kommer att finslipa formen och träna ute på banan tillsammans ett par gånger innan tävling. För Åsas del blir det premiär med swimrun och förhoppningsvis kan jag tillföra lite erfarenhet och bankunskap. Min erfarenhet i kombination med Åsas superkondition och professionella inställning ger oss ett bra utgångsläge, hoppas vi. Vi går in med inställningen att tävla om en vinst i mixklassen, men med stor ödmjukhet inför uppgiften och andra duktiga, starka lag. För en bra placering i swimrun så handlar det till största delen om flödet framåt och inte i lika stor grad om maximal hastighet, så det blir fokus nu i förberedelserna inför tävlingen. Öloppet är ett fantastiskt arrangemang. Hela upplägget med allt från transporter, frukost, mat, säkerhet, start-varvning-målområde, glada funktionärer till en väldigt manngrann entusiastisk publik gör Öloppet till en höjdpunkt av årets tävlingar. Det vill man inte missa!"
Vi önskar Ted och Åsa ett stort lycka till på Lördag! 💪 🏊