30/03/2020
Ekeby Greys styrelse har tagit beslut om att vi kommer fortsätta träningarna utomhus i vanlig ordning med undantaget att vi inte har skydd, detta gäller även munskydd.
Vi vill ändå trycka på vikten av att ni ska vara friska om ni tänkt delta på träningen. Ni bör inte heller komma ifall ni nyligen umgåtts med någon som har eller haft coronaliknande symptom.
Träningarna är frivilliga så är du orolig för dig själv eller någon anhörig så kommer ingen tvinga dig att komma ner på träning.
Folkhälsomyndighetens råd vid idrottande:
• Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.
• Minska moment med närkontakt, gör andra övningar istället.
• Uppmana till att om möjligt byta om hemma före och efter aktiviteter.
• Dela inte vattenflaskor, munskydd och liknande som kan överföra saliv.
• Se till att det finns möjlighet att torka av utrustning som används av flera, exempelvis gymutrustning, efter varje persons användning.
• Se till att det finns möjlighet till handtvätt eller handsprit och uppmana till god handhygien.
• Fysisk aktivitet utomhus uppmuntras och innebär betydligt mindre smittspridningsrisk.