Team RG motorsport

Team RG motorsport Rally

02/06/2026

Får bli en film till från Hällefors.

Denna har Kevin Löfgren klippt ihop åt oss😊

01/06/2026

Deltävling nr 2 i Svenska Rallycupen
Loxam/Ramirent Åttioåringen✅

Blev en 3e plats för oss av 26 startande i klassen i Hällefors i en väldigt fint arrangerad tävling på snabba vägar.
Gött med målgång igen efter skitgrejen sist🥳

Blev ju ganska mycket jobb på bilen efter Götene, men med grymma kompisar som vanligt så löste sig det också💪
Stort stort tack alla som hjälpt till på olika sätt och vis med att få en startklar bil på så kort tid🤩

Tack Magnus Bergström & Lars Andersson som höll ordning på serviceplatsen.

Hampus Rallyfilmer har fixat en film också😃

Och i vanlig ordning🤩
⬇️

🏁Imarc AB
🏁Åstboms Skogs AB
🏁MFO Forestry Machinery
🏁Knutte Motorsport
🏁Arvika Modul & Bygg AB
🏁Eleberg Kraftteknik
🏁Eliten Elinstallationer
🏁Brunskogs Entreprenad AB
🏁Opan reklam
🏁JMT Åkeri AB
🏁Get-Arnes
🏁Renta
🏁Tibuc
🏁BPH Performance
🏁JSLAB
🏁Rosendals Smide
🏁MK Team Westom

10/05/2026

Liten film från Götene på det vi hann komma med på.
Inte mycket som är kul just nu men vi får ta med oss att vid sista mellantiden innan vi åker av ledde vi klassen med ca 9 sek och låg 5a totalt i 2wd.
Men man ska ju i mål också🙈
Fanns inte mycket att göra åt gårdagens incident så det är som det är nu.

Bilen står på lyften och det mesta är avplockat.
Min vision är att vi löser det innan Hällefors.
Vi får se vad Knutte Bildoktor och plåtslagare Holmudd säger.
De kanske tycker nåt helt annat🤷‍♂️

Tack Tim Skoglund och SWE Rallyfilmer för filmen. Roligt å va med på nåt mer klipp än när man rullar runt😅
Och tack till alla som hört av sig. Det har pushats och erbjudits grejer. Väldigt väldigt tacksam😍

Revanschlusten smyger sig på😊Igen..

Det grinar oss i ansiktet😫2,9 km från mål på ss1 får vi gashäng in i en högerkurva.Det slutar med dikeshäng å en rullnin...
09/05/2026

Det grinar oss i ansiktet😫
2,9 km från mål på ss1 får vi gashäng in i en högerkurva.
Det slutar med dikeshäng å en rullning 1 varv.
Finner inte ord för vad man känner just nu, men det är extremt jävla tråkigt.
Vi är iaf helt ok.

Orsaken har vi hittat. En vajer till bromsvågen har ramlat ner i botten på gaspedalen mellan stoppskruven och pedalfästet. Detta gjorde att den gav nästan full gas när jag släppte gasen.
Det i sig gjorde att jag inte hade en chans att ta kurvan.
Lider med alla som hjälpt mig. Å känner en skaplig hopplöshet själv också just nu.

Felet är mitt att inte vajern satt fastlåst men jag har uppenbarligen inte förutsett att den kunde nå ner dit.

Niklas läste perfekta noter. Jag hade bra flow i körningen. Bilen går som en dröm.
Det man kan se på bilen är det absolut lösbart.
Tagit styggt vänster bak och givetvis lite mer bucklor men förhoppningsvis mest plåt.
Nu är det till att deppa ihop å sen hem och ta tag i det.
Usch😖

Nu rullar vi mot Götene.Lite småjusteringar efter Ryd så får vi se hur det känns imorgon.Men en grym bil är det utan tve...
08/05/2026

Nu rullar vi mot Götene.
Lite småjusteringar efter Ryd så får vi se hur det känns imorgon.
Men en grym bil är det utan tvekan!!
Nu ska vi bara komma in i allt.

Tack Knutte Edenholm🤩
Tack Magnus Engelbrektsson🤩
Otroligt tacksamt att ha sånna kompisar🤩
Tack Thomas Lennstrand för support, tips och utlåning av grejer🤩

Och i vanlig ordning. Stort tack
🏁Imarc AB
🏁Åstboms Skogs AB
🏁MFO Forestry Machinery
🏁Knutte Motorsport
🏁Arvika Modul & Bygg AB
🏁Eleberg Kraftteknik
🏁Eliten Elinstallationer
🏁Brunskogs Entreprenad AB
🏁Opan reklam
🏁JMT Åkeri AB
🏁Get-Arnes
🏁Renta
🏁Tibuc
🏁BPH Performance
🏁JSLAB
🏁Rosendals Smide
🏁MK Team Westom

Gårdagens rally nere i Ryd sluta med en 4e plats för oss.Med närmare 30 startande i vår klass och premiär med ny bil är ...
26/04/2026

Gårdagens rally nere i Ryd sluta med en 4e plats för oss.
Med närmare 30 startande i vår klass och premiär med ny bil är vi mer än nöjda!
Det va stenigt trångt å bökigt, och det va inte helt ordning på körningen, men bilen gick helt klockrent från start till mål🤩🤩

Megatack till Knutte och KörvErik för service och matlagning😍 å K-g Bergström för sällskap å film.
Å tack Magnus och Carin som kom ner å bodde på samma hotell och åt en magisk frukost med oss🤷‍♂️😂

🏁Imarc AB
🏁Åstboms Skogs AB
🏁MFO Forestry Machinery
🏁Knutte Motorsport
🏁Arvika Modul & Bygg AB
🏁Eleberg Kraftteknik
🏁Eliten Elinstallationer
🏁Brunskogs Entreprenad AB
🏁Opan reklam
🏁JMT Åkeri AB
🏁Get-Arnes
🏁Renta
🏁Tibuc
🏁BPH Performance
🏁JSLAB
🏁Rosendals Smide
🏁MK Team Westom

Här står den redo att lastas😍För 5 veckor sedan var den nylackad av Jimmy Lerfeldt.Finns inte ord nog att tacka de som h...
24/04/2026

Här står den redo att lastas😍
För 5 veckor sedan var den nylackad av
Jimmy Lerfeldt.
Finns inte ord nog att tacka de som hjälpt mig med detta..

Men kan väl säga som så här att utan
Knutte Edenholm och
Magnus Engelbrektsson hade vi kanske kunnat anmäla till Ryd nästa år😂

Knutte har lagt i princip all sin lediga tid inkl många å låånga nätter sista 5 veckorna för att vi ska få ihop allt!

Engelbrektsson har åkt rakt från jobbet å ner till mig ex antal gånger och gjort all el på bilen+ en massa mer. Även där låånga kvällar!

Så ett enormt stort jäkla tack till er❤️❤️❤️

Stort tack även till alla andra som hjälpt till på ett eller annat sätt. Ingen nämnd ingen glömd där🤩

Kommer nog lite byggbilder frampå.
Nu ska vi till Ryd och testa bilen. Vi siktar på att komma sist av alla för nu vill vi hem med hem bil🤪

Sist men inte minst till de nedanför här.
Stort tack för all hjälp!!

🏁Imarc AB
🏁Åstboms Skogs AB
🏁MFO Forestry Machinery
🏁Knutte Motorsport
🏁Arvika Modul & Bygg AB
🏁Eleberg Kraftteknik
🏁Eliten Elinstallationer
🏁Brunskogs Entreprenad AB
🏁Opan reklam
🏁JMT Åkeri AB
🏁Get-Arnes
🏁Renta
🏁Tibuc
🏁BPH Performance
🏁JSLAB
🏁Rosendals Smide
MK Team Westom

21/03/2026

Det är som på gång år rätt håll🤩

Knutte Edenholm håller på för fullt med motorn så den kommer bli som ny igen.
Magnus Engelbrektsson drar el så det ryker om det.
Jimmy Lerfeldt har fixat lackeringen.

Tur man har snälla kompisar🤩🤩

Om 5 veckor är det meningen att vi ska åka tävling i Ryd🙈😅

Vi fick med oss 1a platsen i B-Voc/gr F från Sveg. 3a totalt i klassen. - 32 gr på morgonkvisten och snabba roliga vägar...
15/02/2026

Vi fick med oss 1a platsen i B-Voc/gr F från Sveg. 3a totalt i klassen.
- 32 gr på morgonkvisten och snabba roliga vägar som man borde åkt betydligt fortare på när man ser på incarfilm😅

Erik Bergström och Robert Klarström hängde med och var servicegubbar, och utöver det tjata hål i hövve på oss, och frysa. Så tack för det era ralingar🤩

🏁Imarc Borr AB
🏁Åstboms Skogs AB
🏁MFO Forestry Machinery
🏁Knutte Motorsport
🏁Arvika Modul & Bygg AB
🏁Eleberg Kraftteknik
🏁Eliten Elinstallationer
🏁Brunskogs Entreprenad AB
🏁Opan reklam
🏁JMT Åkeri AB
🏁Get-Arnes
🏁Renta
🏁MK Team Westom

Nu bär det av mot Sveg och Härjedalsbrickan😀🏁
13/02/2026

Nu bär det av mot Sveg och Härjedalsbrickan😀🏁

Adress

Edane

Telefon

+46706425039

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Team RG motorsport postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Team RG motorsport:

Dela