15/04/2019
Igår spelade vi match mot ett av Newcastles Akademilag på deras fantastiska anläggning i Little Benton.
Matchens första 15 minuter präglades av viss nervositet och respekt för motståndet, dessutom gjorde Newcastle två snabba mål som helt klart kom till av vår nervositet.
Efter dom två målen kommer vi mer in i matchen och jämnar ut spelet något.
Newcastle är ett ett extremt kvickt och organiserat lag som spelar en fotboll präglat av högt bolltempo, få tillslag på boll och många fina krossbollar efter att ha överbelastat ena kanten. Vidare så hade dom otroligt fint spelande mittfältare som förbinder lagdelarna.
Vi går av planen för halvlek med 3-1 bakåt.
Andra halvlek går vi ut med målsättningen att krympa ytorna för Newcastle och stoppa ett par nyckelspelare hos dom och samtidigt i våra egna anfall låsa fast bollen för längre anfall.
Vi lyckas bra med det och kommer in bättre i matchen.
Vi vänder och vinner andra halvlek med 2-0 så slutresultat 3-3 med bokstavligen stolpe när vi anfaller och kan avsluta med seger :-)
I bilderna ser ni lagen som möttes inför match med dom tre domarna som dömde matchen.
Den andra bilden visar den fantastiskt fina anläggningen hos akademin. Den är inte helt uppdaterad men klubben äger sina ytor och man ser sju stycken planer utöver klubbens byggnader.
Byggnaderna rymmer,
*Restaurang
*Rehab
*Gym
*Antal omklädningsrum
*Arbetsrum för alla tränare
*Salar för skolarbete mellan skola och träning.
*Konferensrum ett antal.
*Videoanalys-sal där man alltid går genom klipp för
VARJE spelare med ett antal punkter efter match.
*"Family room" för anhöriga
*Byggnader för "The grounds men" som bestämmer ALLT som ytorna man får träna på och OM man får träna och på vilken plan.
Ja listan kan göras otroligt lång.
Vad som präglar klubben för oss är den helt otroligt ödmjuka och generösa inställningen från samtliga man möter inne hos dom. Viljan att dela med sig och utbyta information tar aldrig slut.
Som tex, när en av dom mest erfarna ledarna med 20+ år börjar spontant prata med Marko en av våra forwards i laget när dom andra duschade efter match.
I minst 30 min står dom och pratar och han ritar med händerna på väggen och pratar om löpväggar och taktik med Marko, helt makalöst :)
Om vi är nöjda?! Vi är på en annan planet, vi kunde inte drömma om vad som väntade oss inför denna resa.
Samtliga förväntningar har överträffats med råge.
Nu promenad ner till Quayside under Tyne bridge för att sen åka till akademin igen, vi måste ju även sköta träningen så idag blir det träning under HT Ediz & Ronnie på plats.