STALL ESKILSSON

STALL ESKILSSON Travträning

30/10/2019
14/10/2019
14/07/2017

Bra fart på hästarna för dagen!.😀 Har flytit på bra i körningarna med riktigt bra resultat. Dom kommande dagarna är det trav lördag Årjäng söndag hagmyren måndag Rättvik och tisdag Bollnäs. Sen börjar 5 dagars avstängning. Blir lite semester och siktar på att campa på Axevalla Travbana. 😀 Trav som omväxling!😂 //Claes

25/02/2017

Il Mio Hooligan gjorde ett kanon lopp igår som tvåa på v64 hemma på Romme!. Full form bara anmäla på.👍

24/02/2017

Allt väl med Il Mio Hooligan till kvällen. Hoppas på en plats i varje fall. Het tycker jag Ennos cajen ska vara trots långt tävlings uppehåll.👍

21/02/2017

Lovar uppdatera sidan flitigare framöver!.👍 Men har inte hänt så mycket och hästarna har mest tränat på ett tag nu. You can dance och Hooligan är dom som startat på slutet och dom har funkat bra. Övriga i stallet är på gång och det kommer bli många starthästar framöver. Nästa start från stallet är Hooligan på Romme fredag. Bra spår och lopp i kroppen!. Blir spännande.😄

Vilken fantastisk dag att få smälla in en seger med min egenägda och egentränade kärlekshäst, You Can Dance.Hon har haft...
29/11/2016

Vilken fantastisk dag att få smälla in en seger med min egenägda och egentränade kärlekshäst, You Can Dance.

Hon har haft lite för mycket svackor den senaste tiden men efter att ha börjat få till humöret och helt enkelt blivit gladare med tiden så blev det två raka andraplatser innan hon kände sig redo att ta en ny seger, och som hon gjorde det!

Skor runt om och 1.13.5 så seglade hon iväg och vann med nästan 3 längder.
Jag är så glad att det spritter i kroppen och det här är ett fint kvitto på allt slit och en fingervisning i att man aldrig får ge upp på de individer som kommer i svackor.
När allt kommer omkring så kan vi ju alla, både hästar som människor, bara göra bra ifrån oss när vi mår bra och känner glädje inför livet och vardagen!

Till er alla, välkommen in på kaffe och bullar i stallet i veckan, jag blir glad så fort det kommer främmande!
Även om jag kanske inte kan lova att det finns bullar kvar, sonen min är rätt förtjust i att smörja kråset!

Allt väl så länge!
/Claes

Igår hade Stall Eskilsson besök av några körsugna kamrater!Roligt att se hur intresset inom travet växer sig från utsida...
20/11/2016

Igår hade Stall Eskilsson besök av några körsugna kamrater!
Roligt att se hur intresset inom travet växer sig från utsidan, det är viktigt att vi travtränare ger alla nyfikna och intresserade en chans att få testa på att köra och berätta om denna fantastiska sport!
Dessutom fantastiskt kul att från sidan se hur dolda talanger med ömsint respekt tar hand om våra hästar på bästa sätt!

Nu håller vi tummarna för en bra dag på Bergsåker!
Välkommen in på lite skitsnack och fika i veckan på Romme!

Kan redan nu släppa information om en av höjdpunkterna för min del under sommaren 2017.Jag kommer tillsammans med min go...
16/11/2016

Kan redan nu släppa information om en av höjdpunkterna för min del under sommaren 2017.
Jag kommer tillsammans med min gode vän Robin Verbeeck att göra en vecko-lång roadtrip uppåt i landet för att hälsa på kollegor inom travsporten och förhoppningsvis köra några härliga hästar på banorna under dessa dagar.

Schemat som följer:

Söndag 2:a Juli:
Oviken travbana
14:00 (v4)

Tisdag 4:e Juli:
Lycksele travbana
18:30 (v4)

Torsdag 6:e Juli:
Boden travbana
12:20 (v4)

Fredag 7:e Juli:
Lycksele travbana
12:45 (V65)

Lördag 8:e Juli:
Hoting travbana
13:15 (v4)

Så om någon tränare/ägare vill ha uppsittning så är det bara att hojta!
Jag kör gärna på ovanstående dagar! 😀

Annars hörs vi garanterat i kulisserna bland sockerkakor och referat!

För att vara mer produktiv i arbetet som tränare och kusk har vi på Stall Eskilsson börjat sälja jultidningar i stallgån...
01/11/2016

För att vara mer produktiv i arbetet som tränare och kusk har vi på Stall Eskilsson börjat sälja jultidningar i stallgångarna mellan uppsittningarna.

Så fram tills den dagen då man återigen blomstrar som V75-kusk alternativt med högre prissummor i loppen kan ni bara knacka mig på axeln så löser vi vinterns lektyr i ett nafs!

21/09/2016

Kört några jobb på fm på Romme. Och allt verkar bra.👍 Nu ska vi lasta Il Mio Hooligan och åka till Solvalla. Han har fått ett lopp i kroppen och formen borde va stigande. Spår 5 bakom bilen så förutsättningarna är bra. Vi åker med och har kul! Får vi se vad det kan bli.😄

Adress

Dalatravet Romme
Borlänge
78192

Telefon

0702679667

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när STALL ESKILSSON postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela