14/06/2026
Vilken härlig avslutning på tävlingsvåren! Kanske inte det mysigaste vädret, men vi börjar vara vana vid att tävla i ur och skur, så vad gör det?
Idag var det sista omgången i dressyrens division 3 för vårt ponnylag hos Mälarhöjdens Ridsällskap, vi passar på att tacka för välarrangerad tävling! Vi ställde upp med en lite ny laguppställning för dagen eftersom många av de ponnyer som gått i laget tidigare under säsongen var hemma och jobbade på ridläger. Tur att vi har så många duktiga ekipage i klubben! 😍
Första ekipage var Ebba på Moya som tyckte det var lite läskigt att åka iväg på en tävling utan hinder, men som skötte sig bra och red ihop drygt 60% trots regn och mycket att titta på runt banan. Sedan gjorde Elin och Bell en avspänd och fin runda som gav dryga 70% vilket räckte till en individuell 4:e plats i kat D. Emma på Julia var tredje ekipage och trots att Julia också tyckte det var lite läskigt slog de till med personbästa, drygt 70% och en andraplats i kat C! Sist ut var Mathilda och Smirre som också fick till en jättefin ritt på strax under 70%, precis utanför placering. 🤩
Det var spännande att vänta in de sista resultaten, men när klassen var slt kunde vi konstatera att dagens resultat ledde till en tredjeplats med laget, ett fantastiskt resultat bland så många duktiga lag! 👏🥉
Tack till dagens alla duktiga ryttare och alla tappra medhjälpare som spenderade en söndag i regnet med oss! Vill också tacka övriga ryttare som ridit i laget denna säsong: Tess, Sanna, Emelie och Othilia. Årets division 3 dressyr har verkligen bjudit på en blandning av alla väder, med- och motgångar, tårar och glädje. Vi har lärt oss massor, ryttarna har gjort otroliga framsteg och visat en underbar laganda. Tack till alla som bidragit på ett eller annat sätt, det är en ynnest att få spendera tid med er. Nu tar vi lite sommarlov, men visst längtar man lite till höstsäsongen…? 🤗 / Cajsa