Meghan de Millennial Coach

Meghan de Millennial Coach Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent met hoe dingen in jouw leven gaan. Dat is waar een Meghan de Millennial Coach je ontzettend goed bij kan helpen!

Het is hier een tijdje stil geweest. Daar is een reden voor. Mijn koers verandert. Ik ga dit insta account niet langer m...
24/05/2023

Het is hier een tijdje stil geweest. Daar is een reden voor. Mijn koers verandert. Ik ga dit insta account niet langer meer pushen vanuit het idee dat ik coach moet zijn, maar meer vanuit de visie waarop ik wil delen wat ik geleerd heb over zelfliefde.

Ik heb namelijk onwijs veel geleerd en ik heb nog onwijs veel te leren. Maar dat wat ik wel al weet, wil ik delen. Dit omdat ik weet dat ik verder ben op dit gebied dan vele andere millennials. Dus: houden van mezelf. Zelfliefde. Ik houd van mij. Dat wordt mijn gebied.

Afvallen blijft iets wat in mijn hoofd zit: als ik dun ben, dan pas ben ik mooi, dan pas ben ik het waard. Dan houd ik van mezelf. Maar ik weet dat ik dit niet bereik wanneer ik afval, want dan moet ik nog mèèr afvallen. Houden van is iets wat van binnenuit komt, niet van buitenaf.

Het begint klein, door in de spiegel naar jezelf te kijken en te denken: dit vind ik niet verkeerd aan mezelf. Uiteindelijk, als je maar genoeg oefent, kan je voor de spiegel staan en volmondig zeggen: ik houd van mezelf!

Geloof me, het kan, het is een heerlijk bevrijdend gevoel. Jij kan het ook, je hoeft alleen te oefenen. 😊

3 tips waar je vandaag al mee aan de slag kan:
- Kijk jezelf recht in de spiegel aan en noem op wat je mooi vindt aan jezelf.
- Vraag aan anderen waarom zij van jou houden en herhaal dit als een mantra voor jezelf.
- Schrijf 3 karaktereigenschappen van jezelf op die je leuk vindt aan jezelf.
Het zijn de kleinste stapjes die uiteindelijk de meeste impact hebben, dus start vandaag nog. Ik gun het je 😘

“Je bent niet goed genoeg!”“Je mag niet zijn wie je bent, want wie JIJ bent is niet oké!”“Je bent dik, dus ben je lelijk...
04/04/2023

“Je bent niet goed genoeg!”
“Je mag niet zijn wie je bent, want wie JIJ bent is niet oké!”
“Je bent dik, dus ben je lelijk, dus ben je het niet waard!”
“Je mag geen patat eten, want je bent nu zo goed op weg en je bent zoveel afgevallen dat het zonde zou zijn om het te verpesten.”

Ooh die eetstoornis komt op de gekste en mooiste momenten opzetten.
Het verschil met vroeger? Is dat ik nu mijn waarde ken. Ik weet dat dit stemmetje allemaal onwaarheden verkondigt en dat mijn waarde niet afhangt van hoe ik eruit zie. Soms is het nog moeilijk, maar dan haal ik mezelf er binnen no-time uit terwijl ik er vroeger dagen in vast zat.
Dus eet ik lekker een patatje voor de camera en zeg ik: Ik houd van mij!

Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik van mezelf houd, want dat is zo.
Ik ben het zó waard om van gehouden te worden, ook door mezelf.
Deze foto laat dat heel goed zien, ik zie de liefde die ik heb voor mij. Het is een reminder dat ik dit elke dag mag voelen.

En jij mag dit ook over jezelf voelen.

- Ben jij er klaar mee dat je iedere keer voor de spiegel staat en ontevreden bent?
- Ben jij toe aan lieve woorden over jezelf?
- Ben jij eraan toe dat dat stemmetje in jouw hoofd eens zijn mond houdt?
Reageer hieronder met een :-) en ik stuur je een DM ###

Waarom jij nu voor jezelf moet gaan kiezen De afgelopen dagen, na het overlijden en verlies van een dierbaar iemand, is ...
22/02/2023

Waarom jij nu voor jezelf moet gaan kiezen

De afgelopen dagen, na het overlijden en verlies van een dierbaar iemand, is het mij weer zó duidelijk geworden waarom jij nu als Millennial voor jezelf moet gaan kiezen. Namelijk:

Het leven is kort. Het is ontzettend zonde als je pas tijdens jouw pensioen de dingen gaat doen die jij écht wil doen, mogelijk haal je dat niet eens. Nu ben je nog jong, nu kan je dingen veranderen. Nu is jouw tijd!
Leven voor een ander is zonde. Wat als je maar 1 leven hebt? Dan leef jij jouw hele leven in het teken van wat anderen van jou vinden. Dat is niet waarom we hier zijn hé!

Dus:

Zoek die baan waar jij gelukkig van wordt! Het bestaat écht, je moet alleen weten wat jij precies leuk vindt.
Ga die reis maken!
Word zelfverzekerd!

Het kan allemaal, soms heb je alleen een stok achter de deur nodig. En die bied ik jou 😉. DM me voor meer info! 💬

Van een oké naar een leuk leven. 🌸Zorg jij voor genoeg lol in jouw dagelijkse leven?Ik weet niet hoe het met jou zit, ma...
15/02/2023

Van een oké naar een leuk leven. 🌸

Zorg jij voor genoeg lol in jouw dagelijkse leven?

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar veel Millennials struggelen met plezier hebben. 🙃
We zijn begonnen aan onze carrières, werken misschien al een paar jaar bij dezelfde baas en zijn serieus bezig met 'volwassen zijn'.

In het weekend hebben we misschien wel lol, maar hoe zit dat met de rest van de dagen? Tot vorig jaar voelde ik me zo. Ik was zo serieus met alles wat ik deed, dat het niet meer leuk was. 😞

Sinds ik weer actief zing en ik nu ook weer ben begonnen met acteren, heb ik zoveel meer lol! Ik geniet van dat onderdeel van mijn leven naast mijn werkzaamheden.
Ik doe dingen waar ik energie van krijg, waar ik gelukkig van word. Het leven is veel te leuk om het zo serieus te houden!🥳

Heb jij het idee dat jouw leven oké is, maar niet wat het zou kunnen zijn? Ben jij toe aan meer plezier in jouw leven? I'll help you my friend!🤓

Plan een vrijblijvende kennismaking en we kijken samen hoe jij van een oké naar een leuk leven gaat. Link in bio. Kusjes! 💋

Ik werd gebeld: “Gefeliciteerd, we bieden je de baan aan!”. Ik was stil. Ik wist dat dit niet de juiste plek voor mij wa...
01/02/2023

Ik werd gebeld: “Gefeliciteerd, we bieden je de baan aan!”. Ik was stil.

Ik wist dat dit niet de juiste plek voor mij was, dus ik moest ze afwijzen.
Op papier leek de baan perfect:

- Een hoog salaris
- Ik kon leren om trainingen te geven wat ik heel graag wilde
- Er hing een leuke, informele sfeer
- Het was dicht bij huis

Maar 1 ding klopte niet: Mijn gevoel. Dus wees ik het aanbod af. Ik wist namelijk dat ik er geen passie voor zou hebben, dus ik zou wéér in dezelfde routine terecht komen waar ik juist zo graag uit wilde.

Ik moest keihard op mijn plaat gaan voordat ik leerde dat ik dit onderbuik gevoel moest volgen. Ik heb 1 keer de fout gemaakt om een werkplek te kiezen waarvan mijn onderbuik zei dat ik het niet moest doen en het ging fout. Nu weet ik dat ik dit gevoel altijd moet volgen.

Herken je dit? Vind jij het ook moeilijk om grote keuzes te maken? Wil jij leren hoe je het beste keuzes kan maken zodat het leven veeeeeel makkelijker wordt? Wil jij leren hoe jouw onderbuik gevoel werkt? Vraag dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan!

Link in bio.
Liefs! 🌞

Vroeger wilde ik zangeres worden… Op mijn twaalfde kwam ik erachter dat ik wel een aardige stem had, dus ging ik op zang...
11/01/2023

Vroeger wilde ik zangeres worden…

Op mijn twaalfde kwam ik erachter dat ik wel een aardige stem had, dus ging ik op zangles. Tot mijn 18e heb ik hard gewerkt om op het conservatorium terecht te komen. Wekelijks had ik zangles, ik zat in de kopgroep van de muziekschool en deed aan allerlei projecten mee. Vervolgens heb ik 2 jaar lang audities gedaan bij conservatoria in Nederland.

Ik werd nergens aangenomen. Dus ik werd geen zangeres.

Het was het laatste jaar van Stufi, dus dat vond ik toentertijd een goede reden om mezelf de keuze voor te leggen: Of het nogmaals een jaar proberen, of kiezen voor een andere studie.
Ik koos dat laatste. Op mijn intuïtie koos ik ervoor om de opleiding Levensbeschouwelijk Werker te gaan doen. Ik had geen open dag bezocht, ik had alleen de website van de opleiding bekeken. De studiekeuze is de beste keuze die ik tot nu toe heb gemaakt.
Ik leerde van alles over mezelf en over de wereld. Ik leerde wat voor volwassene ik wilde zijn, hoe ik er voor anderen wilde zijn en dat ik iets van betekenis wilde doen in deze wereld. Het pastorale vak is uiteindelijk niet mijn pad, maar de opleiding heeft mij tools gegeven die ik nog iedere dag gebruik.

In deze tijd zong ik niet. Zingen was niet leuk meer, het moest altijd beter, was nooit goed genoeg en ik kon er niet meer van genieten.
Na 5 jaar kwam er de kans voorbij om in het Passion koor te zingen. Ik deed auditie en werd aangenomen. Het was echt een geweldige ervaring, maar nog steeds genoot ik er niet van. Dus stopte ik er weer mee.

Tot vorig jaar. In het najaar van 2021 organiseerden we in samenwerking met de vrijwilligers van Kasteel de Haar het eenmalige KdH koor. Daar mocht ik een solo zingen en voor het eerst in 8 jaar mocht ik weer optreden voor een groep. Dit was een groep in een veilige setting, ik kende iedereen in het publiek en dat maakte het zo ontzettend leuk om te doen. Ik genoot ervan. Wow! Toen besloot ik dat ik weer wilde gaan zingen, voor de leuk en voor de lol.

Lees verder in reacties…

Fijne feestdagen moppies ❤️ Ik ben lekker aan het quality timen. Jullie? 🎄                                              ...
26/12/2022

Fijne feestdagen moppies ❤️ Ik ben lekker aan het quality timen. Jullie? 🎄

Ze moest leren om vrij te zijn… Een coachee van mij, M, heeft als hoogste waarde vrijheid. Ze wil vrij leven, haar eigen...
23/11/2022

Ze moest leren om vrij te zijn…

Een coachee van mij, M, heeft als hoogste waarde vrijheid. Ze wil vrij leven, haar eigen keuzes maken, zelf doen wat zij wil. Maar ze moest leren vrij te zijn.

Want daar waar wij in vrijheid leven in Nederland en wij als vrouwen hier onze eigen keuzes mogen maken, worden we door alles beïnvloed. Deze invloeden, zoals onze opvoeding, omgeving, cultuur, taboes en ervaringen vormen onze gedachten.

Die gedachten kunnen overmeesteren. Dit is een keuze, je moet leren je bewust te worden van grenzen die zijn zelf stelt. Als jij denkt: ‘Dit kan ik niet’, dan kan je dit niet. Als je denkt: ‘Dit is niet realistisch’, dan is het niet realistisch. Deze gedachten maken je niet vrij.

Jij kan jezelf vrij leren denken, zodat jij in vrijheid kan leven zoals jij dit wil, net als M.

Welke gedachten houden jou tegen van het leven wat jij wil?

Waar doe je het eigenlijk voor? Dat is een vraag die ik aan jou wil stellen. Waarom heb jij een doel gesteld? Waarom wil...
17/11/2022

Waar doe je het eigenlijk voor?

Dat is een vraag die ik aan jou wil stellen. Waarom heb jij een doel gesteld? Waarom wil jij die droom behalen?

Omdat het je gelukkig maakt? Omdat, als je het doel behaald hebt, je je goed voelt over jezelf? Omdat je dan pas zelfverzekerd bent? Omdat je dan van je lichaam kan houden? Omdat je dan pas kan ontspannen?

We zetten doelen en we willen dromen behalen omdat ze ons iets diepers geven dan alleen het doel zelf. We zijn op zoek naar een gevoel.

Maar ik kan je het volgende vertellen: het behalen van dat doel gaat je dat gevoel niet geven als je dat niet nu al voelt.

Je gaat niet pas van je lichaam houden als je 10 kg hebt verloren, want dan moet er nog meer van af. Je zal niet gelukkig zijn wanneer je die auto koopt. Misschien heel even, maar dan komt het volgende weer op je pad wat je wil hebben. Je zal je niet zelfverzekerd voelen wanneer je die presentatie goed hebt gedaan. Het zal er aan bijdragen, maar het is niet het antwoord op jouw verlangen.

Er zit dus een kernverlangen onder. Jij wilt je anders voelen dan je je nu voelt. Dat kan je beoefenen. Door kleine stapjes te zetten, dingen te doen die jou dat gevoel geven waar je zo naar verlangt, dat zal het uiteindelijke doel nog veel zoeter maken. Want dan weet je dat je het geïntegreerd hebt, je weet dat jij leeft zoals het voor jou goed voelt!

Dus waar doe jij het eigenlijk voor?

Ik voel me al een tijdje…Alsof ik onder druk sta. Ik moet van alles. En dat zorgt ervoor dat ik niks doe. Ik moet van me...
14/11/2022

Ik voel me al een tijdje…

Alsof ik onder druk sta. Ik moet van alles. En dat zorgt ervoor dat ik niks doe.

Ik moet van mezelf dingen doen die moeten, in plaats van dat ik dingen doe waar ik gelukkig van word. Waar ik energie uit haal. Dus ben ik moe, continu moe.

Hier is een term voor: Perfectie paralyse.

Ik, als rasechte perfectionist (ik hoop dat ik me ooit niet hoef te identificeren als perfectionist, dat zou het leven veel makkelijker maken 😉) wil alles zó goed doen, dat ik me vooral focus op wat er moet gebeuren, in plaats van dat ik geniet van de dagelijkse kleine dingen om me heen.

Dat zorgt ervoor dat ik teveel moet van mezelf, ik er niet genoeg van geniet en ik dus vervolgens ‘geparalyseerd’ ben en ik geen actie onderneem.

Daarom heb ik voor mezelf een ‘Joy lijst’ gemaakt. Op deze lijst staan allemaal dingen waar ik Joy uit haal, waar ik dus gelukkig van word. Deze lijst kan je zien op de 2e foto. Deze lijst gebruik ik wanneer ik merk dat ik mezelf onder druk zet. Het stuurt me in de richting van me goed voelen en haalt de druk van de ketel af. Zo kan ik mezelf opladen en actie ondernemen vanuit een plek van inspiratie in plaats van moeten.

Wil jij ook zo’n lijst maken? Download de prompt via de link in mijn bio en maak jouw eigen lijst!

Wat staat er op jouw Joy lijst? Laat het me weten in de comments! 💬

Adres

Cornelis Schellingerlaan 92
Zeist
3703SK

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Meghan de Millennial Coach nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Meghan de Millennial Coach:

Delen

Type