04/09/2025
Ik stop ermee.
Wat ik zeven jaar geleden startte voor mezelf ‘Sabine Pols Coaching’ voelt al een tijdje niet meer zo. Ik wilde mijn kennis met jou delen Deze zomer realiseerde ik me dat ik het eigenlijk alleen nog maar doe voor de ander. Blijf ik dan doorgaan? Wie houd ik dan voor de gek?
Ik vind dat als je jouw werkzaamheden voor minder dan 50% voor jezelf doet, je er beter mee kan stoppen. Dus ik stop ermee, met Sabine Pols Coaching.
Ja ik heb veel geïnvesteerd de afgelopen jaren. In kennis, connecties en samenwerkingen.
Gooi ik dat dan allemaal weg?
Nee, want ik heb van dit allemaal veel geleerd. Ook over mezelf.
Bijvoorbeeld dat ik het leuk vind om verhalen te vertellen. Jouw verhaal te vertellen en een podium te geven.
Dat blijf ik doen. Ik weet alleen nog niet in welke vorm.
Als kind en jonge mantelzorger heb ik geleerd om door te gaan. Om dingen te doen die me tegenstonden en waar ik geen energie uit haal, want iemand moet het doen. Ook als het even een lange tijd tegen zit ‘Sta stevig en sla je er door heen, want er komen betere tijden’.
Maar wat als die betere tijden in deze vorm niet komen?
Hoelang ga je met iets door terwijl je weet dat het niet meer bij je past?
Ik ben geen kind meer. Ik hoef geen dingen te doen die me tegenstaan. Zoals tegen heug en meug mijn bord leeg eten als ik het eten niet lekker vind of met deze vorm van ondernemen door te gaan omdat ik ooit deze weg ben ingeslagen.
Maakt dat mij een slechte ondernemer?
Gooi ik zomaar mijn handdoek in de ring als het even niet lekker loopt?
Alles is perceptie. Wat is voor mij genoeg? Wanneer is het voor mij genoeg?
Ik heb namelijk nu al weer 100 nieuwe ideeën om te gaan doen als ondernemer.
Maar dat is in het wilde weg de laatste strohalmen willen pakken om door te gaan zoals ik deed.
Soms voelt het veiliger om hard te blijven werken. Want wat gebeurd er als je helemaal niks doet? Wat gebeurd er als je stilstaat? Wat doet het met mijn gedachten en wat doet het met mijn lijf?
Ik zie het leven als een groot experiment.
Wat denk ik over mezelf? (ik moet productief zijn, ik moet iets bijdragen, ik mag niet lanterfanten, ik wil liever moe zijn dan lui gevonden worden)
Wat denken anderen over mij als ik een weekend heb van vijf dagen?
Wat denk ik over hoe anderen over mij denken?
Ik ben iemand die niet stil kan zitten, wat doet het voor mijn lijf als ik lange tijd helemaal ‘uit’ sta?
Ik ga dit de komende tijd allemaal ervaren om daarna los te laten.
Zelfzorg 3.0.
Ik heb besloten om de rest van het jaar nog meer te gaan voelen waar ik behoefte aan heb om te doen in plaats van door te gaan zoals het hoort.
Om vanuit rust te kijken wat er in het nieuwe jaar opbloeit om te gaan doen.
Hoe mooi is het dat mijn beslissing (onbewust, maar blijkbaar toch niet zo onbewust) samenvalt met mijn nieuwe (maan)jaar en de herfst. Loslaten wat niet meer past.
De podcastafleveringen over zelfzorg en mantelzorg blijven beschikbaar op youtube en spotify (Sabine Pols Coaching).
Dank je wel voor jouw kennis, samenwerking, reactie op mijn post of alleen voor het lezen ervan!
Oja en mijn theatertour komt er wel 😊
Liefs Sabine