Runningaroundsodom.nl

Runningaroundsodom.nl Life is like a marathon, always keep on running!!!!

De Halve van Haren. Vandaag was het weer een wedstrijddag, de Halve Marathon van Haren. Vanmorgen de kledingkeuze gemaak...
09/03/2024

De Halve van Haren.

Vandaag was het weer een wedstrijddag, de Halve Marathon van Haren. Vanmorgen de kledingkeuze gemaakt, ondanks dat het er wel wat frisjes uitzag moest het toch maar weer kort worden, wel de muts, handschoenen en mouwstukken mee in de tas in de veronderstelling dat deze niet nodig zouden zijn.
Dus om 9:30uur samen met Angelique op weg naar Haren. Achter het grote autoraam in de zon was het prima vertoeven😂😂😂, maar aangekomen in Haren voelde het in de wind toch net ff anders🙈🙈, tja de kledingkeuze was gemaakt en ook niets anders dan kort mee. Dus in de sporthal de handschoenen, muts en armstukken maar uit de tas getoverd wedstrijdschoenen aan en nog ff bijpraten met een hoop bekenden en zo werd het tijd om richting start te gaan. Ik was er voor mijn doen wel wat laat, maar gelukkig gaat je tijd pas lopen zodra je over de startmat gaat. En zo klonk om 11:00uur het startschot en mochten de 1500 halve marathon lopers vertrekken.
Dus in een koude gulle wind gingen de eerste kilometers voorbij en al snel kwamen we aan in het eerste onverharde deel van de route, daar waar deze halve marathon om bekend staat. De eerste kilometers kon ik het tempo goed vast houden, dus de beoogde eindtijd van 1:50uur lag zeker binnen handbereik (dat had deze man met zijn grote waffel ook live in de uitzending van Haren doet geroepen tijdens een interview op OOG radio 2maart 2024🙈🙈😂😂😂) . Onderweg kwam ik tot ontdekking dat laat starten naast nadelen ook wel voordelen heeft en kon ik de ene na de andere loper in halen. En zo wisselde het parcours het verharde met het onverharde af en vlogen de kilometers in rap tempo voorbij en voor dat ik er op verdacht was, was twee derde van de afstand voorbij en werd het tijd om het tempo vast te houden en door te drukken. Het laatste is helaas niet helemaal gelukt maar dat mocht de pret niet drukken. Na al de onverharde stukken kwam er nog een scherp rechter in het parcours, de spoorwegbrug tussen Onnen en Haren, deze heeft best wel een lange vervelende oploop, maar de benen konden het tempo blijven draaien. En het voordeel van omhoog lopen is dat je vaak ook weer naar beneden mag😂😂 en zo ging het dan ook inderdaad en kwamen we in de laatste kilometer aan. Dus nog even doorbijten naar de finish. Tempo gelukkig nog een beetje kunnen verhogen en zo ging het naar de finish, waar ik de eindstreep over ging in een tijd van 1:48:43uur. Zelfs nog sneller dan verwacht🥳🥳🥳💪💪💪. Al met al deze halve marathon sterk kunnen lopen en ook nog eens 5min sneller dan de halve bij de Blaauwbekmarathon twee weken geleden. Op naar nieuwe uitdagingen.

Cora-Yfke, Ria en Angelique dank voor de foto’s.

Dankbaar voor dit mooie stuk op OOG, dit alles met dank aan Kevin van der Laan van het programma “Haren Doet” waar ik af...
08/03/2024

Dankbaar voor dit mooie stuk op OOG, dit alles met dank aan Kevin van der Laan van het programma “Haren Doet” waar ik afgelopen zaterdag live in de uitzending mocht zijn.
Morgen lekker aan de bak bij de Halve van Haren.

Over precies een week staat de volgende editie van de Halve Marathon van Haren op het programma. Nadat het evenement de afgelopen jaren niet alleen door corona maar ook vorig jaar door gladheid niet d

Tja en dan vandaag toch nog ff lopen, de beentjes voelden nog wat stram van de halve bij de Blaauwbekmarathon, maarja er...
25/02/2024

Tja en dan vandaag toch nog ff lopen, de beentjes voelden nog wat stram van de halve bij de Blaauwbekmarathon, maarja er stond natuurlijk nog wel een duurloopje van 10+km in het schema. Dus laat in de middag toch nog maar weer in de loopkleding gestapt voor dit rondje. Vandaag ook Angelique Meijer mee op de fiets, voor weer een rondje door Blauwestad, maar dan nu zonder modder. Al met al viel het vanavond best weer mee en werd ook deze rustige training weer afgehamerd.

Race day, halve marathon. Gisteren was hij er dan voor het eerst weer in 5 jaar op de kalender, de "Blaauwbekmarathon" t...
25/02/2024

Race day, halve marathon. Gisteren was hij er dan voor het eerst weer in 5 jaar op de kalender, de "Blaauwbekmarathon" terug van weggeweest. Om 13:30uur was de start van de halve, waar ook ik aan de start stond. Met twijfel over de uitkomst en de te varen koers klonk de starttoeter en konden we onder de bezielende woorden van Harm Noor op pad. De eerste 11km km verliepen vlekkeloos met de wind in de rug en af en toe een waterig zonnetje. Tja en toen kwam toch dat weer waar de Blaauwbekmarathon zijn naam van af mag leiden, regen, hagel koude wind en dan ook nog in het open veld tussen "Finnewol en Beerte op't fietspad langst knoal" met de bakkes er vol in op. Het was ff afzien maar ook dat voelde best prettig aan.🥶🥶🥶(hoe bedoel je😂😂) En toen kwam, vind ik het mooiste stuk van het parcours, daar waar het onverhard is en bij regen dan ook de echte plassen en modder komt🤩🤩. Ja en dan ook op sommige plekken echt tot de enkels in de drek. Na het rondje over de natuurbegraafplaats was het nog ff een stukje wandelpad met natuurlijk plassen en modder en aansluitend door voor de easy kilometers richting de finish over het asfalt. Al met al weer een mooie editie van de Blaauwbekmarathon met voor mij alleen maar hoogte punten. En vooral ook na de blesureleed van afgelopen jaar weer een mooie basis om op verder te bouwen. Op naar de Halve Marathon van Haren. Oja, en ondanks het weer blij met mijn kledingkeuze, korte broek was prima te doen. Helaas de armstukken niet uit gehad. En nu nog ff kijken of de schoenen weer schoon willen😂😂😂😂🤔🤔🤔🤔
Oja, en de eerste promotie voor de Run was er ook al weer.

Kleding keuze voor de Blaauwbekmarathon gemaakt, het wordt kort, alleen nog ff een schoenkeuze maken. Morgen weer aan de...
23/02/2024

Kleding keuze voor de Blaauwbekmarathon gemaakt, het wordt kort, alleen nog ff een schoenkeuze maken. Morgen weer aan de bak op de 21km.

Het was weer een bezig weekje 4x lopen en een workout in de Box. Dinsdag begonnen met een intervaltraining van totaal 17...
18/02/2024

Het was weer een bezig weekje 4x lopen en een workout in de Box. Dinsdag begonnen met een intervaltraining van totaal 17km met een kern van 10x1000m P200m met aansluiten op de donderdag een 10km recuperatie training. Beide trainingen gingen best wel van een leien dakje, al moet ik zeggen dat het dinsdag in de wind nog best wel frisjes was. Vrijdag was het dan weer tijd voor een workout bij Crossfit Winschoten. Hier voornamelijk toch wel weer gewerkt aan beenkracht en een stukje core. En toen was het weer weekend met nog twee duurlopen voor de boeg van 16km en 20km. Zaterdag als eerste maar de 16km gelopen. Hier maar meteen van de nood een deugd gemaakt en mijn verbeteren sleutelbos van mijn werk gehaald en in het laatste deel vanaf rotonde Turfweg Angelique Meijer nog mee op de fiets. Moet zeggen dat het zaterdag vergeleken met de rest van de week best warm was. En vandaag mocht dan nog de 20km afgehamerd worden. Tja en dan was het voor vandaag weer het oude vertrouwde weer zoals we de hele winter al hebben en ging de 20km duurloop gepaard met veel wind en regen, erg is het natuurlijk niet, maar het motiveerd ook niet echt.😂😂😂 De eerste kilometers gingen best lekker, daarna kwam ik bij 12km met de bakkes in de wind en voelde het natte pak niet echt meer prettig. Vergeten met zaterdag was het verschil in weer wel weer erg groot. Al met al voor deze week 63km gelopen.

~~~~~~~~

It was another busy week of running 4 times and a workout in the Box. Tuesday started with an interval training of a total of 17km with a core of 10x1000m P200m, followed by a 10km recovery training on Thursday. Both training sessions went quite smoothly, although I must say that it was still quite chilly in the wind on Tuesday. On Friday it was time for a workout at Crossfit Winschoten. Here I mainly worked on leg strength and a bit of core. And then it was the weekend again with two endurance runs ahead of 16km and 20km. On Saturday I ran the 16km first. Here I immediately made a virtue of necessity and got my improved set of keys from work and in the last part from the Turfweg roundabout Angelique Meijer came along on the bike. I have to say that it was quite warm on Saturday compared to the rest of the week. And today the 20km could still be completed. Well, for today it was the old familiar weather again as we have had all winter and the 20km endurance run was accompanied by a lot of wind and rain, which is of course not bad, but it is not really motivating either.😂😂😂 The first kilometers went quite well, then at 12km I found myself with the wind blowing and the wet suit no longer felt comfortable. Forgetting about Saturday, the difference in weather was very big. All in all I walked 63km this week.

*D

Zaterdag en zondag weer twee heerlijke trainingennafgewekt. Gisteren eerst een duurloop van 10km rond beoogd marathon te...
04/02/2024

Zaterdag en zondag weer twee heerlijke trainingennafgewekt. Gisteren eerst een duurloop van 10km rond beoogd marathon tempo, deze ging boven verwachting goed. Ondanks dat bij vertrek de beentjes nog niet heel fris en fruitig voelden was het tempo best goed te doen. Deze keer weer een keer fietsbegeleiding mee van Angelique Meijer . Op de Pieter Smitbrug nog een filmpje laten maken.

Vandaag stond er dan een 16km L*D op het schema. Nu de kilometers op lopen is het ook weer mogelijk om rond het Oldambtmeer te lopen, dus dat vandaag ook maar meteen gedaan. Tijdens deze ronde stond er best nog wel een stevig briesje wat er dan ook ook voor zorgde dat de muts af en toe nog wel ff op moest. Maar voor de rest prima loop weer en was het dan ook 16km puur genieten. Om voor deze week het week totaal op 52km te krijgen was het vandaag toch nodig om nog 200m extra te lopen🙈🙈.

~~~~

Another two wonderful training sessions on Saturday and Sunday. Yesterday I did an endurance run of 10 km around the intended marathon pace, which went better than expected. Even though my legs didn't feel very fresh and fruity when I left, the pace was quite manageable. This time again cycling guidance from Angelique Meijer. Had another video made on the Pieter Smit Bridge.

Today there was a 16km L*D on the schedule. Now that the kilometers are running up, it is also possible to walk around the Oldambtmeer, so I did that right away today. During this round there was quite a strong breeze, which meant that the hat had to be worn every now and then. But for the rest it was a great run and it was 16km of pure enjoyment. To get the total for this week to 52km, it was necessary to walk an extra 200m today🙈🙈.

*D

Niet elke training kan raak zijn, maar deze was het zeker wel. Gisteren een blokkenduurloop van 14km met daarin twee tem...
02/02/2024

Niet elke training kan raak zijn, maar deze was het zeker wel. Gisteren een blokkenduurloop van 14km met daarin twee tempoblokken van 2km. Ondanks het late vertrek toch een heerlijke training afgewerkt
3km warming-up
2km tempo 5:14min P/km
3km rustig
2km tempo 5:14min P/km
4km uitlopen.
Route deze keer via het Zuiderveen, Oude Pekela, Turfweg en Winschoterweg weer naar huis. Komend weekend nog twee duurlopen van 10km en 16km. Mooie loop vooruitzichten.

Not every training session can be successful, but this one certainly was. Yesterday a block endurance run of 14 km with two tempo blocks of 2 km. Despite the late departure, we still had a wonderful training session
3km warm-up
2km pace 5:14min P/km
3km quiet
2km pace 5:14min P/km
4km run.
This time, route back home via Zuiderveen, Oude Pekela, Turfweg and Winschoterweg. Next weekend two more endurance runs of 10km and 16km. Beautiful running prospects.

Vandaag een dagje geen werk, dus veel tijd om te sporten. Rond de middag als eerste de geplande Trenara interval gelopen...
30/01/2024

Vandaag een dagje geen werk, dus veel tijd om te sporten. Rond de middag als eerste de geplande Trenara interval gelopen voor het eerst weer op de baan.
➡️️ Warming-up 15min.
➡️ 8×800m P1min.
➡️ Coolingdown.
Laatste keer op de baan speelde de rechter lies toch nog wat op, maar dat was nu totaal niet het geval. Dus dat stemt mij best wel gelukkig. De intervallen gingen prima en het was echt wel weer fijn om daar te lopen.

Later in de middag de stoute schoenen maar weer aangetrokken en voor het eerst sinds maanden weer eens naar de Box geweest voor crossfit bij Crossfit Winschoten. En Erik Roelfsema, de hoogte van de drempel viel idd best wel mee😂😂😂😂. Moest na alle filmpjes en opmerkingen er toch maar weer eens van komen.

En dan de dag afgesloten met het geven van de intervaltraining aan groep 3/4 van AV Aquilo. Al met al een wel bestede sportdag🤩🤩🤩

~~~~~~~

No work today, so lots of time to exercise. Around noon I ran the planned Trenara interval for the first time on the track.
➡️️ Warm-up 15 min.
➡️ 8×800m P1min.
➡️ Cooling down.
Last time on the track the right groin was still acting up a bit, but that was not the case at all this time. So that makes me quite happy. The intervals went well and it was really nice to run there again.

Later in the afternoon I took the plunge again and went to the Box for the first time in months for crossfit at Crossfit Winschoten. And Erik Roelfsema, the height of the threshold wasn't too bad😂😂😂😂. Had to do it again after all the videos and comments.

And then the day ended with giving interval training to group 3/4 of AV Aquilo. All in all, a sports day well spent🤩🤩🤩

Zo, dat waren weer twee trainingen ingen voor dit weekend. Gisteren een duurloop van 11km en vandaag 8km. Beide na een w...
21/01/2024

Zo, dat waren weer twee trainingen ingen voor dit weekend. Gisteren een duurloop van 11km en vandaag 8km. Beide na een werkdag van 9uur.

Gisteren tijdens de 11km was het best wel koud, vooral het stuk langs het Oldambt meer en Blauwestad, maar desondanks wel heerlijk gelopen. Tempo wel te hoog, maar dat was ook wel nodig om warm te blijven.🥶🥶🥶
Voor vandaag deze trainingsweek afgesloten met een 8km loop. De gevoelstemperatuur was vandaag meteen een stuk beter dan gisteren. Ook voor deze week weer 4 traini gen gedaan en het lichaam wordt weer steeds beter belastbaar.
Op naar de 4 trainingen voor komende week.

~~~~~

Well, that was two more training sessions for this weekend. Yesterday an endurance run of 11km and today 8km. Both after a 9-hour working day.

Yesterday during the 11km it was quite cold, especially the part along the Oldambt lake and Blauwestad, but it was still a wonderful run. Pace too high, but that was also necessary to stay warm.🥶🥶🥶
Today we concluded this training week with an 8km run. The perceived temperature today was immediately a lot better than yesterday. Also completed 4 training sessions this week and the body is becoming increasingly resilient again.
On to the 4 training sessions for next week.

Vandaag lekker een dagje vrij met aan het einde van de middag nog een duurloop van 7km. Deze week, een week met weinig k...
18/01/2024

Vandaag lekker een dagje vrij met aan het einde van de middag nog een duurloop van 7km. Deze week, een week met weinig kilometers. Het zonnetje begon bij vertrek al onder te gaan, maar het was wel heerlijk weer om een stukje te hardlopen. De kilometers waren niet heel tempo vast, maar het ging wel erg lekker. Onderweg nog een aantal bekende lopers gezien die ook bezig waren met hun training. Richting het einde begon het al wel weer wat glad te worden, maar toen was ik alweer bijna thuis. Aankomend weekend nog twee korte trainingen.

Today I had a nice day off with a 7km endurance run at the end of the afternoon. This week, a week with few kilometers. The sun was already starting to set when we left, but it was lovely weather to go for a run. The kilometers were not very fast, but it went very well. Along the way I saw a number of well-known runners who were also busy with their training. Towards the end it started to get a bit slippery again, but by then I was almost home again. Two more short training sessions this weekend.

Hoppa, de week afgetopt met een L*D van 14km. Deze week voor het eerst weer een 40km+ week, of te wel 46km voor deze tra...
14/01/2024

Hoppa, de week afgetopt met een L*D van 14km. Deze week voor het eerst weer een 40km+ week, of te wel 46km voor deze trainingsweek. Gelukkig deze week getraind zonder regen en ook dat was alweer een tijd geleden.
Vanmorgen was het nog wel ff worstelen om te vertrekken, de motivatie was ver te zoeken🤔, maar uiteindelijk toch vertrokken. Ondanks dat het ook vanmorgen boven nul was en de zon er ook nog eens bij was, was het toch nog wel verraderlijk glad op sommige plekken, wat wel wat glijpartijen veroorzaakte. Maar gelukkig ging het allemaal goed. De beentjes voelden vanochtend nog niet heel goed, maar dat ging na een paar kilometer wel een stuk beter, tja en in tegenstelling tot gisteren, voor vandaag net weer ff te warm gekleed😂😂😂. Voor deze week best tevreden over alle afgewerkte training met een mooie weekomvang. Op naar volgende week.

Whoops, the week topped off with an L*D of 14km. This week for the first time a 40km+ week, or 46km for this training week. Fortunately, I trained this week without rain and that was also a while ago.
This morning it was still a struggle to leave, the motivation was hard to find🤔, but we finally left. Even though it was above zero this morning and the sun was out, it was still treacherously slippery in some places, which caused some slides. But luckily it all went well. My legs didn't feel very good this morning, but after a few kilometers they were a lot better, well, and unlike yesterday, I was dressed a bit too warmly for today😂😂😂. For this week, quite satisfied with all the completed training with a nice week size. On to next week.

*D

Adres

Winschoten

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Runningaroundsodom.nl nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen