25/12/2020
Merry Christmas mijn lieve matrealistische vrienden!
Maar wat vieren we nou eigelijk met kerst. Het linkse google heeft natuurlijk een antwoord.
En google leert ons dat tijdens deze dagen ongeveer 2020 jaar geleden, Jozuf en Maria van Nazareth naar Bethlehem onderweg waren. Een lange en gevaarlijke reis.
In het midden oosten was het namelijk een paar duizen jaar geleden ook al een tering zooi.
Wat ze in Bethlehem gingen doen laat ik even in het midden.
Wat bleek nou de timing van Jozuf was niet zo handig want Maria was hoog zwanger.
Tijdens deze zware reis door de bittere kouw midden in een sneeuwstorm voelde Maria dat het kind er aan zat te komen.
Jozuf had heel onhandig geen hotel of herberg gereserveerd, alles zit in deze tijd van het jaar natuurlijk vol. Toen der tijd hadden ze natuurlijk ook al high season.
Wij kunnen Jozuf het allemaal eigelijk niet zo kwalijk nemen. Je moet je voorstelen dat het voor hem al een hele stresvolle tijd was want Maria was onverklaarbaar zwanger geworden. Ze claimde zelf dat ze nog maagdelijk was. In de bijbel staat dit beschreven als:‘Maria’s Onbevlekte Ontvangenis’
Denk daar allemaal maar eens even over na.
De ‘onbevlekte ontvangenis’ staat uitgebreid beschreven in de bijbel. Dit zou zomaar het eerste geval van Fake news kunnen zijn.
Lang verhaal kort. Jezus werd 2020 jaar geleden geboren in een stal achter een herberg.
En dit was niet zomaar!! Want Jezus de zoon van god is geboren met het doel om later op het kruis te sterven voor onze zonden.
En dat is belangrijk.
Want als ik al die kerstfoto’s op mn timeline voorbij zie komen. Dan zie ik een zooitje ongeregeld dat alleen maar matrealistisch bezig is met zuipen, vreten, feesten, te hard rijden en alle andere dingen die god verboden heeft.
Dan denk ik Jezus is gelukkig niet voor niets gestorven want god verdomme wat zondigen jullie allemaal veel!!
Ga zo door mijn vrienden! Cheers en Merry Xmas iedereen!