17/06/2026
Lief dagboek van de Overgang,
De tandarts. Je kent het wel, dat gestaar naar het plafond en de lamp terwijl je stevig aan de tand gevoeld wordt. Je ligt dan met je enkeltjes over elkaar, handjes vroom gevouwen op je buik, semi-comfortabel, een schietgebedje te maken dat alles oké is na de check.
Vind je niet dat je steeds meer het gevoel krijgt, naarmate de tijd vordert in die stoel, dat die lamp een buitenaards wezen is? En ook dat je precies weet hoeveel gaatjes er in het systeemplafond zitten?
En dan is oordeel, tja, je wordt ouder hè (lees 50 plusser) dus dan wordt de kans dat (1 van) je ondertanden scheef gaat staan groter. Door een of andere reden die met ‘uitdijen’ van de kaak te maken heeft 😂. Lekker dan. Zelfs m’n kaken zijn in de overgang. En die alien-lamp staat me maar uit te lachen.
Nou ja, óp naar de nachtbeugel. De assistente noemt het een pyjama, dat klinkt vriendelijker he? Een pyjama die scheefstand afremt. Juist.