10/06/2026
Beste leden van N.E.O.β25,
Een half jaar geleden ben ik met veel plezier toegetreden tot het bestuur van N.E.O.β25. Dat deed ik vanuit oprechte betrokkenheid bij de club, bij de mensen eromheen en bij alles wat N.E.O.β25 betekent voor Sprang-Capelle.
N.E.O.β25 is een vereniging waar mensen elkaar kennen, waar vrijwilligers klaarstaan en waar jong en oud zich thuis kunnen voelen. Aan zoβn club wilde ik graag mijn bijdrage leveren.
In de periode daarna zijn de gemeenteraadsverkiezingen geweest. De uitslag daarvan heeft voor Samen Waalwijk onverwacht mooi uitgepakt. Inmiddels is duidelijk geworden dat wij gaan deelnemen aan de coalitie en dat ik word voorgedragen als wethouder van de gemeente Waalwijk.
Dat is een bijzondere en eervolle stap. Tegelijkertijd verandert daarmee mijn verantwoordelijkheid. Waar ik mij als bestuurslid specifiek kon inzetten voor N.E.O.β25, zal ik mij straks, als de benoeming doorgaat, inzetten voor de hele gemeente: voor Waalwijk, Sprang-Capelle en Waspik, en voor alle inwoners, verenigingen en organisaties die daarbij horen.
Juist vanuit die bredere verantwoordelijkheid en vanuit het oogpunt van integriteit kan ik mijn functie als bestuurslid van N.E.O.β25 niet blijven vervullen. Een wethouder moet zorgvuldig, onafhankelijk en voor iedereen zuiver kunnen handelen. Ook de schijn van belangenverstrengeling wil ik voorkomen.
Mijn keuze om bestuurslid te worden was oprecht. Ik ben niet in het bestuur gestapt met de gedachte dat dit maar voor korte tijd zou zijn. Ik had graag langer mijn bijdrage geleverd, maar soms loopt het leven anders dan je vooraf kunt voorzien.
Ik kijk met veel waardering terug op de korte periode waarin ik deel mocht uitmaken van het bestuur. In die periode heb ik van dichtbij gezien hoeveel inzet, betrokkenheid en verantwoordelijkheid er binnen N.E.O.β25 wordt gedragen. Het nieuwe bestuur zet zich met veel energie en toewijding in voor de club. Dat geeft vertrouwen, en juist daarom kan ik mijn bestuursrol met een goed gevoel loslaten.
Ik wil het bestuur en alle leden oprecht bedanken voor het vertrouwen dat ik heb gekregen.
Ook al stop ik als bestuurslid, N.E.O.β25 blijft een club die ik een warm hart toedraag. Mijn inzet krijgt nu een bredere vorm: voor de hele gemeente en voor alles wat onze dorpen, verenigingen en gemeenschappen sterk maakt.
Met sportieve groet,
Mascha van Thielen