25/04/2026
Zo, het luizenleven zit er weer op! We moeten weer aan de bak in Nederland!
Na 2 weken visles te hebben gekregen in Noorwegen kunnen we onze opgedane kennis weer overbrengen op jullie😉
Of het koud was?? Ben je gek! Nergens nog sneeuw te vinden op zee niveau, bijna alle dagen volle bak zon!
Ok, ff te veel wind en regen op de laatste visdag maar toen waren we het vissen toch al wel een tikkie beu.
Bij vertrek viel er nog even sneeuw maar dat is alleen maar mooi om te zien.
En zo is Skarnsundet in april eigenlijk super verlopen!
De visserij zag je langzaam opbloeien want veel vis was druk met hun paai rituelen.
80% van de vis op 20% van het water…
Dat is zo ongeveer het kenmerk van het paai seizoen. Veel plekken was geen vis te bekennen en dan ineens leek het wel een mega drukke straat in New York en liep heel je dieptemeter vol met vis😅
Niet dat die gemakkelijk vangbaar waren maar als je de juiste truck wist te vinden kon je flink aan de bak!
Tijdens onze tripjes gaan we ook altijd op zoek naar andere bewoners dan alleen maar kabeljauw. Zo wisten we deze keer weer een leuk aantal soorten te noteren.
Kabeljauw uiteraard. Koolvis, Wijting 40/50cm groot dan😬,Grote scharren, Mega Pollak, haring, Schelvissen, Lom, Spaanse hondshaai, Black velvetbelly haaitjes (zwarte doornhaai), en ik had nog een creepy monster aan een pilker hangen wat na wat googelen een Slijmprik bleek te zijn🫣
En last but not least, Johanna maar ook Vincent had met behulp van Gertjan een mooie heilbot van ca 15 kilo. Die van Jo kreeg nog een aai over zijn bol en een enkeltje Gorinchem trouwens😎 deze kwam van 135 meter diepte en dan is de overlevingskans zeer beperkt…
Die van Vince en Gertjan kwam op 8 meter ondiep water aan de haak en dat is geen enkel probleem voor de meeste vissen.
As we speak vliegen we van Trondheim terug naar schiphol en kunnen we niet wachten tot we in juni nog een keertje terug mogen maar dan naar een andere lokatie.
Maar nu eerst maar eens 2 maanden knallen op de noordzee en oosterschelde voor onze haaien, roggen, zeebaars🤞tongen en de komende weken nog wat platvis voor de liefhebbers.
Als je morgen, zondag 26-4 nog mee wil op de haaien ben je van harte welkom!
Op www.waypointsportvissen.nl/agenda kan je jezelf opgeven😉
Tot morgen!!