15/04/2026
Ik moet wat opbiechten… 👀 Van cashewnoten neem ik zó makkelijk te veel.
Even een handje…Dan nog eentje….En voor ik het weet is het geen snack meer,
maar een complete extra maaltijd.
Dus heb ik iets simpels gedaan: ik verdeel ze voortaan in zakjes van 40 gram.
Niet omdat het niet mag,maar omdat slim portioneren soms beter werkt dan vertrouwen op wilskracht.
Want eerlijk…het probleem is niet altijd wát je eet, maar hoeveel je ongemerkt eet.
Nu ben ik benieuwd: waar neem jij snel te veel van en zou je eigenlijk beter willen portioneren?