22/05/2026
Herken je dat gevoel van het willen presteren?
Vaak willen ruiters alles meteen perfect doen en stappen dan vaak teleurgesteld en of gefrustreerd van hun paard af.
Op dat moment missen ze de dingen wat opeens wel goed gaat. Een betere overgang, het wijken wat beter ging dan de vorige keer en ga zo maar door.
Kleinere doelen stellen helpt hierbij en werken aan één doel per keer ook. Ook ik betrap mijzelf hier soms op. Daarom stel ik, voor ik opstap één duidelijk doel. Dit creëert rust, tevredenheid, zelfvertrouwen en minstens net zo belangrijk ( eigenlijk een beetje meer). Mijn paard heeft er een beter gevoel bij😉 want die vindt mijn teleurgestelde en gefrustreerde gevoel ook niet fijn.
Wil je ook bewuster trainen en vaker met een fijn gevoel afstappen? Stuur mij gerust een berichtje.