05/09/2023
Beste allemaal,
Velen hebben het de afgelopen tijd al meegekregen: Helaas heeft Agios de loodzware beslissing moeten nemen om te stoppen met haar activiteiten.
De laatste jaren is er heel hard gewerkt en door diverse (bestuurs)leden om Agios een toekomst te geven. Niet alleen op financieel vlak, wat voor iedere vereniging altijd een uitdaging is, maar ook op het vlak van helpende handjes. Vrijwilligers en trainers. Helaas hebben we een punt bereikt dat we niet meer voldoende mankracht hebben om een gedegen lesaanbod aan te bieden. Zonder aanbod is er voor een vereniging geen bestaansrecht.
Wij vinden het intens verdrietig dat er zo abrupt na bijna 90 jaar een einde komt aan een vereniging waar zo fanatiek en met plezier gesport werd. Agios heeft in de loop der jaren veel mogen betekenen voor haar omgeving. Er is een schat aan mooie herinneringen, prachtige prestaties en bovenal bijzondere momenten die we samen mochten delen. Een vereniging is meer dan alleen een plek om te sporten. Het dient ook een maatschappelijke functie. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, ondersteunt, kortom een plek van verbinding. Het is een voorrecht om die rol zoveel jaren te mogen hebben vervullen en we zijn dankbaar voor hen die dit mede mogelijk hebben gemaakt. Alle (oud)leden, ouders, vrijwilligers, sponsoren, trainers.
Tijdens de ALV op 20 augustus jl. is definitief besloten voor opheffing. Inmiddels hebben we veel administratief werk verricht en is de hal leeggehaald en opgeleverd. Het einde is dan nu echt in zicht. Er is een bericht uitgestuurd naar de lokale nieuwsbladen en nu ook hier op social media.
De facebook pagina zullen we nog even aanhouden. Mede om nog in contact te kunnen met komen met oudleden voor de verdere afronding, maar ook om eventuele vragen te beantwoorden voor wie daar behoefte aan heeft.
We willen een ieder die Agios een warm hart toedraagt bedanken. Voor ons was het kort, maar zeker een eer om een vereniging met zo'n rijke historie te mogen dienen.
Bedankt.