30/10/2017
‘CB5 komt herboren terug na weekend België’
Twee weken na het debacle in Huizen en een week na een fantastisch weekendje Ardennen verzamelden de helden van vijf zich weer op het bordes van Cobu Boys. Na een weekend vol bier, slechte grappen, Big Shaq, whirlpool bath, sauna, Fifa18, paintball, BREUER!, beerpong, mout en een uitmuntende zege van Ajax was het weer tijd voor CB5 om de knop om te zetten, Baarn stond op het menu.
Baarn SV stond een aantal plaatsen hoger op de ranglijst en probeerde de mannen van 5 direct angst in te boezemen door al 3 kwartier van te voren het veld op te lopen voor een gedegen warming up. CB5 liet zich niet gek maken door deze amateuristische manier van koude oorlogsvoering en wachtte netjes tot een half uur voor de wedstrijd om op eigen tempo de wedstrijdkleding aan te trekken.
Om 14:30 fluit scheidsrechter van Kessel af voor de wedstrijd. CB5 gaat voortvarend van start, Rutger stuurt Martijn weg die alleen op de keeper af kan en hem met een lob verschalkt. Een paar minuten later ligt ook de 2-0 al in het netje, deze keer is het Jelle die een bal terug van de lat van dichtbij intikt. Intikker Tom begon de wedstrijd op de bank door weer eens afwezig te zijn geweest op de training, waardoor Jelle zijn honneurs waar moest nemen als intikker.
Er lijkt geen vuiltje aan de lucht door de vroege voorsprong, maar wanneer keeper Stefan bij een corner hard los roept en vervolgens de bal mist, kan een speler van Baarn de 2-1 binnen schieten. Cobu Boys 5 krijgt hierdoor toch een klein tikje en loopt de rest van de eerste helft meer achteruit dan vooruit. Wat resulteert in veel lange ballen, kortdurend balbezit en veel fouten. Baarn wordt nog enkele keren gevaarlijk maar gescoord wordt er niet meer voor de rust. Helaas moet CB5 in de eerste helft afscheid nemen van Erwin die geblesseerd van het veld af moet met een schouderblessure.
Duidelijke taal in de kleedkamer onder het genot van een bekertje thee met onderin een laagje suiker, het moet de tweede helft een stuk beter.
En het werd de tweede helft ook beter. Door wat omzettingen begon CB5 te draaien. Fel op de bal, sterk aan de bal en een tegenstander die niet meer in het spel kan komen. Wanneer Peter de bal uit een corner via zijn hand het doel inkopt is de ban gebroken. Cobu Boys 5 gaat de punten op Sportpark Zielhorst houden. Na een fantastische combinatie tussen het aanvalstrio Martijn, Jelle en Tom is het laatstgenoemde die koeltjes de 4-1 binnenschuift. Wanneer Martijn met een schuiver zijn tweede van de middag maakt en voor de 5-1 tekent is het feest compleet. Na een matige maar effectieve eerste helft, hakt CB5 de tweede helft doordemidduh.
Volgende week gaat CB5 op bezoek bij koploper Eemnes. Tot dan!