12/03/2019
SvSSS Zaterdag 3 - Column van Kornuit
Dit jaar met goalie, dit jaar met een andere naam en dit jaar zonder verliespunten. Dit jaar werd het jaar van ZA3 (voorheen ZA2).
'Attractief voetbal' en 'Barcelonaiaans' zijn maar een schammele verzameling van hoe het voetbal van ZA3 door tegenstanders wordt en werd beschreven.
Tenminste, dat dacht men. Blijkbaar is er altijd een rotte appel in ons midden/in onze competitie. Of is deze rotte appel meer dan alleen onder de indruk.
Wekelijks spelen alle spelers van ZA3 mooi en winnend voetbal. Hierdoor geen verliespunten. Doelstelling drie leek ook te worden behaald. Dit leek, u leest het goed.
Of dit komt omdat ZA3 matig speelt en een nederlaag kreeg te verduren, werd aan Kornuit gevraagd. Sterker zelfs, er werd verplicht tot antwoorden.
Rijen met fans verzamelde zich bij sportpark Verbeek. Allen wachtend op antwoord, allen met schuim op de mond.
Directeuren met dikke nekken in een mooi pak waren tijdens deze constellatie niet genoeg aanwezig om de menigte tot kalmte te kunnen manen.
Tijdens de, door Kornuit geschreven, speech werd er meer duidelijk over de aard van het paard.
Zo sprak een directeur met dikke nek in een mooi pak: "Terwijl men zo onder de indruk was van het betoverende c.q. magische spel, zijn er toch nog waanideeën naar boven gekomen. Daardoor heeft een, niet nader te noemen tegenstander (FC Tilburg), beweert dat er sprake zou zijn van matchfixing. De dames hebben namelijk de illusie dat zij nog kampioen kunnen worden".
Aansluitend gaf de directeur met dikke nek in een mooi pak aan dat hij dit uiterst merkwaardig vindt en tevens dat het duidt op lafheid, vrouwelijkheid, vreesachtigheid, bloheid maar vooral beschuit.
Gisteren heeft een speler van ZA3 te kennen gegeven dat hij dit namens het team afkeurt en vooral laf vindt. Vooral omdat ZA3 daar een gemakkelijke middag had en 3-1 won. Ik citeer: "Denken zij echt nog kampioen te worden, man man, wij wonnen daar met twee tepels in onze neus en komende wedstrijd winnen we weer van ze".
Een speler van Tilburg heeft toevallig gereageerd met: "Sorry mijn maandverband was op".
Nou bedankt voor de excuses, tot volgende keer. ### Kornuit, see you soon.