02/10/2019
Beste allemaal,
Na heel lang overwegen en met pijn in mijn Bodybuildinghart, heb ik besloten (tijdelijk) te stoppen met NAC-Nederland. Mijn (voorlopig) laatste keer zal de Universe zijn van 30 november 2019 in Hamburg.
Voor de A-atleten die mee willen naar de Universe kunnen zich melden bij Alex Overdevest.
[email protected]
Dit besluit heb ik niet van de ene op de andere dag genomen.
Er zijn verschillende redenen die ten grondslag lagen aan mijn beslissing.
1. Mijn gezondheid en gebeurtenissen van de afgelopen paar jaar hebben meer impact gehad dan ik aan mezelf wilde toegeven..
2. De laatste paar jaar is NAC International een paar richtingen ingeslagen waar ik me niet (volledig) in kan vinden.. Ik sta niet meer geheel achter het beleid, manier en omgang van besluitvorming van het internationaal bestuur..
Wij als NAC-Nederland hebben veel punten ingebracht ter verbetering van de kwaliteit van wedstrijden en mogelijkheden om meer atleten in meer klasses aan te trekken.
Deze punten werden in stemming aangenomen om vervolgens bij de eerstvolgende wedstrijd zoals afgesproken geen doorgang te vinden. Dit veelal eenzijdig besloten door het internationaal bestuur..
Paar voorbeelden:
- Het afschaffen van de bikiniklasse naast de Miss Shape(toned) na 1 wedstrijd.. Zonder (schriftelijk) overleg via officiële wegen.
- Een extra klasse voor de Men's Physigue.
- Het willen afschaffen van de vrije Routine of het alleen voor de top 3 te doen. Nu voorlopig de routine op vrijwillige basis.. In mij optiek kan dat niet op WK en Universe.. Routine hoort bij de show en is ook voor het publiek. Enz..
3. Mede door bovengenoemde punten kan ik de motivatie niet meer opbrengen om te investeren in deelname/organiseren aan/van wedstrijden. Ook mede door de ontwikkelingen die in bodybuilding Nederland plaatsvinden.
Te veel bonden, te veel (commerciële) teams,.
4. De coaches bepalen en niet meer de atleten waar hij/zij hun wedstrijden willen draaien. Atleet betaalt (dus bepaalt) en zou dus de baas moeten zijn.. Veel atleten klagen in de wandelgangen veel over hoe ze behandeld worden binnen organisaties maar durven niet hun mond open te doen of actie te ondernemen door bijv. gewoon op te zeggen of weg te gaan. Zonder atleten geen wedstrijd. Er zijn genoeg alternatieven voor de atleten. Kies je eigen weg zou ik zeggen..
Het zou om de atleet moeten draaien. Het gevoel van kunnen kiezen, en dat de atleet #1 is, is alleen nog maar bij een paar organisaties/wedstrijden terug te vinden. NAC-Nederland is daar één van.
Er zijn de afgelopen jaren veel bonden bij gekomen. Waardoor aan alle kanten aan atleten worden getrokken door bonden en commerciële teams.. Het is goed dat er alternatieven zijn. Maar we zijn een klein land en vissen met ± 9 bonden in de zelfde vijver. Dit kan alleen als die bonden een vorm van gunnen en samenwerking hebben in bijv, de wedstrijdagenda op een vast moment op elkaar af te stemmen.. Toestaan dat atleten ook bij een andere bonden hun wedstrijd mogen draaien.
Bodybuilding is voor mij nu even niet meer leuk.
De NAC-Nederland is en blijft in de basis een geweldige bond die de atleet wel bewezen en altijd op nr.1 heeft staan. En is een bond waarbij het (internationaal) wedstrijd niveau en kwaliteit zeer hoog is. Elk atleet zou minimaal een keer een (internationale) NAC wedstrijd gedraaid moeten hebben.
Ik heb samen met Alex Overdevest een fantastische tijd doorgemaakt bij de NAC.
Met Alex als TOP internationaal jurylid en hoofdjury van NL, Ik 10 jaar als voorzitter en internationaal judgecontroller.
Ik heb heel veel mooie tijden en successen beleeft met een groot diversiteit aan atleten. Zeker de laatste 5 jaar leverde we de ene kampioen na de ander af op WK's en Universe..
Ook ontelbare podium en finale plaatsen werden gescoord met Team NL. Dit altijd in een ontspannen, maar doch professionele sfeer. Humor en kwaliteit waren troef. En altijd netjes gekleed in een Team NL tenue, verzorgd door het NAC NL bestuur..
Mijn dank gaat uit aan alle atleten die ooit hebben meegedaan bij de NAC en de NAC altijd positief hebben uitgedragen..
Maar die ons ook onvergetelijke momenten en veel successen hebben bezorgd..
Speciale dank uit naar Alex Overdevest. Hij was al die jaren een trouwe steun en toeverlaat. Zonder hem erbij was het bestaan van de NAC-Nederland al eerder gestopt. Een goede, oprechte vriend waarbij je weet waar je aan toe bent.
Bedankt Alex.
LET OP..!!
NAC-Nederland houd niet definitief op te bestaan. Alleen hou ik er (voorlopig) mee op. Wat de toekomst zal brengen houd ik voor mezelf open. En dus ook open voor andere uitdagingen.
Dat betekent ook dat de wedstrijd van 10 november niet doorgaat.
Wel zal er voor de Universe atleten worden geselecteerd. Info hierover volgt nog via de NAC site en fb zsm
https://nacnederland.nl/
Mocht er iemand interesse hebben om de NAC de komende tijd te gaan leiden, kunnen kandidaten zich via de NAC site zich aanmelden.
https://nacnederland.nl/contact/
Tot slot
Ik ben vereerd dat ik de afgelopen 10 jaar voorzitter van NAC-Nederland mocht zijn. En blij en trots dat ik zoveel mooie momenten en successen heb mogen beleven met zoveel fantastische mensen en atleten die, in welke vorm dan ook, betrokken zijn geweest bij NAC.
Ik heb in ieder geval van jullie allemaal genoten.
IEDEREEN BEDANKT...!!!
Tot ziens ergens
Sportieve groet,
André Bruijstens
(Voorzitter NAC-Nederland)
STRONG BODY STRONG BODY STRONG MIND STRONG MIND TO BE OR NOT TO BE A TO BE OR NOT TO BE A BODYBUILDER BODYBUILDER NAC DUTCH OPEN GRAND PRIX 2019 NAC Nederland organiseert op 10 november 2019 de: Er zal op dezelfde dag een C/B en een A-Wedstrijd gehouden worden. C-ATLEET Doe je mee aan de C-Wedstrijd...