03/07/2023
Afgelopen weekend waren wij aanwezig bij de autocross in Horst. Met maar liefst acht autoโs hebben wij onszelf vertegenwoordigd in diverse klassen. Nadat de tenten waren opgebouwd en de autoโs op hun plekken stonden, hebben we de barbecue aangezet. Wij zijn namelijk niet vies van een koud biertje en een warm stuk vlees. Daarna kon het feest beginnen! Op zondag moesten we weer vroeg start klaar zijn, want het was tijd om te crossen!!
Imke mocht als eerste van het team van start gaan in de NK jeugd klasse. 1ste manche 4e, 2e manche 3e. 3e manche was imke uitgevallen. Dit kwam omdat de auto niet goed wou lopen. Met veel sleutelen toch naar de start van de finale. Helaas was dit geen succes en kwam de auto niet vooruit.
Marko, Twan en Ingo gingen van start in de Gastrijders. Hier behaalde ze de volgende resultaten:
Twan: 1ste manche 6e, 2e manche 1ste, 3e manche 1ste. Finale 3e.
Marko: 1ste manche 2e, 2e manche 2e, 3e manche 1ste en de finale 2e.
Ingo: 1ste manche dnf, dit omdat Ingo de auto ergens op een berg had geparkeerd. 2e manche 1ste, 3e manche 3e, finale een 5e plek. Dit kwam uit op een 4e plek van de dag.
De mannen hebben een spannende finale gereden, er was een flinke strijd. Helaas moesten de mannen de overwinning aan Sjoerd overhandigen. Dit was dus een p2,3&4 in deze klasse. Goed gereden mannen.
Hierop volgende de sprinter klasse waar Bertjan in deel neemt. Dit ging niet met gemak. De 1ste manche maakten zijn sprinter een salto. Dit was natuurlijk niet de planning, het team kon weer sleutelen. Na wat hulp en zweet stond de auto weer klaar voor de 2e manche. 2e manche 5e, 3e manche 2e, In de finale heeft Bertjan een 4e plek behaald.
Na de sprinters was het tijd voor de balken klasse. Glenn, Hay en Sander namen deel uit van deze klasse. Glenn stond aan de start met een nieuwe auto, omdat zijn oude een kusje had gekregen op de kont. Deze manche besloot de auto bij 4 duizend toeren een begrenzer te hebben. Dit was dus niet ideaal voor op de baan!!! Na flink onderzoek konden we het probleem niet oplossen en bleef de auto staan. Hay en Sander behaalde de volgende resultaten:
Hay: 1ste manche 4e, 2e manche 4e, 3e manche 4e. Dit betekend door na de finale, hier werd Hay door een tik op de kont van de baan geduwd.
Sander: 1ste manche 1ste, 2e manche 3e, 3e manche 1ste. Sander ging van start en werd 2e in de finale. Dit betekende door de punten telling toch een 1ste plaats. ๐
Bedankt iedereen voor de hulp en de support!!! Op naar de volgende 5 en 6 augustus in Kessel.