06/05/2026
Afgelopen weekend liep ik de Gym Race… en eerlijk?
Tot twee weken geleden riep ik nog heel hard: “Dat is echt niks voor mij.” 🙃
Te veel hype, te veel over je grenzen gaan, blessuregevoelig… en ja, ook een beetje show.
En toen besloot ik, last minute, om samen met Anouk mee te doen.
Met precies één specifieke training in de benen 😅
En dit had ik dus écht niet verwacht:
ik vond het leuk. Gewoon echt leuk.
De sfeer was super aanmoedigend. Iedereen voor elkaar, niet tegen elkaar.
En misschien nog wel het belangrijkste: ik ben niet over mijn grens gegaan.
Een uur lang gefocust op mijn ademhaling — in door de neus, hartslag onder controle — en dat maakte echt het verschil.
We finishten in 1:06 😳
Terwijl het gemiddelde rond de 1:20 ligt — dat had ik dus totaal niet verwacht.
Dus ja… nu denk ik:
als ik me echt ga voorbereiden en intervaltraining ga doen…
wie weet duiken we dan wel onder het uur 👀🔥
Maar zou ik dan iedereen de gymrace aanraden?
Nee zeker niet. Het vraagt echt om een meer technische basis van fitness. Niet alleen in de oefeningen die je doet, maar ook het doseren en je ademhaling techniek. Mensen vallen ook uit tijdens de race, krijgen kramp, zeren knieën, het schiet inde rug of een hartslag die ongezond hoog is.
Mocht je wel willen mee doen dan helpen je we graag met de juiste voorbereiding!