06/06/2026
-27 kilo afgevallen, ja de linkerfoto was ik 2 jaar geleden..
Jarenlang dacht ik dat ik steeds opnieuw moest afvallen. Een paar kilo voor de zomer, een streng dieet, een tijdje volhouden... en vervolgens weer terug bij af.
Tot ik besefte dat gezondheid niet draait om zo snel mogelijk gewicht verliezen, maar om een leefstijl die je ook over 5 jaar nog kunt volhouden.
Geen perfectie. Geen extremen. Geen alles-of-niets.
Gewoon balans. Consistente keuzes maken, terwijl er ook ruimte blijft om te leven.
Want uiteindelijk gaat het niet om hoeveel kilo je kunt verliezen. Het gaat om wat je kunt volhouden. π€