SC Welberg Zaterdag 2

SC Welberg Zaterdag 2 Officiële Facebook pagina van SC Welberg Zaterdag 2.

Hier zullen alle wedstrijden, uitslagen, verslagen en informatie op komen te staan om ons in het seizoen ook via social media te kunnen volgen!

Om te beginnen, mogen we vanaf vandaag weer een super aanwinst aankondigen voor het team. Met trots mogen we zeggen dat ...
20/11/2022

Om te beginnen, mogen we vanaf vandaag weer een super aanwinst aankondigen voor het team. Met trots mogen we zeggen dat we met Jordy Dam een sterke en ervaren speler in ons team mogen verwelkomen. Een speler met ervaring op hoger niveau en met een verleden bij VV Steenbergen. Vandaag is er weer een mooi verslag van een prachtige wedstrijd. Deze week stond de kraker tussen SC Welberg en Halsteren op het programma. Halsteren, een ploeg die dit seizoen 6 gespeeld had met 6 winst partijen. We wisten dat we vandaag alles moesten geven om de nummer 1 van de competitie te laten zien dat er met SC Welberg niet te spelen valt. Aan het begin van de wedstrijd was het al vrij snel duidelijk dat de beide teams gewaagd waren aan elkaar en duidelijk beide mee zouden strijden om het kampioenschap. Voor de neutrale bezoeker was dit wederom een prachtige wedstrijd om te bezoeken, want door hoog tempo en georganiseerd voetbal van beide teams kon het alle kanten op gaan. Niels Huijps schoot in het begin met een volley op de p**l en daarmee was de toon gezet. SC Welberg liet vrij snel zien dat het niet zo maar over zich heen liet lopen en kwam met meer dan genoeg kansen voor de 1-0. Halsteren had ook enkele acties voorin, maar de keeper en verdediging van SC Welberg stond als een huis en hadden antwoord op elke schot of actie van Halsteren. Door goede reddingen van de keeper van Halsteren aan de andere kant bleef het een 0-0 stand waar we ook mee de rust in gingen. Het gevoel dat hij zou vallen voor SC Welberg was er zeker onderling, als we maar geduld hadden en ons eigen spel bleven spelen. De 2e helft ging van start en SC Welberg zat er direct op. Door het hoge druk zetten en het strijden voor elkaar bleven de kansen komen, maar zonder resultaat. Halsteren voelde al dat hun de mindere ploeg waren deze wedstrijd en vonden een 0-0 uitslag prima, maar de oranje leeuwen bleven drukken en vechten voor elkaar. In de 88e minuut wordt de bal voor gegeven en het haantje van ‘t zandbaantje Joel Marijnissen loopt zich vrij en kopt de 1-0 binnen voor SC Welberg. Een grote explosie van vreugde kwam vrij, maar wisten dat we nog enkele minuten onze koppies er bij moesten houden. De koppies er bij houden is ook wat er gebeurde en lieten halsteren geen kans om een schot geven. Na enkele minuten blessuretijd floot de scheidsrechter af. De vreugde was enorm bij SC Welberg, want we wisten dat deze 3 punten nog eens heel belangrijk konden zijn dit seizoen. Waar we met strijd en passie een wedstrijd 90 minuten lang domineerde en de winst pakte tegen een team wat alleen nog maar winst partijen had gespeeld, gaf een boost aan het team. Een boost vol zelfvertrouwen en geloof om vol voor het kampioenschap te gaan dit jaar. Met 1 wedstrijd minder gespeeld staan we er zeer goed voor. Volgende week staat de wedstrijd tegen SC Kruisland op het programma. De volgende stap naar het kampioenschap. Welberg is de naam, oranje wit dat komt er aan 🧡🤍

Na een radiostilte van 372 dagen is het stof er van af geveegd en komen we nu weer terug met de wekelijkse wedstrijdvers...
15/10/2022

Na een radiostilte van 372 dagen is het stof er van af geveegd en komen we nu weer terug met de wekelijkse wedstrijdverslagen.

Er is veel veranderd in de zomerstop als het gaat om spelers. Zo hebben we van een aantal jongens afscheid genomen, die door eigen redenen geen tijd meer hadden om er volledig voor te gaan. Maar we hebben er ook een zeer mooie vaste aanwinsten bij gekregen. Sinds dit seizoen hebben we met Enzo Den Haak en Lars Machielse 2 goed voetballende, sterke en technische spelers er bij, die jaren ervaring op hoger niveau hebben en zonder twijfel een aanwinst zijn voor het team. Ook is Joris Baartmans teruggekeerd op het oude nest om zijn rentree te maken bij SC Welberg. Een aanvaller waar we al jaren plezier aan hebben beleefd in het veld en buiten het veld, maar enkele jaren er uit is gestapt. Daarbij hebben we wekelijks talenten van de jeugd teams van SC Welberg die ons team komen versterken en zich aan het klaarstomen zijn voor de senioren.

Het nieuwe seizoen is alweer op volle toeren bezig, waarmee op dit moment alweer 4 wedstrijden verstreken zijn. Over de start van het seizoen mogen we niet klagen!

Met onze eerste wedstrijd van het seizoen stond er een uitwedstrijd tegen V.V. Vrederust op de planning. Waar bij sommige spelers de vakantie nog wat in de benen zat, werd er toch een goede wedstrijd neergezet. Het was een mooie wedstrijd die we vanaf minuut 1 met strijd aan gingen. We lieten gelijk zien dat we een sterk team hebben staan dit seizoen. Een team waar mooie dingen mee gepresteerd kunnen worden als we dit spel blijven leveren en we de motivatie en strijd hoog blijven houden. De oranje strijders gaan na een 1-3 uitslag met de eerste winst van het seizoen op zak terug naar SC Welberg.

Onze tweede wedstrijd was een thuiswedstrijd tegen VVC. Het voelde toch aan als een soort interland, want de tegenstanders hadden een volledig team met Roemeense mannen. Er werd goed gevoetbald door SC Welberg. Met een stand van 3-2 zijn we de rust in gaan. We wisten dat er meer te halen viel de tweede helft en hebben dit dan ook bewezen. De oranje strijders winnen hun 2e wedstrijd van het seizoen gemakkelijk met 8-2!

De derde wedstrijd was weer een thuiswedstrijd. Ditmaal stond FC Moerstraten op de planning. We wisten dat dit een serieuze concurrent gaat worden voor de titel. Voor de toeschouwers was het een prachtige wedstrijd om te zien. Een wedstrijd waar mooi voetbal en strijd werd geleverd door beide teams. Bij een 0-0 ruststand kon de wedstrijd nog alle kanten op. Na de rust komen we op een 1-0 voorsprong en zag het er goed uit voor ons. Het team werkte hard en hield Moerstraten van de gelijkmaker af. In de allerlaatste minuut van de blessuretijd, komt door een schermutseling de bal toch voor en kopt Moerstraten de 1-1 binnen. Wedstrijd is direct klaar en eindigde in een 1-1 gelijkspel.

Onze vierde wedstrijd van het seizoen was een uitwedstrijd tegen FC Bergen. Ook dit was weer een soort interland wedstrijd, want de tegenstanders hadden een volledig team met Turkse mannen. Waar we weer vol strijd aan de wedstrijd begonnen, scoren we dan ook snel 2 doelpunten achter elkaar. Toch komt FC Bergen terug op 1-2, maar daar merkte je aan ons spel niets aan. Vrij snel na de 1-2 valt alweer de 1-3 voor Welberg. Met deze stand gingen we ook rusten. De frustratie was goed te merken bij enkele tegenstanders, die dan ook meer aan het praten waren en ruzie zochten dan dat ze voetbalde. In de tweede helft komt FC Bergen op 2-3, maar weer komen we direct met een antwoord en scoren we de 2-4. Welberg bleef vechten en goed voetballen en dat wierp zijn vruchten af. De wedstrijd werd dan ook gewonnen met een eindstand van 2-6.

Met 3 winst en 1 gelijk staan we na 4 wedstrijden mooi op de 2e plek. Volgende week zaterdag staat er een zeer belangrijke thuiswedstrijd tegen RKSV Halsteren op de planning. Halsteren staat op de 1e plek met 4 winst. Maar buiten dat weten niet wat ze te wachten staat. Er staat weer een team vol motivatie en hardwerkende strijders, die elke wedstrijd bewijzen dat we de kwaliteiten hebben om mee te doen om het kampioenschap.

Uiteraard komt volgende week een uitgebreid wedstrijdverslag van de kraker tegen Halsteren!

🧡🧡🧡

09/10/2021

Na een hele lange periode kunnen we eindelijk weer eens wat leesvoer uitbrengen! Zoals jullie wel weten is de competitie weer van start gegaan, en daar hebben wij in ieder geval met smacht op gewacht.

Zaterdag 2 oktober begon ons seizoen met een uitwedstrijd bij RKSV Halsteren. Met goede moed begon SC Welberg aan de wedstrijd, maar al snel bleek dat de nauwkeurigheid en scherpte nog niet op 100% stond. Met vlagen werd er goed gespeeld en kansen waren er zeker, maar Halsteren was scherp en zat er fel op bij de kleine foutjes. Door een communicatie fout tussen de laatste man en de keeper, glipte de spits met de bal van door en schoot Halsteren op een 1-0 voorsprong. Er waren nog geen zorgen, want het was nog maar de eerste helft en de grotere kansen waren zeker voor Welberg. Maar dan toch na een schot van Halsteren, dat vlak voor het doel van richting werd veranderd, kwam de thuisploeg op een 2-0 voorsprong. Kort daarna fluit de scheidsrechter voor het einde van de eerste helft. Na een goede bespreking in de rust en het vertrouwen er zeker nog was, begonnen we weer aan de tweede helft. Welberg leek wel wakker geschud door de 2 tegengoals, want het speelde weer zoals we gewend zijn van elkaar. De grote kansen kwamen steeds meer en na een goede aanval kwamen de oranje strijders op een 2-1 na een goal van Dennis. Hierdoor roken we bloed en wisten dat hier zeker punten te halen waren. De wedstrijd werd harder van beide kanten en de gevoelens liepen nog wel eens hoog op. Na een harde overtreding van Halsteren, moest een speler er 10 minuten door het krijgen van een gele kaart. Welberg kreeg steeds meer kansen en voetbalde veel beter. Dat werpte zijn vruchten af, want na weer een goede aanval scoorde Dennis zijn 2e van de dag en dus ook de 2-2. De wedstrijd werd er niet vriendelijker door en na weer een harde overtreding van Halsteren, kwamen ze weer met 10 man te staan door een gele kaart. Zo een 10 minuten voor het einde werd het even een schiettent voor het doel van Halsteren. Uiteindelijk belande er een bal overduidelijk op de hand van een speler van Halsteren. Na lang twijfelen van de scheids, merkte hij dat hij er niet om heen kon en er wel voor moest fluiten. Brian legde de bal klaar op de stip, maar de keeper redde het schot van Brian. De bal kwam terug in de voeten bij Brian en schoot alsnog met de rebound de 2-3 binnen. Er kwam een flinke vreugde en ontlading vrij. Na het vragen aan de scheids hoe veel minuten het nog duurde, antwoordde de scheids met: 8 minuten! De 8 minuten waren er opeens 17 geworden. De scheids liet het maar doorgaan, wat in de laatste minuut van de 17 minuten resulteerde in een voorzet van Halsteren die binnen wordt gewerkt. De vreugde was groot bij Halsteren en van binnen ook vast bij de scheids. Kort na de goal werd er afgefloten en eindigde de eerste wedstrijd in een 3-3 tegen RKSV Halsteren.

Op zaterdag 9 oktober speelde we wederom nog een uitwedstrijd. Dit keer speelde we tegen NOAD uit Sint Philipsland. Met een gehavend team waar al 7 spelers er niet bij waren, wisten we dat de 3 punten mee naar de Welberg moesten willen we boven mee draaien in de start van het seizoen. Het was wat betreft het weer een heerlijke zaterdag om te voetballen. De sfeer tussen de 2 teams was prima vanaf het begin. De scheidsrechter floot voor het begin van de wedstrijd en Welberg zat er goed op. Na een pass in de 16 en wat gekluts van NOAD kwam de bal bij Willem terecht en schoot de 0-1 binnen. Na onterecht vlaggen van de grensrechter telde de goal toch. Snel bleek duidelijk dat de scheids nogal in zijn eigen wereldje leefde en begon eigen regels te verzinnen en er aan toe te voegen. Na een duel tussen Dennis en een speler, wordt er een lichte overtreding gemaakt door Dennis, wat resulteerde in een onterechte gele kaart. Kort daarna is een speler van Welberg er doorheen en wordt onder uit gehaald van achter. En tuurlijk floot de scheids niet voor een overtreding. Met al een magere aanvals bezetting, valt Jordy dan ook nog eens met een blessure uit. Uiteindelijk na een voorzet van NOAD, kon de spits hem vrij inkoppen. De keeper zat er nog aan, maar de bal ging er toch in. Het was een bizarre 1e helft, waar bij de lichtste aanrakingen werden bestraft met een overtreding, maar andersom er amper gefloten werd. Met een 1-1 ruststand gingen we de kleedkamers in. Na een goede bespreking en vol moed gingen we de 2e helft in. Bij de start van de 2e helft zaten we er goed in en kregen we ook wat kansen. NOAD was weinig bij het doel van Welberg te vinden. Na een milds tackle van Cas die iets te laat was, werd gelijk de 2e gele kaart van de wedstrijd tevoorschijn getoverd door de scheidsrechter. Gelukkig sloeg dit niet over op de rest en bleef de strijd er voor een 200% in zitten. Bij een doeltrap van Welberg, staat de keeper klaar om de bal te schieten. Na dat hij zijn verdediger wegstuurt met een gebaar dat hij moet opschieten, fluit de scheids en geeft de keeper een onnodige gele kaart. Na een counter aanval van Welberg krijgt Willem de bal aangespeeld en kan zijn 2e van de dag maken en dus ook de 1-2 voor Welberg. Helaas heeft Dennis na een harde botsing het veld moeten verlaten en gaan we onze aanvoerder waarschijnlijk een lange periode missen. Wederom ook deze wedstrijd een mooie 58 minuten gespeeld in de 2e helft, maar na veel strijd en werken slepen de oranje strijders toch de winst binnen en gaan de 3 punten mee naar Welberg.

Mocht er een nominatie zijn voor clown van het seizoen, wil ik graag een inzending doen voor de man die een heerlijke zaterdagmiddagje voetballen om zeep heeft geholpen, door zijn idiote optreden als scheidsrechter.

Met 4 punten uit 2 wedstrijden kijken we uit naar onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen op 16 oktober om 15:00 tegen DVO.

⚽️🧡

‼️‼️Deze keer doen we het wat anders en hebben we 2 wedstrijden in 1 post, dus een goed stuk leesvoer. ‼️‼️3 Oktober moe...
12/10/2020

‼️‼️Deze keer doen we het wat anders en hebben we 2 wedstrijden in 1 post, dus een goed stuk leesvoer. ‼️‼️

3 Oktober moesten de oranje strijders een wedstrijd spelen op bezoek bij RKSV Halsteren.
Bij de warming up kregen we de eerste tegenslag van de dag, want Remi liep een blessure op aan zijn enkel. Met veel pijn moest hij het veld afgedragen worden en heeft de wedstrijd vanuit de dug out moeten toe kijken. Bij de start van de wedstrijd vloog Halsteren er fel op en hadden we het de eerste 20 minuten zeker lastig tegen een jong en jagend team. Welberg kwam steeds beter in de wedstrijd en daar plukte het ook de vruchten, want ze kwamen op een 0-1 voorsprong door Dennis. Joris heeft al vroeg gesolliciteerd naar de misser van het seizoen, want hij kreeg het voor elkaar om op een open doel en 2 meter afstand de bal naast het goal te krijgen. Na enkele overtredingen op Welberg in de 16 meter, floot de scheidsrechter toch voor een penalty en schoot Brian via een penalty Welberg naar de 0-2.

In de 2e helft begon Welberg goed en controleerde de wedstrijd. Na een poos spelen kwam Welberg op een 0-3 voorsprong door een goal van Willem Martens en wisten we eigenlijk wel zeker dat de 3 punten mee gingen naar huis. Toch kreeg een kwartier voor tijd Halsteren een penalty en de kans op een eretreffer in deze wedstrijd. De keeper Anthony stond op de lijn en stopte de strafschop van Halsteren, waardoor de bal terug kwam in de voeten van een speler van Halsteren, maar daarna ook direct het 2e schot van Halsteren stopte. Na een korte periode van vreugde bij de keeper kwam Halsteren er na een 5 minuten weer doorheen en raakte de spits en keeper in een harde botsing. Beide spelers moesten het veld afgedragen worden en naar de HAP. Hierdoor is er besloten dat de wedstrijd gestopt zou worden en er een 0-3 overwinning op het bord stond voor de oranje strijders. De Man of the Match deze week is Brian.

10 Oktober stond de thuiswedstrijd tegen MOC op het programma. Met een tevreden blik op vorige week begon Welberg lekker aan de wedstrijd. Met een goede goal van Wouter waarbij de bal van richting werd veranderd na een schot buiten de 16 waardoor de keeper kansloos was, leidde Welberg met een 1-0 voorsprong. Snel daarna komt er een goede voorzet gegeven door Murtez en de keeper hem niet goed wegwerken. Hierdoor pikte Willem de bal op en schoot de 2-0 binnen.
Na een mooie steek bal van Wouter op Dennis die op de achterlijn van MOC 1 man voorbij speelt. De keeper komt met gestrekt been uit en schopt Dennis onderuit. De scheidsrechter floot voor een penalty. Zonder twijfel schoot Thomas hem weer het zijnet binnen en kwamen we op een 3-0 voorsprong. Na een goeie eerste helft gaan we met 3-0 de rust in. De eerste helft was het alleen MOC die een gele kaart kreeg vanwegen praten en zeuren tegen de scheidsrechter na ongeveer 20 minuten.

De 2de helft komt MOC heel sterk en veel beter uit de kleedkamer dan dat wij dat komen. Ze zette ons volledig onder druk en maken daardoor de 3-1. Door veel strijd en hard werken van heel het team is dat ook de enigste goal die we tegen krijgen. Er worden aan allebei de kanten veel kansen gemist, maar uiteindelijk geeft Joris een steekpass waardoor Dennis weer alleen op de keeper af ga. Voor de 2e keer wordt hij hard onderuit gehaald en krijgen we weer een pingel. Brian stond achter de bal voor de penalty, maar schiet net naast de p**l en mist helaas. Murtez word nog een keer de diepte in gestuurd, waardoor hij de bal voor kan geven en joris de bevrijdende 4-1 binnen kon schieten. Op dat moment wisten we dat de winst binnen zou zijn. Na het fluitsignaal stond er een stand van 4-1 op het bord voor de oranje strijders. Wouter is deze week uitgeroepen tot Man of the Match.

Na deze 2 overwinningen kunnen we zeker met een goed gevoel naar ons seizoenstart kijken. 5 wedstrijden gespeeld en 5 gewonnen.

Nu is het afwachten geblazen wanneer het voetbal weer zal verdergaan in verband met het corona virus.

Hopelijk tot snel!

Vanavond een mooie overwinning geboekt op Kogelvangers! Na het laatste fluitsignaal stond er een stand van 4-1 op het sc...
15/09/2020

Vanavond een mooie overwinning geboekt op Kogelvangers! Na het laatste fluitsignaal stond er een stand van 4-1 op het scorebord. Ondanks dat er 7 spelers niet bij waren, hebben we een mooie prestatie neergezet vanavond. Dit betekent dus ook dat we eindigen als ongeslagen poule winnaar en dus door in de beker! Volgende week zaterdag staat FC Bergen op het programma als eerste competitiewedstrijd om 15:00 op ‘t Zandbaantje.

- 1-0 12e min. Willem Martens met een prachtige omhaal
- 2-0 20e min. Thomas Punt met een penalty.
- 3-0 53e min. Jordy Adriaansen door een blunder van de keeper. Balletje van Willem via verdediger over de keeper van kogelvangers en jordy kon hem rustig intikken
- 4-0 65e min. Willem met een schot buiten de 16 onderkant lat er in.
- 4-1 88e min. Na een voorzet van kogelvangers ongelukkig een eigen doelpunt van Sean, waar niets te verwijten is, omdat hij er niets aan kon doen.

Wederom vandaag weer een mooie overwinning voor de mannen van zaterdag 2. De uitslag tegen Zwaluwe is geëindigd in een 3...
12/09/2020

Wederom vandaag weer een mooie overwinning voor de mannen van zaterdag 2. De uitslag tegen Zwaluwe is geëindigd in een 3-1 winst voor de oranje strijders. Met 2 winst uit 2 staan de mannen al met 1 been in de knock-out fase, maar er staat eerst a.s. dinsdag de laatste beker wedstrijd thuis tegen Kogelvangers te wachten om 19:30.

Eerste bekerwinst is binnen! Dennis Adriaansen 2x ⚽️Joris Baartmans 1x ⚽️Willem Martens 1x ⚽️Jordy Adriaansen 1x ⚽️
05/09/2020

Eerste bekerwinst is binnen!

Dennis Adriaansen 2x ⚽️
Joris Baartmans 1x ⚽️
Willem Martens 1x ⚽️
Jordy Adriaansen 1x ⚽️

Competitie indeling bekend!De indeling voor de competitie is eindelijk bekend gemaakt
21/08/2020

Competitie indeling bekend!

De indeling voor de competitie is eindelijk bekend gemaakt

Bekerindeling is bekend! Na een korte zomerstop zullen de mannen vanaf woensdag 12 augustus weer beginnen met trainen! O...
10/08/2020

Bekerindeling is bekend!

Na een korte zomerstop zullen de mannen vanaf woensdag 12 augustus weer beginnen met trainen!

Ook is de bekerindeling van de mannen van SC Welberg zaterdag 2 is eindelijk bekend, ze zullen tegen de volgende clubs gaan spelen.

Kogelvangers 2 - Willemstad
Smerdiek 2 - Sint-Maartensdijk
Zwaluwe 4 - Lage Zwaluwe

Speeltijden en dagen zullen later nog komen!

Na een periode van 3 maanden geen voetbal hebben we vandaag dan eindelijk weer kunnen trainen. Met een opkomst van ongev...
20/05/2020

Na een periode van 3 maanden geen voetbal hebben we vandaag dan eindelijk weer kunnen trainen. Met een opkomst van ongeveer 12 man was het een ‘prima’ training. Startend met een rondje om het veld, waarbij de aanvoerder fanatiek een 2e rondje wou lopen, maar eigenlijk bijna iedereen het genoeg vond bij 1,5.
Daarna volgde een 2 vs 2 voetvolley toernooitje en ging de rest afwerk oefeningen doen op de keeper. De Corona gewrichten waren zeker nog aanwezig bij menig speler.
Voor een mooie inkijk in de training zullen we wat prachtige actie foto’s en video’s plaatsen.

Adres

Steenbergen

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer SC Welberg Zaterdag 2 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar SC Welberg Zaterdag 2:

Delen