21/03/2019
Het bezoek aan de geweerschutters in Blaricum van vorig jaar zorgde voor enthousiaste verhalen en waarschijnlijk was dat de reden van een flinke opkomst op 18 maart. Met 15 man m/v togen we naar Café d’Ouwe Tak. Dat klinkt als een bruine kroeg. En dat is het dan ook. Veel tierelantijnen aan de wanden, landelijke schilderijtjes, veel hout en weinig licht. Ai, dat was voor de fotografen onder ons wel een handicap. Het restaurantgedeelte van het café was aan de kant geschoven en de schietbaan van 12 meter was geïnstalleerd. Voor mij was het de eerste keer om met een klein kaliber te schieten met van die minikogeltjes. Toch valt het niet mee want het geweer is een fors gewicht en gehurkt schieten zonder steun is wel een uitdaging. Eerst wat droog schieten, zonder patronen om even te wennen. Daarna werd het geweer geladen. Dat is wel even wat anders dan boogschieten. Grootste verschil is dat je de inslag niet ziet. Pas als het blazoen naar je toe is getakeld zie je het resultaat. Ik schoot 34 punten. Niet slecht voor de eerste keer maar niet genoeg voor een prijs. Bij de heren was Wouter de winnaar met 47 punten en bij de dames ging Myrthe er met de eerste prijs vandoor met 53 punten. Alex nam de poedelprijs mee naar huis. We bedanken de geweerschutters voor de gezellige avond en we zien hen graag weer terug in november bij het boogschieten. (Paul Hom)