19/06/2021
Zaterdag, de mooiste dag van de week!
Vandaag de 3e wedstrijd in de Regio Cup, thuis op ons mooie sportpark aan de Leeuwarderweg tegen de meiden van sc Bolsward. Een tegenstander die we nog kennen van eerdere competities, de oude ploeg van onze twins, Floor en Merel.
Na de eerste wedstrijden gelijk, verloren na penalties en verloren nu dan toch eens tijd voor een overwinning hoor!
De wedstrijd begint en gelijk vol druk naar voren, Pieter had weer ondersteuning van Brian en dat was goed te merken. Voor de wind dus door drukken.. Dat ging prima en niks aan de hand. Tot de meiden van Bolsward, welke ook zeer goed tegenstand boden, een counter inzetten en hop 0-1 achter! Chips, dit was niet de bedoeling.. De meiden waren er even af, sterker nog, Bolsward schiet twee minuten later ook de 0-2 binnen! Tjongejonge wat een deceptie weer. Hoe kan dat nou?!
Met nog tien minuten te gaan voor de rust drukten we steeds meer door en kwam Bolsward er niet meer aan te pas. De ene corner na de ander en zo is het vlak voor rust weer een corner, Esther neemt hem en hop.., tweede p**l over de keeper gaat de bal er in. De aansluiting is gemaakt en nu door. Als zij in twee minuten twee goals kunnen maken dan kunnen wij dat ook. Esther schiet op goal, keepster redt, rebound van Esther wordt gekeerd door verdediger en dan tweede rebound schiet Esther dan toch tegen de touwen. 2-2 dat was ook de gelijk de ruststand.
In de rust nog wat tactische aanwijzingen en we gaan beginnen aan de tweede helft. Nou die aanwijzingen hebben geholpen, al vrij snel maakt Esther, ja ja haar derde dus een hattrick en ze mag de wedstrijdbal mee naar huis, deze heeft Pieter altijd al mee dus dat scheelt weer. Nu door..!!! Helaas blijft het lang 3-2 en geloven de meiden van Bolsward ook nog in de overwinning. Maar dan, wanneer we nog zo'n vijf minuten te gaan hebben chipt Thirsa de bal over de boomlange keepster van Bolsward 4-2!
Yes.. De overwinning is nu wel binnen hoor. Wat een geweldige pot weer. Alle meiden hebben fantastisch gewerkt, gebikkeld en keihard gevochten voor de terechte overwinning.
Nog één wedstrijd te gaan, weer thuis en het allermooiste van alles, er mag publiek bij. Ik zou zeggen komt allen. We spelen om 13uur tegen Mulier. Nog één keer vlammen en dan vakantie. ⚽
Edwin