LSC 1890 MO17

LSC 1890 MO17 LSC 1890 MO17-01 is: Mette, Aimée, Amber, Julia, Thirza, Thirsa, Floor, Isis, Luna, Silke, Esther, Fleur, Ilse en Merel. Technische staf: Pieter en Hendrik

05/02/2022

De warming-up 😜

05/02/2022

Zaterdag, de mooiste dag van de week!

Na de valse start van vorige week, een 2-0 verliespartij in een winderig Sexbierum, vandaag weer een uitwedstrijd in de Waadhoeke.

Vanmiddag mochten onze meiden op opnemen in en tegen de meiden van Franeker. Het zonnetje schijnt, het waait een beetje en het gras, nou ja gras.. Het kunstgrasveld ligt er prachtig bij. Ondanks de vier (Luna, Thirza, Mette en Silke) afwezigen had Pieter toch gewoon drie wissels. De meiden Aymee, Shirley en Lisette welke altijd klaar staan deden het het ook geweldig hoor. Shirley op de goal.. Nou ik zou zeggen, dat mag wel vaker!

Na een warming-up onder heerlijke opzwepende muziek van 10 minuten kon de wedstrijd beginnen. De vooraf besproken tactiek van Hendrik heeft geholpen hoor, wat een prachtig voetbal. Niks geen lange ballen, nee hoor echt volwassen voetbal. Dit leidde dan ook al gelijk in een aantal kansen en stond het dan ook al vrij snel 0-1 en 0-2 beide goals van Esther. Toen de meiden van Franeker een beetje bijgekomen waren van de schrik begonnen die ook leuk te voetballen. Alleen staat daar die dekselse Shirley... Daar waar het alweer gelijk had kunnen staan met rust gingen we toch met een 0-2 voorsprong naar de kleedkamer.

In de rust even de JBL overgenomen en klaar gezet om de Ja la la la la laaa laa goaltune in te zetten bij het volgende doelpunt..., even niet aan gedacht dat ook Franeker kon gaan scoren.. 1-2 nog maar even wachten met de play button in te drukken. Tot dat Isis de bal over de te ver voor haar goal staande keepster schoot... 1-3! De goaltune kon gestart worden en dat kon in de tweede helft nog vier, ja je leest het goed vier keer! Esther en drie keer Aymee waren verantwoordelijk voor de doelpunten.

Al met al weer een top teamprestatie en die spelvreugde bij allemaal.. Maar toch wil ik, zonder ook maar één iemand te kort te doen, uitlichten.

Fleur, Woman of the Match!, ze nam haar verantwoordelijkheid om een penalty te nemen, helaas deze ging er niet in. Maar poe he..Wat een loopvermogen, inzicht heeft deze meid.

Het was weer fijn om langs de lijn te zijn!

Goed weekend ⚽

30/10/2021

Zaterdag, de mooiste dag van de week!

Vanmiddag mochten onze meiden weer de wei in. Om 12uur een uitwedstrijd in Wolvega tegen de plaatselijke FC. Een tegenstandster die we nog kennen van het bekertoernooi.

De wedstrijd toen werd met ruime cijfers (0-12)gewonnen destijds. Maar voor vandaag is het toch anders. Pieter moest het vandaag nl doen met 12 meiden én een gast grensrechter.

De eerste helft was matig, wel wat kansen voor ons maar daar blijft het dan ook bij. Tot dat uiteindelijk Fleur de 0-1 maakte. Dit was ook de ruststand. Een peptalk van Pieter en de tweede helft kan beginnen. Nou dat begint goed, gelijk vanaf de aftrap scoort Esther en de ban is gebroken hoor. Naast de regen die uit de lucht viel, regende het ook doelpunten.

Silke schopte er nog drie in en zo konden de meiden toch met een voldaan gevoel huiswaarts. 0-5 en drie punten in de tas.

Mette, die jarig is vandaag (gefeliciteerd!!) stond op goal en deed dat voortreffelijk, haar shirt kan zo wel weer de tas in.

Van deze kant willen we Luna beterschap wensen, die is helaas voor een paar maanden uitgeschakeld met een enkel blessure. Afgelopen week is ze geopereerd en kan nu starten aan haar herstel.

Voor nu een fijn weekend!

Doei doei ⚽

09/10/2021

Zaterdag, de mooiste dag van de week!

Vanmiddag mochten onze meiden een wedstrijd op plastic spelen bij vv Gorredijk. Op papier een gelijkwaardige tegenstandster dus dat kan een leuke wedstrijd te worden.

Een lekker zonnetje er bij dus gaan met die banaan. Het bleef lang 0-0 en weinig kansen van beide kanten. De meiden van Gorredijk waren wat fysieker en ja, zolang de scheidsrechter het toelaat valt er niks van te zeggen. Maar ja, die scheidsrechter, die overigens vergeten was zijn haar in een staart te doen, iets wat de speelsters volgens mij wel moeten, die scheidsrechter zag een overtreding van onze kant in de zestien meter dus een penalty en 1-0 achter. Vlak voor rust nog een klutsbal en dan ga je met 2-0 naar de thee.

De tweede helft was eigenlijk even saai als de eerste, weinig kansen en we hadden verder ook niet zoveel in te brengen. Gelukkig zorgde de leidsman er wel voor dat er nog wat spektakel was voor de toeschouwers. Hij bakte er werkelijk helemaal niks van. Waar de één een vrije trap tegen krijgt voor duwen mag de ander iemand met twee handen omduwen en door gaan. Ga door! Riep hij dan ook steeds, wijzend met zijn vingertje. Maar partijdig was hij absoluut niet. Vlak voor tijd vangt Luna de bal, wordt nog geduwd en een vrije trap voor ons. Tot dat hij ziet hij dat Luna natrapte.. Niemand anders zag het het, maar goed de scheidsrechter is de baas. Geel voor Luna, tijdstraf en een penalty. 3-0

Dit was tevens de eindstand, snel inpakken en naar huis.

Doei doei

Edwin

26/09/2021
25/09/2021

Zaterdag, de mooiste dag van de week!

Na een geweldig bekertoernooi, drie gespeeld, negen punten, dertig voor en nul tegen! Dan vandaag de start van de competitie, een thuiswedstrijd op het sportpark aan de Leeuwarderweg..

De tegenstanders waren de meiden van Heerenveen MO17-02. Inderdaad die zaten ook bij ons in het bekertoernooi.

Alle meiden waren er dus kon ook gelijk de nieuwe teamfoto gemaakt worden. Dan de wedstrijd, die ging weer even voortvarend van start als de voorgaande wedstrijden en zo stonden we dan ook al binnen twintig minuten met 4-0 voor. Esther, Silke 2x en Ilse waren de afmakers. Dan doet Heerenveen wat terug 4-1, wordt het nog spannend..? Moaw ze hadden wel wat kansen maar Amber lette goed op! Aanvallend werd er wat gewisseld en dat kwam goed uit voor Thirsa, ze maakte de 5-1 en ook gelijk daarna de 6-1.

Weer een flinke marge, maar dan krijgen de meiden van Heerenveen het op de heupen en zij scoren ook twee keer. Gelukkig fluit de scheidsrechter voor rust, even de boel op scherp zetten.

Na de rust met limonade en bananen maken de meiden zich klaar voor de tweede helft. Onze meiden voetballen met speelsgemak en er wordt zowaar echt hoogstaand voetbal op de grasmat gelegd en dat resulteerde in nog twee doelpunten, ditmaal van Esther en Aymee.

Voor de meegereisde supporters van de tegenpartij gelukkig ook nog een juichmomentje 8-4. Maar dan wij weer. Een overtreding in de zestien op Esther, penalty!

Thirsa gaat achter de bal staan...., neemt een aanloop en boemmmmm. Recht in de handen van de keepster.

Oké, kan gebeuren nu door en na wat kansen heen en weer weten uiteindelijk alleen onze meiden nog te scoren. Aymee, Esther en Thirsa zetten de uiteindelijke 11-4 overwinning op het scorebord. Al met al weer een fantastische teamprestatie en de eerste drie punten van de competitie zijn een feit!

Fijn weekend en tot volgende week, dan gaan we naar de Lemmer voor de wedstrijd tegen de meiden van CVVO. ⚽ 🔵⚪

Edwin

Zaterdag, de mooiste dag van de week.Vandaag de derde wedstrijd van het bekertoernooi, uit naar Wolvega.Alle ingrediënte...
18/09/2021

Zaterdag, de mooiste dag van de week.

Vandaag de derde wedstrijd van het bekertoernooi, uit naar Wolvega.

Alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd zijn aanwezig. De zon schijnt, voetballen op echt gras en Amber op goal. Na een mooie start, drie goals in de openingsfase. Vlak voor rust ook nog twee goals en we kunnen met een 0-5 voorsprong naar de thee.

De tweede helft gaan de meiden vrolijk verder en je ziet dat er na de vorige wedstrijden (0-7 en 11-0) er nog steeds progressie gemaakt word.

De meiden weten nl een eindstand van 0-12 (!!) op het wedstrijdformulier te noteren. De wedstrijdbal mochten ze houden in Wolvega, hattrick van e.d.

Tot de volgende keer, fijn weekend ⚽

Edwin

Zaterdag de mooiste dag van de week!Maar wat te denken van een potje zomeravond voetbal op dinsdagavond.Onze tegenstande...
14/09/2021

Zaterdag de mooiste dag van de week!

Maar wat te denken van een potje zomeravond voetbal op dinsdagavond.

Onze tegenstanders hadden afgelopen zaterdag niet genoeg en zodoende kwamen ze vandaag naar ons mooie sportpark aan de Leeuwarderweg. Net als wij scoorden de meiden van Akkrum zeven keer in hun eerste wedstrijd. Een tegenstander van formaat dus. Alleen zij kregen er eentje tegen en zo kwamen zij als nummer twee naar de koploper van het bekertoernooi.

Ondergetekende was wegens werk iets later op het sportpark maar werd gelukkig goed op de hoogte gehouden door Martine, althans de doelpuntenmakers kwamen mooi via de WhatsApp binnen ruststand 3-0 (2x Esther en een prachtige goal van Fleur) Wat ik begreep hadden we zelfs mogelijkheden voor nog meer goals maar deze werden voor mij bewaard in de tweede helft. 🙏🏻

De meiden voetballen steeds mooier en verzorgder. Een lust om naar te kijken hoeveel plezier er op het veld is, ook wel wat makkelijker met de uitslag maar goed.., je begint gewoon met 0-0.

Zoals gezegd er werden nog flink wat kansen en goals bewaard voor het publiek, ja ja publiek langs de lijn! Onze toppers maakten maar liefst nog acht (!!!) goals ( Esther 2x, Silke 2x, Merel, Isis en Thirsa allen 1x en een e.d van de keepster) onze keepster Luna hield haar goal schoon en zo wonnen we dus met 11-0.

Zaterdag gaan we naar Wolvega en beginnen we gewoon weer met 0-0 ⚽

Edwin

04/09/2021

Zaterdag de mooiste dag van de week😜
Jaaa eindelijk mochten we weer, we spelen tegen Heerenveen. Wat hadden we er allemaal zin in!!

Luna gaf aan dat ze wel wilde keepen, wat een topper! Hendrik heeft in de kleedkamer een goeie tactische voorbespreking gehouden en daarna gingen we los . Begin v d wedstrijd gingen we aardig gelijk op, maar toen Ilse de eerste 2 goals maakte gingen ze echt los!! Vlak daarna een goal van Fleur. En wat spelen ze goed over! Alle ballen die richting de goal van Luna komen worden met gemak tegen gehouden. De 0-4 wordt gemaakt door Esther. Fleur is ook echt in top vorm, wat speelt ze goed! Volgende goal van Thirsa en dan gaan we met 0-5 de rust in.
Na de rust gaan we lekker door, er wordt fantastisch overgespeeld, leuke driehoekjes daardoor kon Silke de tweede helft nog 2x scoren en winnen we met 0-7 . wat was het heerlijk om weer langs de lijn te mogen staan!! Op naar de volgende wedstrijd!!

Martine bedankt voor het verslag. Ik zal komende week proberen de naam aan te passen en anders zullen we een nieuwe pagina aanmaken. ⚽

26/06/2021

Zaterdag is de mooiste dag van de week!

De laatste wedstrijd van de Regio Cup en tevens de laatste wedstrijd van mij als coach.

Een opkomst van beide teams, meiden met een spandoek voor mij! Bedankt!

De wedstrijd.. Ach maar snel vergeten. Vijf minuten voor tijd de 1-0 en de overwinning is een feit. ⚽

Na afloop gezellig met zijn allen aan de patat en nog meer presentjes. Volgende seizoenen kom ik de wedstrijden bekijken van achter de boarding en zal ik een wedstrijdverslag maken.

Voor nu een mooie zomer en tot snel!

Nogmaals iedereen bedankt 🙏🏻

Edwin

Oh en euh Kim, jij plaatst de foto's?

19/06/2021

Zaterdag, de mooiste dag van de week!

Vandaag de 3e wedstrijd in de Regio Cup, thuis op ons mooie sportpark aan de Leeuwarderweg tegen de meiden van sc Bolsward. Een tegenstander die we nog kennen van eerdere competities, de oude ploeg van onze twins, Floor en Merel.

Na de eerste wedstrijden gelijk, verloren na penalties en verloren nu dan toch eens tijd voor een overwinning hoor!

De wedstrijd begint en gelijk vol druk naar voren, Pieter had weer ondersteuning van Brian en dat was goed te merken. Voor de wind dus door drukken.. Dat ging prima en niks aan de hand. Tot de meiden van Bolsward, welke ook zeer goed tegenstand boden, een counter inzetten en hop 0-1 achter! Chips, dit was niet de bedoeling.. De meiden waren er even af, sterker nog, Bolsward schiet twee minuten later ook de 0-2 binnen! Tjongejonge wat een deceptie weer. Hoe kan dat nou?!

Met nog tien minuten te gaan voor de rust drukten we steeds meer door en kwam Bolsward er niet meer aan te pas. De ene corner na de ander en zo is het vlak voor rust weer een corner, Esther neemt hem en hop.., tweede p**l over de keeper gaat de bal er in. De aansluiting is gemaakt en nu door. Als zij in twee minuten twee goals kunnen maken dan kunnen wij dat ook. Esther schiet op goal, keepster redt, rebound van Esther wordt gekeerd door verdediger en dan tweede rebound schiet Esther dan toch tegen de touwen. 2-2 dat was ook de gelijk de ruststand.

In de rust nog wat tactische aanwijzingen en we gaan beginnen aan de tweede helft. Nou die aanwijzingen hebben geholpen, al vrij snel maakt Esther, ja ja haar derde dus een hattrick en ze mag de wedstrijdbal mee naar huis, deze heeft Pieter altijd al mee dus dat scheelt weer. Nu door..!!! Helaas blijft het lang 3-2 en geloven de meiden van Bolsward ook nog in de overwinning. Maar dan, wanneer we nog zo'n vijf minuten te gaan hebben chipt Thirsa de bal over de boomlange keepster van Bolsward 4-2!

Yes.. De overwinning is nu wel binnen hoor. Wat een geweldige pot weer. Alle meiden hebben fantastisch gewerkt, gebikkeld en keihard gevochten voor de terechte overwinning.

Nog één wedstrijd te gaan, weer thuis en het allermooiste van alles, er mag publiek bij. Ik zou zeggen komt allen. We spelen om 13uur tegen Mulier. Nog één keer vlammen en dan vakantie. ⚽

Edwin

Saturdag, de moaiste dag fan e week!Vandaag de tweede wedstrijd van de Regio Cup. Een uitwedstrijd naar fc Harlingen, ee...
12/06/2021

Saturdag, de moaiste dag fan e week!

Vandaag de tweede wedstrijd van de Regio Cup. Een uitwedstrijd naar fc Harlingen, een weerzien met veel bekenden. Uit bij Harlingen hebben we het altijd moeilijk maar vandaag beginnen we gewoon weer met 0-0. Om mee te blijven dien in de Regio Cup moest er vandaag wél gewonnen worden. Onze meiden stonden vandaag onder de bezielende leiding van hun trainer Brian en met uiteraard Pieter aan zijn zijde. Hendrik liep langs de lijn met de vlag in de hand en ik... Ik kon alvast wennen aan mijn nieuwe rol, supporteren langs de lijn.

De wedstrijd ging mooi gelijk op en de teams waren vandaag echt aan elkaar gewaagd met een hoofdrol voor de beide doelvrouwen.

Tot er in de 22e minuut een uitbraak komt van de meiden van Harlingen.. En helaas deze gaat er in en zo komen we, misschien wel een beetje tegen de verhouding in, op achterstand. De 1-0 was ook de ruststand en na de limonade en koffie vol goede moed begonnen aan de tweede helft.

Net als de eerste helft ging het spel op en neer met hier en daar mooi en goed combinatiespel. Maar doelpunten.., nee die vielen er niet. En dat viel het thuisfront ook op. In de app kwam zelfs de vraag van Martine of het nog steeds 1-0 was en toen was het ook al bijna tijd. Zouden we nog gelijk kunnen maken? Dan weer penalties, maar nee, nadat Luna de bal een keer of drie, vier tegenhield ging hij er toch in. 2-0!

Nou fluit naar af.. Helaas, er had misschien iets meer in gezeten maar grote complimenten voor onze meiden hoor. Gestreden voor elke bal maar helaas.

Kunstgras is ook leuk hoor.., maar als je als keeper je best doet en er met zulke knieën de wedstrijd moet beëindigen? Nou doe mij dan maar gewoon gras.

Voor nu een fijn weekend en tot volgende week! ⚽

Adres

Leeuwarderweg
Sneek
8603

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer LSC 1890 MO17 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen