06/07/2022
Wanneer je op Facebook rondkijkt, lijkt het alsof iedereen een druk sociaal leven leidt. Overal zie je grote vriendengroepen, feestjes, gezellige etentjes en lachende mensen.
In de praktijk is 30% van de Nederlanders eenzaam. Voor hen is het niet makkelijk, laat staan vanzelfsprekend, om zich onder de mensen te begeven. En hoe langer het isolement duurt, hoe moeilijker het lijkt verandering in de situatie aan te brengen.
Ook ik heb me in verschillende periodes van mijn leven eenzaam gevoeld. Fysieke beperkingen, depressiviteit, arbeidsongeschiktheid en geldgebrek kunnen me het gevoel geven langs de zijlijn van het leven te staan.
Het lastige is dat ik, om mijn eenzaamheid te verminderen, over de drempel moet stappen om weer in contact met anderen te komen. Die drempel kan best hoog zijn. Vrijwilligerswerk heeft mij al vaak geholpen om over die drempel heen te komen.
Sindskort ben ik vrijwilliger bij Goed voor elkaar op Zuid. We organiseren laagdrempelige activiteiten voor mensen bij wie het niet altijd meezit. Iedere maandagochtend om 10.00 uur gaan we met elkaar in gesprek, maken we een wandeling en bereiden een gezamenlijke lunch.
Lijkt het je leuk om mee te doen? Kom dan op maandagochtend 10.00 uur naar Speeltuinvereniging Hillesluis, aan de Vlasakkerstraat 12. Als je nog vragen hebt, kun je ons een mailtje sturen via [email protected] .
Hopelijk spreken we elkaar binnenkort!
Vriendelijke groeten,
Sandra