HCRB Dames 2 17/18

HCRB Dames 2 17/18 HCRB Dames 2:
2e seizoenshelft
5e klasse poule A: #
We gaan weer beginnen! Kom kijken! HCRB D2 is h

Na een leuk, sportief en vooral gezellig seizoen, zit het er helaas op voor HCRB Dames 2 17/18. We hebben heel wat berei...
10/06/2018

Na een leuk, sportief en vooral gezellig seizoen, zit het er helaas op voor HCRB Dames 2 17/18. We hebben heel wat bereikt, kampioen voorcompetitie, kampioen in de zaal en een 2e plek in de nacompetitie. Meiden, namens mij, bedankt voor het leuke seizoen! ❤️🍻🏑😘 met nog een leuk fotootje van onze huldiging (met een lekker compleet team 😉)

09/03/2018

Zondag is het eindelijk weer zover, onze eerste competitiewedstrijd. Door ons kampioenschap zijn we in een hogere poule ingedeeld, waardoor we eindelijk eens onze talenten kunnen laten zien. Kom daarom zondag thuis om 11:00 kijken, het belooft een mooie wedstrijd te worden!

12/11/2017

Vandaag geen lang berichtje, maar wel een heel goed nieuwtje: wij zijn KAMPIOEN! Met een 5-0 overwinning op Pollux vannochtend zijn we officieel kampioen met nog 1 wedstrijd te gaan. Het weer zat vandaag niet mee, maar ondanks dat wisten we toch weer veel te scoren en het goal achter meer dan leeg te houden. De 5 mooie doelpunten van Femke (2), Sophie, Emma en Cilia zorgde ervoor dat de 3 punten mee naar huis konden en wij gaan promoveren naar de volgende klasse! Volgende week onze laatste wedstrijd, dus zeker een reden om te komen kijken: thuis om 12:45 tegen Dordrecht, tot dan!

01/11/2017

Beetje een verlaat berichtje, maar de wedstrijd was het wel waard. Afgelopen zondag mochten we weer van start na een weekje rust gehad te hebben. Schiedam stond op de planning, de nummer 2 van de poule. Dit betekende dat we een ding moesten doen, winnen of gelijk spelen, maar niet verliezen. De eerste helft ging het er een beetje moeilijk aan toe. We waren duidelijk beter, alleen het stuiterende veld was toch nog even wennen. Op een gegeven moment kregen we het veld onder controle en wisten we een strafcorner te veroveren. De bal werd mooi recht in de stick van Cilia aangegeven die vervolgens een kanonschot op goal afvuurde, 1-0 door een prachtig goal van Cilia! Verder bleef de eerste helft aan beide kanten rustig, waardoor de stand na de eerste 35 minuten nog steeds 1-0 was. Na de rust ging het eventjes mis. In 10 minuten werden er 3 goals tegen gescoord, waardoor we ineens 3-1 achterstonden. Na wat tactische wissels van onze top coach Mirte ging de knop om en veranderden de spelers van dames 2 in echte vechters. Dit leidde tot heel wat schoten op goal en constante druk in de cirkel van Schiedam. Daar was dan na enige tijd weer een strafcorner voor ons, waarbij de bal werd afgelegd op Juul B, ze de ruimte had om te lopen en toen weer het Bolkje deed, een harde push in de hoek van het goal, 3-2. We bleven zowel voorin als achterin doorvechten waarbij geen gevaarlijke situatie meer ontstond en Schiedam geen enkele kans had om in ons mooie lege goaltje te scoren. Na een goede aanval opgezet te hebben stond Sophie zoals altijd bij de p***n van Schiedam te jagen tot ze de gelijkmaker kon maken. En daar was die dan, Sophie tipte de bal op het juiste moment zo in, dat wij weer terug waren bij ons oude spel, het stond weer gelijk. Met nog enkele minuten op de klok, wat agressieve meiden in het veld en wat joelende ouders langs de kant was de spanning om te snijden. Bij ons was de rust in het spel weder gekeerd, want gelijk spel maakte voor ons niks uit. Hier bleef het dan ook bij, deze keer geen 3 punten mee naar huis, maar nog altijd aan kop, aan het klaarmaken voor onze promotie naar de volgende klasse! Aanstaande zondag weer een leuke pot van ons tegen GMHC, tot 12.45 bij ons thuis.

09/10/2017

Afgelopen zondag vertrokken wij weer lekker vroeg naar Dordrecht, voor sommige zelfs wat te vroeg. Deze wedstrijd kon van alles worden, spannend of juist totaal niet. Op veld 1 begon het topteam te spelen. Ook deze week hadden we ondanks dat we uitspeelden toch weer redelijk veel supporters langs de lijn om ons naar de 5de overwinning te juichen. We begonnen een beetje rommelig met hier en daar wat kansen. Naarmate de eerste vorderde werden we steeds fanatieker en viel dan ook het openingsdoelpunt gemaakt door Femke! En dat was niet de enige, Femke was deze wedstrijd goed op dreef en bleef elk moment gevaarlijk voor de verdediging van Dordrecht. Met haar ijzer sterke backhand scoorde ze dan ook weer het tweede goal, 2-0! Maar het was nog niet klaar met de doelpunten. Na een voetje in de cirkel gezocht te hebben, werden we beloond met hetgeen waar we goed in zijn, een strafcorner. De bal werd afgelegd op Julia B, en jahoor, na goedgekeken te hebben, schoot ze ook vandaag de bal natuurlijk weer mooi in het goal.
Met deze voorsprong gingen we dan ook de rust in. Na de rust waren we het eventjes kwijt, ineens kregen we een rommelige tegengoal, terwijl we het de eerste helft zo wisten dicht te houden dat Dordrecht geen één kans had. Daarna kwam weer de pit bij ons terug en waren er genoeg pogingen, we waren constant in hun cirkel en zette Dordrecht goed onder druk. De bal wilde er helaas elke keer net niet in, dus vonden de slimme voorspeelsters een andere weg, een voetje raken. Sophie pushte de bal, vanuit de strafcorner, met een kanonspush op goal, kreeg hem weer terug van de keeper en anticipeerde zo snel, dat haar rebound zorgde voor een prachtige 4-1! In de laatste minuten begon helaas de scheids een beetje tegen te zitten en werd het normaal om door te spelen zodra de achterhoede onderuit werd gehaald. Met wat hakken en afhouden van de tegenstander mocht het spel toch doorgaan wat helaas zorgde voor de 4-2. Niet veel later ging het eindsignaal en wisten we dus weer 3 punten mee naar huis te nemen. Nog steeds staan we ongeslagen aan kop. Volgende week spelen we eindelijk wat later thuis, half 3 op Reeuwijk!

25/09/2017

Gisteren stond alweer onze derde competitie wedstrijd op de planning tegen het welbekende Gouda! Met een heerlijke blauwe lucht en een prachtig zonnetje gingen we vol goede moed het veld op, we hadden zin om weer 3 punten binnen te slepen. Toen we eenmaal op het prachtige, splinter nieuwe veld stonden, ging de voorbereiding toch wat minder vlekkeloos dan normaal, maar alsnog waren de doorzetters van HCRB enorm gedreven deze pot tegen GMHC te winnen. Toen de wedstrijd eenmaal begonnen was, ging het wat minder goed dan we gedacht hadden, wij hadden minder kansen dan normaal en zelfs na enige tijd hadden wij nog geen doelpunt gemaakt, dat hadden de sterren van de club nog niet eerder gezien deze competitie. De knop ging bij iedereen om, want een ding was zeker, we moesten en zouden winnen van Gouda. Hierdoor creëerde we dan ook steeds meer kansen en hadden we het gevoel dat ergens het doelpunt zou gaan vallen. Helaas lukte het ons niet om de rust met een voorsprong in te gaan, het was nog altijd 0-0. Na een goede bespreking in de pauze konden we weer opgeladen aan de tweede helft beginnen. Deze helft begonnen we goed, met gelijk een mooie aanval die bijna leidde tot het eerste goal. De achterhoede had het ook zwaarder dan normaal en kreeg zelfs strafcorners tegen die ze nog nooit eerder hadden gehad. Zonder keep in het goal, werden deze strafcorners toch wat gevaarlijker dan normaal. De eerste harde klap op goal was gelijk al riskant, maar wist onze top verdediger roos natuurlijk van de lijn af te halen. Helaas bleef het niet bij één strafcorner, maar hebben we alsnog het goal mooi leeg weten te houden met hier en daar een voetje erbij. En toen... toen ging het even heel erg snel waarbij we een prachtige aanval op gang zetten. En daar was die dan ook eindelijk, de welverdiende goal gemaakt door Sterre! Nu was er nog maar een ding wat we moesten doen, het lege goal achter ook daadwerkelijk leeg houden. En dat lukte tot het eindsignaal. Ookal was het niet onze beste wedstrijd, we hebben toch weer mooi 3 punten binnen gesleept, waardoor we altijd nog ongeslagen aan kop staan. Zondag staat er natuurlijk weer een westrijd op de planning. Wij spelen om 11 uur thuis tegen Pollux, tot dan !

17/09/2017

Vandaag stond onze tweede wedstrijd van de competitie op de planning, tegen Schiedam. Vorige week hebben de tophockeyers van de club op de vroege morgen met overtuigende cijfers gewonnen van Leonidas. Maar wij waren niet de enige uit de poule, ook Schiedam had overtuigend gewonnen. Met onze fantastische voorbereiding gingen we dus vol goede moed het veld op. Helaas wel met wat minder spelers dan normaal, maar gelukkig hielp Bolk junior ons uit de nesten. Toen de wedstrijd eenmaal bezig was, ging het eigenlijk wel beter dan gedacht. Na enige tijd viel het verlossende doelpunt, onze spits Sophie tikte de bal binnen na een mooie aanval! Met deze 1-0 voorsprong gingen we de rust in. Na de rust zijn wij net zo goed door gegaan als daarvoor en liepen Bolk junior en Bolk senior samen mooi op wat uiteindelijk leidde tot een prachtig goal van Lotte! Daarna bleef het leukste team van HCRB zoals altijd goed doorvechten, waarbij het zelfs even leek alsof onze topverdediger Amber Verheul haar eerste doelpunt in haar hockeycarriere ging maken, maar helaas miste ze de bal op een haar na, jammer ! Maar niet getreurd, want daar was Sophie weer, die vandaag top stond te spelen en dan ook het derde doelpunt weer mooi in het net wist te krijgen. Helaas kregen wij op het einde nog een doelpuntje tegen, nadat de goal de hele wedstrijd mooi leeg was gebleven. De wedstrijd eindigde dus met een mooie 3-1 winst, wat ook vooral te danken was aan onze wereld coach, Mirte ! Volgende week belooft weer een mooie westrijd te worden om 14:45 bij GMHC.

Adres

Reeuwijkse Houtwal 1
Reeuwijk
2811NW

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer HCRB Dames 2 17/18 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar HCRB Dames 2 17/18:

Delen

Type