01/11/2017
Beetje een verlaat berichtje, maar de wedstrijd was het wel waard. Afgelopen zondag mochten we weer van start na een weekje rust gehad te hebben. Schiedam stond op de planning, de nummer 2 van de poule. Dit betekende dat we een ding moesten doen, winnen of gelijk spelen, maar niet verliezen. De eerste helft ging het er een beetje moeilijk aan toe. We waren duidelijk beter, alleen het stuiterende veld was toch nog even wennen. Op een gegeven moment kregen we het veld onder controle en wisten we een strafcorner te veroveren. De bal werd mooi recht in de stick van Cilia aangegeven die vervolgens een kanonschot op goal afvuurde, 1-0 door een prachtig goal van Cilia! Verder bleef de eerste helft aan beide kanten rustig, waardoor de stand na de eerste 35 minuten nog steeds 1-0 was. Na de rust ging het eventjes mis. In 10 minuten werden er 3 goals tegen gescoord, waardoor we ineens 3-1 achterstonden. Na wat tactische wissels van onze top coach Mirte ging de knop om en veranderden de spelers van dames 2 in echte vechters. Dit leidde tot heel wat schoten op goal en constante druk in de cirkel van Schiedam. Daar was dan na enige tijd weer een strafcorner voor ons, waarbij de bal werd afgelegd op Juul B, ze de ruimte had om te lopen en toen weer het Bolkje deed, een harde push in de hoek van het goal, 3-2. We bleven zowel voorin als achterin doorvechten waarbij geen gevaarlijke situatie meer ontstond en Schiedam geen enkele kans had om in ons mooie lege goaltje te scoren. Na een goede aanval opgezet te hebben stond Sophie zoals altijd bij de p***n van Schiedam te jagen tot ze de gelijkmaker kon maken. En daar was die dan, Sophie tipte de bal op het juiste moment zo in, dat wij weer terug waren bij ons oude spel, het stond weer gelijk. Met nog enkele minuten op de klok, wat agressieve meiden in het veld en wat joelende ouders langs de kant was de spanning om te snijden. Bij ons was de rust in het spel weder gekeerd, want gelijk spel maakte voor ons niks uit. Hier bleef het dan ook bij, deze keer geen 3 punten mee naar huis, maar nog altijd aan kop, aan het klaarmaken voor onze promotie naar de volgende klasse! Aanstaande zondag weer een leuke pot van ons tegen GMHC, tot 12.45 bij ons thuis.