11/05/2026
EUROPEAN CHAMPIONSHIP BATUMI GEORGIË 🇬🇪
Afgelopen donderdag vlogen wij naar Batumi in Georgië, hier werd het Europees Kampioenschap Shinkyokushin Karate georganiseerd.
Een enorme eer om met drie leden vanuit Musashi deel te nemen!
Zaterdag was de aftrap van het toernooi. We begonnen met Kata waarin Ezra en Mitchell deelnamen. Ezra startte tegen een Zweedse maar dit mocht helaas niet baten. Voor Mitchell lag de loting net wat anders, hij mocht namelijk meteen lopen tegen de Roemeense regerend en meervoudig Europees kampioen. Ondanks dat liep hij een strakke Yantsu maar dit was helaas onvoldoende voor deze dag. Op naar de volgende selectie!
Later op de middag mocht Maud laten zien waarvoor ze had getraind. Haar eerste partij was tegen een Poolse die ze voortijdig met een ippon wist binnen te halen. Maud ging door naar de kwartfinales en trof hier een sterke Oekraïner. Haar tegenstander gaf veel druk maar Maud wist met een mooie mawashi geri een wazari te maken, oftewel door naar de halve finale! De halve finale was een sterke partij tegen een Litouwer, hierbij trok haar tegenstander aan het langste eind, die uiteindelijk ook Europees kampioen werd.
Desalniettemin een super mooie en hard verdiende derde plaats! 🥉
Zondag mochten alle volwassenen zich voorbereiden voor kumite en zo ook Ezra. Ze had als enige een voorronde binnen haar klasse en mocht tevens het toernooi aftrappen met de eerste ronde. Ze trof hier de Vice-kampioen van vorig jaar uit Kroatië. Na een gelijkwaardige partij moest Ezra helaas de winst afstaan dit kwam doordat ze gedurende de partij twee keer een waarschuwing kreeg voor het stoten naar de keel.
Wij zijn ontzettend trots op team Musashi! We hebben hard getraind en een mooie derde plaats behaald maar ook dat we horen bij de top van Europa. Ready for more!
Osu
Team Musashi
•
•
•